Handleiding voor het toedienen van een pil aan katlief(&^%$)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Handleiding voor het toedienen van een pil aan katlief(&^%$)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:06

}> Benodigdheden:
-Kat
-Pil
-Flinke portie anger-control

Goed. Waar beginnen we.

Ach ja de kat. Waar zit ie. Oh die heeft me al door, zit dus onder het bed. Hmm. Ik ga op mn knieen zitten(dikke buik zit in de weg maar ala) en zeg poessieeeeee...kom maar :))

Hmm. Nu zit ie aan de andere kant van het bed. Maar nog steeds onder het bed. Goed ik loop naar de andere kant. Poessieee.? Hmm. Nu zit ie weer aan de andere kant. Grmmbll...

Oh ik kan er nu bij. Dan maar even in zn nekkie pakken dan kunnen we beginnen. Gelukt. Die krassen op mijn hand spoel ik zometeen wel even af.

Dan richting badkamer waar ik op een krukje kan gaan zitten. Die nagels in mijn nek zal hij er zometeen wel weer uithalen. Hmm nee toch niet. Auw. Poes je moet op schoot, niet op hoofd. Auw.

Goed we zijn in de badkamer. Ik ga zitten, zo dat scheelt. Even uitpuffen en poes kalmeren.

Oh wacht waar is poes. Ach achter de wc pot. oliebol. Die omvergegooide wasmand ruim ik zometeen wel op.

Poes weer te pakken. Waar is die pil nou toch. oliebol ligt nog op de wastafel. Opstaan maar weer. Poes klemt zich nog iets steviger tegen me aan wederom in poging tot hogerop komen maar vergeet voor het gemak weer even dat mijn nek niet bestaat uit krabpaalomhulsel. Auw.

Zo we zitten weer. Poes op schoot op zijn rug. Nee poes, even op je rug. Op je RRR UUU GGG. Auw. Nee op je rug. Auw. Die vingertop laat ik straks wel even hechten.

En die kras op mijn knie heelt wel weer.

Fijn hij ligt op zijn rug. Nee hij zit weer op mijn hoofd. Auw. Ach die wenkbrauwen wilde ik toch binnenkort al laten epileren, geeft niks.

Goed, op zijn rug leggen gaat niet werken denk ik.

Oh wacht ik weet het al, een handdoek om zijn lijfje heen. Kan ie me mooi niet meer krabben.

Ok. Maar wel bijten dus. Auw.

oliebol hij zit nu in de vensterbank. En och, die gordijnen waren toch al aan vervanging toe.

Hmmm. Tijd voor rigoreuze maatregelen denk ik. Jep heb hem weer te pakken.

Met poes geklemd onder mijn ene arm en de pil in andere hand zal het wel gaan.
Bekkie open krijgen gaat nog niet zo fantastisch merk ik. Ok. Die snee in mijn onderarm is niet echt heel diep dus gaat ook wel weer over. Auw.

Met poes geklemd onder mijn ene arm, lineaal in de hand van die arm en pil in mijn andere hand moet het lukken.

Ik wrik de lineaal tussen zijn tandjes, daarbij negerend dat er weer 10 nagels in mijn hand gezet worden. Doe open. DOE. OPEN. OPENNNN.

Ja gelukt! Snel de pil erin.

oliebol. Pil op de grond.

Nog een keer proberen.

Ja pil zit erin.

*plop*

Nu niet meer.

Waar is ie nu heengerold?

Oh op de was gevallen.

oliebol de helft is al gesmolten. En er zitten wat katten haren aan.

Kat weer op schoot.

Die bijtwond in mijn bovenbeen zal straks ook gehecht moeten worden maar eerst die pil er in.

Okee gaat ie weer. Lineaal ertussen, pil via lineaal naar binnen laten glijden, en dan wrijven.

oliebol heb ik nog een andere lineaal ergens? De stukjes plexiglas die van de vorige nu nog over zijn veeg ik straks wel bij elkaar.

Dan maar met de blote handjes(of wat daar nog van over is inmiddels).

Bekkie open, auw nog een vingertop opengehaald.

Pil erin en nu zal het lukken. Wrijven. En slik.

*\o/*

Op naar de eerste hulp. -O-

P.s. is niet geheel op waarheid gebaseerd maar wel bijna. :')

Billy

Re: Handleiding voor het toedienen van een pil aan katlief(&^%$)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:08

Je maakt het veel te moeilijk :D
Kat in nekvel pakken, kop achterover trekken, laadklep gaat open, duw de pil naar binnen tot hij kokt, bek dicht, wrijven en los :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:09

Deze is al meerdere malen in diverse versies hier voorbij gekomen. Maar hij blijft leuk....

kan nog sneller, kat onder arm, bekkie open met linkerhand, met rechterhand pil achterin bekkie laten vallen, klaar!
Laatst bijgewerkt door cissy op 09-04-10 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:09

Weet ik joh, ik heb momenteel ook geen moeilijke katten, maar int verleden wel gehad en moest daar net toevallig aan terugdenken en heb het iets gedramatiseerd :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:10

cissy schreef:
Deze is al meerdere malen in diverse versies hier voorbij gekomen. Maar hij blijft leuk....

kan nog sneller, kat onder arm, bekkie open met linkerhand, met rechterhand pil achterin bekkie laten vallen, klaar!

Ik heb hem anders net volledig zelf zitten bedenken -O-

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:11

hahahaha ja goed man geweldig ken zelf ook een verhaal echt heel erg geschreven.
Die van mij slaapt bek open pil erin en wegwezen bij allebei, de ander iets harder vastklemmen. haha

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:12

Billy schreef:
Je maakt het veel te moeilijk :D
Kat in nekvel pakken, kop achterover trekken, laadklep gaat open, duw de pil naar binnen tot hij kokt, bek dicht, wrijven en los :D

hahahaha zoiets ja

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:12

Herkenbaar :')
Tja het lukt me gewoon niet hoor :o
Komt ook omdat ik het na 3 katten wel zat ben, want dan moet ik er nog 5

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:13

Lol je maakt het jezelf wel erg moeilijk, waarom moet katlief op de rug voor de tablet wordt slikken alleen maar lastiger van. Ik doe het op de manier van Billy, mijn kat moet om de dag een tablet, die is wel erg makkelijk met 1 hand maak bek open en stop ik de tablet erin met de andere houd ik de kop vast zodat hij niet wegloopt, verder vasthouden is bij het niet meer nodig. Bij andere katten ga ik op mijn knieeen zitten zodat ik daar een holletje tussen heb daar duw ik de kat in klem, met een hand houd ik hem op de plek en de andere maak ik de bek open en tablet erin. Tablet in keelgat proberen te mikken en kop naar boven gericht houden totdat hij daarslikt, eventueel wrijven op keel. Bespaart je wat krassen en bloed ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:15

Hahaha.

Volgende keer dat beest vastbinden!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:15

hahaha hij is leuk, de veel verschenen versie staat in mijn profiel

Ik ga meestal op mijn knieen zitten met de kat tussen mijn benen (gewoon half op je kat zitten :+ ) dan met 1 hand bek open, ander deponeert de pil en met een klein injectiespuitje gaat er wat water achteraan. voila pil weg

Alleen met een dikke buik wel lastig denk ik zo

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:16

_O- :') en zo'n zware mishandeling bij een zwangere dame? Stout poesie!!!
Ik vind het weeral geweldig geschreven :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:17

Soms ben ik zo blij met onze gekke kat.
Dat beest is verliefd op pilletjes :))
Als ze het geluid van zo'n doordrukstripje hoort staat ze bij je (erg leuk als je zelf medicijntjes slikt :)) ) en probeert ze je pilletje af te pakken.

Ze vindt ze echt geweldig _O-

Maar leuk geschreven :))

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:19

haha, de mijne vind pilletjes ook heel erg lekker... NOT
Ik heb tijdens een antibioticakuur van 10 dagen ondekt hoe het heel gemakkelijk gaat, zonder dat meneer boos op me wordt.
Ik til hem op, ga op mijn knieen op de grond zitten, "klem" hem tussen mijn benen ("zit" dus op hem) en dan met linkerhand bekkie open en met rechterhand pilletje erin. Als ik hem daarna loslaat blijft hij nog rustig ook!!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:20

trustHim schreef:
hahaha hij is leuk, de veel verschenen versie staat in mijn profiel

HAAAAAAHAHAHAHHAHAHAH oh wat heb ik daar om moeten lachen!!!!!! Briljant, mijn idee van de lineaal was zo gek nog niet zie ik whahahah

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:04

Och arme :')

het kan nog véél makkelijker. Men neme een poezel, een pil en een plakje salami. Pil in salami, salami in poes en klaar is klara :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:53

Citaat:
het kan nog véél makkelijker. Men neme een poezel, een pil en een plakje salami. Pil in salami, salami in poes en klaar is klara

Ik moet de eerste kat nog tegenkomen die daar in trapt. Zelfs geplet pilletje gemengd met paté of boter weten ze zodanig te bewerken dat paté/boter wel binnen is en pilletje níet :P .
Bij de hond werkt dat trucje wel fantastisch, men neme pilletje, wikkelt het in stukje salami zeg tegen hond 'vang' en hond werkt brokje vlees binnen voor ze weet wát ze nu eigenlijk ingeslikt heeft.
Bij de katten gebruiken wij ook gewoon houdgreep, bekje open, pil in keel, bekje dicht en wrijven tot hij slikt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:56

Deze heeft het afgelopen jaar 4 keer op BB gestaan.
Daarom verplaats ik dit naar KH.

BB > KH

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:18

Bij al onze drie katten werkt het :+ Salami maskeert dusdanig de smaak van de pil dat het al op is voor ze het door hebben. En ze zijn dol op salami. Was eerst een heel geworstel, zeker met de oudste. Die was dagen van streek na een pil. Nu is het salamihapje -> blije poezels en baasjes :))

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 22:28

Nickeltje schreef:
Deze heeft het afgelopen jaar 4 keer op BB gestaan.
Daarom verplaats ik dit naar KH.

BB > KH

Deze heb ik zelf geschreven dus dat kan niet :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:59

en wat als het pilletje de dag erna weer wordt uitgekotst? die regel mis ik nog? :+

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:07

Hihi, ik heb toch goed gelachen :D
Had nog geen enkele versie hiervan gelezen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:21

Bij ons werkte een stukje smeerleverworst. :')
Daar inproppen en dan laten opeten.

Maar mooi geschreven. :')