Benodigdheden:-Kat
-Pil
-Flinke portie anger-control
Goed. Waar beginnen we.
Ach ja de kat. Waar zit ie. Oh die heeft me al door, zit dus onder het bed. Hmm. Ik ga op mn knieen zitten(dikke buik zit in de weg maar ala) en zeg poessieeeeee...kom maar

Hmm. Nu zit ie aan de andere kant van het bed. Maar nog steeds onder het bed. Goed ik loop naar de andere kant. Poessieee.? Hmm. Nu zit ie weer aan de andere kant. Grmmbll...
Oh ik kan er nu bij. Dan maar even in zn nekkie pakken dan kunnen we beginnen. Gelukt. Die krassen op mijn hand spoel ik zometeen wel even af.
Dan richting badkamer waar ik op een krukje kan gaan zitten. Die nagels in mijn nek zal hij er zometeen wel weer uithalen. Hmm nee toch niet. Auw. Poes je moet op schoot, niet op hoofd. Auw.
Goed we zijn in de badkamer. Ik ga zitten, zo dat scheelt. Even uitpuffen en poes kalmeren.
Oh wacht waar is poes. Ach achter de wc pot. oliebol. Die omvergegooide wasmand ruim ik zometeen wel op.
Poes weer te pakken. Waar is die pil nou toch. oliebol ligt nog op de wastafel. Opstaan maar weer. Poes klemt zich nog iets steviger tegen me aan wederom in poging tot hogerop komen maar vergeet voor het gemak weer even dat mijn nek niet bestaat uit krabpaalomhulsel. Auw.
Zo we zitten weer. Poes op schoot op zijn rug. Nee poes, even op je rug. Op je RRR UUU GGG. Auw. Nee op je rug. Auw. Die vingertop laat ik straks wel even hechten.
En die kras op mijn knie heelt wel weer.
Fijn hij ligt op zijn rug. Nee hij zit weer op mijn hoofd. Auw. Ach die wenkbrauwen wilde ik toch binnenkort al laten epileren, geeft niks.
Goed, op zijn rug leggen gaat niet werken denk ik.
Oh wacht ik weet het al, een handdoek om zijn lijfje heen. Kan ie me mooi niet meer krabben.
Ok. Maar wel bijten dus. Auw.
oliebol hij zit nu in de vensterbank. En och, die gordijnen waren toch al aan vervanging toe.
Hmmm. Tijd voor rigoreuze maatregelen denk ik. Jep heb hem weer te pakken.
Met poes geklemd onder mijn ene arm en de pil in andere hand zal het wel gaan.
Bekkie open krijgen gaat nog niet zo fantastisch merk ik. Ok. Die snee in mijn onderarm is niet echt heel diep dus gaat ook wel weer over. Auw.
Met poes geklemd onder mijn ene arm, lineaal in de hand van die arm en pil in mijn andere hand moet het lukken.
Ik wrik de lineaal tussen zijn tandjes, daarbij negerend dat er weer 10 nagels in mijn hand gezet worden. Doe open. DOE. OPEN. OPENNNN.
Ja gelukt! Snel de pil erin.
oliebol. Pil op de grond.
Nog een keer proberen.
Ja pil zit erin.
*plop*
Nu niet meer.
Waar is ie nu heengerold?
Oh op de was gevallen.
oliebol de helft is al gesmolten. En er zitten wat katten haren aan.
Kat weer op schoot.
Die bijtwond in mijn bovenbeen zal straks ook gehecht moeten worden maar eerst die pil er in.
Okee gaat ie weer. Lineaal ertussen, pil via lineaal naar binnen laten glijden, en dan wrijven.
oliebol heb ik nog een andere lineaal ergens? De stukjes plexiglas die van de vorige nu nog over zijn veeg ik straks wel bij elkaar.
Dan maar met de blote handjes(of wat daar nog van over is inmiddels).
Bekkie open, auw nog een vingertop opengehaald.
Pil erin en nu zal het lukken. Wrijven. En slik.
Op naar de eerste hulp.
P.s. is niet geheel op waarheid gebaseerd maar wel bijna.

) dan met 1 hand bek open, ander deponeert de pil en met een klein injectiespuitje gaat er wat water achteraan. voila pil weg
.