Weggepest worden uit je huis; wat doe je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:57

Zou het ook kunnen zijn dat er maar 1 is die dit doet en de andere buren bang zijn of er niet het juiste van af weten? Als de woningbouwvereniging en de politie op de hoogte zijn, zou het zelfs nog kunnen zijn dat de terreurveroorzaker uit zijn huis wordt gezet.

De woningbouwvereniging heeft de plicht jouw woongenot te bieden,wordt jouw woongenot geschaad dan zijn ze verplicht om maatregelen te nemen tegen de overlastveroorzaker/terreurveroorzaker. Dit kan uiteindelijk leiden tot uitzetting van zo iemand. Wel is het dan noodzakelijk dat alles gemeld wordt en op papier gezet wordt. Als alles bij de politie gemeld wordt en er een rapport opgemaakt wordt, komt het met samenwerking van de wooningbouwvereniging tot een uitzetting.

Je moet sterk zijn en je niet weg laten pesten. Een andere woning is niet zomaar gevonden en moet maar betaalbaar zijn. De bent niet de eerste hoor die door zijn buren wordt gepest. Heb je een koopwoning heb je een groter probleem. We leven langzamerhand in een samenleving waarin we dit soort dingen niet meer mogen tolereren. Vecht ertegen.

Ga eerst praten en als dit niet lukt vertel ze dan dat je de politie in gaat schakelen. Je biedt ze dan nog de keuze te stoppen ermee, zoniet de botte bijl erin.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:00

gelijk aangifte doen maaike
en als dit niet werkt kun je urgentie aanvragen evt. moet je dan naar het maatschappelijk werk die dan gaat aantonen dat het voor jou een onleefbare situatie is, meestal zijn zij dit snel met je eens. Helemaal in deze situatie.
heel veel sterkte hiermee.
*knuf*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:57

Ik zou idd ook aangifte doen, dan kunnen ze het in elk geval in de gaten houden. En als je wel met je buren wilt gaan praten, dan zou ik sowieso iemand meenemen...

Da's toch ontzettend laf als je niet rechtstreeks in iemandsgezicht durft te zeggen als de radio te hard staat!?! Lijkt me duidelijk dat ie geen poot heeft om op te staan en je probeert te intimideren.....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 01:04

Hè getver, wat een rot situatie zeg Verdrietig !
Ik sluit me aan bij de anderen hier: iig aangifte doen bij de politie én woningbouwvereniging en als je het gesprek met je buren wilt zoeken, zorg er dan voor dat er iemand bij is !! Sterkte meid, dit is écht naar!!