Grote doos versturen zadel, waar???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Grote doos versturen zadel, waar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 08:54

Tja, ik heb mijn zadel verkocht. Is allemaal hartstikke netjes gegaan, we zijn druk aan het heen en weer mailen, geld + verzendkosten voor verzekerd verzenden staat al op mijn rekening, geen probleem allemaal.
In overleg met de koper had ze graag dat ik vandaag de boel verstuur, omdat er morgen iemand bij haar thuis is. Ook geen probleem. Wat wél een probleem is, is dat ik gisteren het grootste gedeelte van de dag op zoek ben geweest naar een grote doos waar hij in past!!! En dat lukt nog niet zo goed. VOor vandaag staan nog enkele opties genoteerd: De boer in Drachten, een tv en radio winkel en een ruitersportzaak. Maar heeft er iemand nog meer tips waar ik kan kijken?

Anders zit er weinig anders op dan te gaan brengen, maar wij wonen zo ongeveer letterlijk elk aan een andere kant van het land (noord en zuid). Dus liever niet.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:55

Ik zou ook bij een bouwmarkt gaan vragen/kijken, maar ik denk dat een tv-doos je beste optie is eigenlijk. Ik hou dit wel even in de gaten want mijn zadel gaat vroeg of laat ook de verkoop in.

kaatje89

Re: Grote doos versturen zadel, waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:56

Past ie niet in een verhuisdoos? :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:57

Misschien bij de supermarkt?

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:59

Ik heb gewoon een doos om mijn zadel heen gemaakt. Ik had een lege grote doos, daar kon hij voor de helft in, de bovenste helft heb ik met andere kartonnen dozen eromheen gebouwd...

Goed in de tape zetten en je hebt een perfecte doos..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 09:06

Bouwmarkten schijnen niet meer aan dozen te doen, daar ben ik gisteren geweest. Wij hebben hier zo'n boulevard met kwantum, leenbakker, gamma, praxis, welkoop, wat meubelzaken enz. Ben ik allemaal bij langs geweest, vol vertrouwen daar een doos weg te halen... Helaas pindakaas, ze keken me allemaal aan alsof ik gek geworden was :Y) TV dozen lijkt een leuke optie, maar met al die flatscreens tegenwoordig heb ik daar ook nog niet heel erg veel vertrouwen in....

Supermarkten valt tegenwoordig ook tegen wat daar aan dozen ligt. Maar ik kan er vandaag nog een keer langsrijden, en inderdaad eventueel van meerdere dozen iets in elkaar plakken. Breed plakband heb ik in elk geval genoeg :D

Verhuisdoos is te klein, dat was ook mijn eerste gedachte want die heb ik hier nog liggen. Maar ook niet dus.

Dank jullie wel voor het meedenken!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:07

Misschien kun je iets in elkaar flansen met 2 verhuisdozen als je die hebt. Dat is toch altijd net wat steviger karton.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:13

Ik werk in de zorg en daar gebruiken ze hele grote dozen van "Tena" (luiers) ik heb daar toen mijn zadel in verzonden.
Misschien werk je zelf in de zorg of ken je iemand?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 09:14

Ik ken niemand, maar hier in het dorp zit een verzorgings tehuis. Daar kan ik best eens langs gaan, bedankt voor de tip!

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:16

Wasmachine of droger dozen zijn altijd groot genoeg.
Opsnijden in de hoeken tot je de juiste maat hebt.
Dan kan je de zijkanten als flappen naar binnen vouwen.
Tape wel alle hoeknaden voor stevigheid.
Kan ie niet meer scheuren.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:16

ik zou hem wel goed stevig verpakken je kan ook een rol bubbeltjesplastic kopen heel vaak er omheen rollen en dan een doos uitvouwen die als het waren er ook omheenvouwen zodat het stevig is en dan helemaal aftape!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:17

Lalidan schreef:
Bouwmarkten schijnen niet meer aan dozen te doen, daar ben ik gisteren geweest. Wij hebben hier zo'n boulevard met kwantum, leenbakker, gamma, praxis, welkoop, wat meubelzaken enz. Ben ik allemaal bij langs geweest, vol vertrouwen daar een doos weg te halen... Helaas pindakaas, ze keken me allemaal aan alsof ik gek geworden was :Y) TV dozen lijkt een leuke optie, maar met al die flatscreens tegenwoordig heb ik daar ook nog niet heel erg veel vertrouwen in....

Supermarkten valt tegenwoordig ook tegen wat daar aan dozen ligt. Maar ik kan er vandaag nog een keer langsrijden, en inderdaad eventueel van meerdere dozen iets in elkaar plakken. Breed plakband heb ik in elk geval genoeg :D

Verhuisdoos is te klein, dat was ook mijn eerste gedachte want die heb ik hier nog liggen. Maar ook niet dus.

Dank jullie wel voor het meedenken!

Men halen een aantal dozen weg bij de supermarkt en een rol plakband, even knutselen en klaar is lalidan. Een creatief mens bezit de halve wereld. 8-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:19

De meeste tips zijn al gegeven :P :D
Maar denk er wel even aan dat je binnen bepaalde afmetingen moet blijven?! (anders wordt het verzenden duurder!)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:20

Als ze bij het verzorgingshuis niets hebben kun je het ook altijd bij een ziekenhuis proberen. Daar hebben ze over het algemeen ook een berg aan dozen.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:21

ja hij mag niet langer zijn dan een meter! anders word je verzenden duurder.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:23

staat er geen papiercontainer in je buurt?
Vaak kun je daar grote dozen vinden. :)*

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 09:29

hilden1971 schreef:
Men halen een aantal dozen weg bij de supermarkt en een rol plakband, even knutselen en klaar is lalidan. Een creatief mens bezit de halve wereld.

Dat had ik ook al bedacht, maar dan moeten er wel dozen zijn! Ik ben gisteren 7 supermarkten langs geweest, en nergens een doos te bekennen. Nou ja, doosjes van 10 bij 20 centimeter.... dat schiet niet echt op natuurlijk! Heel veel dingen worden tegenwoordig niet meer in doze aangelevert, maar op pallets met plastic erom.

Ziekenhuis staat ook genoteerd!

Geen papiercontainer hier.

Hij moet dus binnen een meter blijven? Oké, dat wist ik niet. Is nergens op de site van TNT te vinden, enkel het gewicht. Van DHL wist ik het wel, maar voor DHL is hij sowieso te groot. Bovendien heb ik errug slechte ervaringen met de bezorgservice van DHL.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:40

Verstuur je het als zeker pakket?
dan geld dit:

Maximumformaat: 140 x 78 x 58 cm
Maximumgewicht: 30 kg
Aansprakelijkheid tot € 3,40 per kg

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:50

ik heb vorig jaar ook mijn zadel verstuurd, doos gevonden op mn werk (ICT bedrijf) en zadel in bubbeltjesplastic gepakt en de zweetbladen zoveel mogelijk naar binnen gevouwen. De rest opgevuld met oude kranten zodat het zadel niet in de doos kun schuiven. De doos was ongeveer wel formaat verhuisdoos, je moet het zadel een beetje kantelen en dan past ie prima.
Succes!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 13:48

Het is inmiddels gelukt! Een stalgenoot had nog een grote doos over, en heeft van haar baas een 2de grote doos geregeld. Samen past het precies.

Dank jullie wel allemaal voor het meedenken!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:13

Dit is meer iets voor LZP.
Daarom van TAO-->LZP.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:18

Ik heb wel eens een zadel verstuurd in een grote chips doos. Vaak worden dat formaat dozen niet in de bak gegooid, maar meteen in de papierpers. Gewoon even bij de supermarkt navragen.

Maar je bent inmiddels al gered :)