overzicht van bokkers die komen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:46

Ik sta er niet meer op, heb je wel een pb gestuurd....

Arwen Lune, met paard Rowan, doen helemaal mee. Voor lifters heb ik nog 3 plaatsen over vanaf Veenendaal/Ede/Otterlo.

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:44

Ik zal je even PB'en. Ik kom samen met obelix en Polly zonder paard.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:58

Buitenzorg schreef:
Wij (manlief, dochterlief en ikzelf) komen ook. Met 2 pony's waarvan de een door Berdientje gereden zal worden.


Inmiddels heb ik begrepen dat de route grotendeels in draf afgelegd zal worden over verharde wegen. Allebei mijn pony's staan zonder ijzers en aanngezien Mander ook volgende week naar de keuring moet wil ik niet het risico lopen dat er wat dan ook met hun voeten gebeurd.

Wij (man, dochter en ik) zijn er wel bij, maar we komen dus zonder ponys!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:15

In draf? Wie heeft dat gezegd? Lijkt me zonde, zo zullen er misschien meer paarden afvallen...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:28

Er wordt toch juist vrijwel alleen maar gestapt? Zodat in principe iedereen mee kan, ook paarden die (nog) niet zo veel gewend zijn? Verward

Lijkt me niet verstandig iig om einden te draven over de harde weg, veel paarden zijn dat niet gewend.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:36

Ik heb Silvia een PB gestuurd en daaruit begreep ik dat de weg grotendeels in draf afgelegd zal worden, terwijl ik idd ook eerder had gelezen dat het juist grotendeels stap zal zijn..... Verward
Dus wie o wie daar duidelijkheid over heeft, graag! Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:48

Het lijkt mij zwaar onverstandig om veel te gaan draven. Dit omdat dat met veel paarden vragen om moeilijkheden is! In stap is de mijne heel redelijk (en goed te houden) in draf MOET EN ZAL hij voorop en is er geen land met hem te bezeilen, dat komt echt alleen door de grote groep die er dan bij is. In z'n eentje gaat het nog wel en met z'n stalmaten ook, maar met vreemde paarden gaat het gewoon echt niet meer.
Ik heb begrepen dat er een stukje gedraafd gaat worden waar ik ook al mijn vraagtekens bijzet of dat echt gaat lukken. Met een grote groep draven is vooral vanwege het grote tempoverschil niet te doen.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:08

Het begin van de lijst is NIET gekopieerd...

Mijn excuses, ik was nog niet helemaal wakker!
Hier is het:
excel schreef:
#Ymke#
#Ymke#
ArwenLune
Berdientje
Chantal21
Chantal21
Dick
dr_jacksel


Dit is dus van de aanmeldingen tot en met 11 juni, de vernieuwde lijst zet ik wel zaterdagavond neer.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:03

Verdrietig Ik mag/kan dus niet meer, aangezien er geen bekend vervoer bij is voor mij, mijn vader wil ( begrijpelijk) niet hebben dat ik met een volstrekt vreemde meerijdt..
Ik vind het zo vervelend Verdrietig

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:39

Laui!"]
Het lijkt mij zwaar onverstandig om veel te gaan draven. Dit omdat dat met veel paarden vragen om moeilijkheden is!

Ik heb begrepen dat er een stukje gedraafd gaat worden waar ik ook al mijn vraagtekens bijzet of dat echt gaat lukken. Met een grote groep draven is vooral vanwege het grote tempoverschil niet te doen.
[/quote]

Ik sluit me volledig bij je aan. Ik heb met Mander nog nooit aan zo'n grote rit meegedaan en zie al dat gedraaf (buiten het ontbreken van ijzers) ook niet zo zitten, daarme jutten ze elkaar juist op lijkt mij.

Hieronder een stukje van het bericht ik van Silvia kreeg (zal je vast wel goed vinden dat ik dat even hier neer zet..... Haha! )

[quote="Silvia schreef:
Nou, vooral het eerste stuk zal er veel gedraafd worden, vooral om de paarden niet de gelegenheid te geven om gek te gaan doen. (op de provinciale weg)
Ik denk inderdaad dat vanaf het aanhaakpunt er veel gestapt gaat worden.
Maar goed, ik ben de koetsier niet dus het tempo bepaal ik niet


Dus vooralsnog wordt er flink gedraafd en haak ik af met mijn pony's. Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:43

Laui! schreef:
In stap is de mijne heel redelijk (en goed te houden) in draf MOET EN ZAL hij voorop en is er geen land met hem te bezeilen.
Mijn bijrijdpaard is er ook zo één (nou ja, niet helemaal...). Vanmorgen nog naar het bos geweest. Hij kan/wil buiten niet normaal draven, dat gaat altijd in een moordtempo. Het is dus (als je relaxed wilt rijden tenminste) óf stappen, óf galopperen... Ik ben dus ook absoluut vóór een staprit!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 00:03

Misschien het beste als iedereen z'n paard beweging geeft voordat we met de groep op pad gaan - dus thuis even losgooien/longeren en eventueel na aankomst wat heen-en-weer rijden voordat de groep vertrekt.
In een groep draven lijkt me lastig (hoewel we toch wel in tempo-groepjes iets uiteen zullen vallen) omdat er vanalles bijloopt - van shetlander tot KWPNer. Dat wil dus niet. Ze zijn trouwens vaak ook heftiger in draf.

Ik weet niet of er daar een grasveldje is maar dat zien we ter plekke wel - ik neem in ieder geval een longeerlijn mee, en ik kan iedereen met heftige paarden aanraden om voor het laden lekker een kwartiertje met hun paard te werken. Vaak komen ze dan een heel stuk kalmer de trailer weer uit.

[edit: oh, en met een grote huifkar word zowieso praktisch nooit gedraaft..]

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 06:44

Veel paarden denken dat ze echt gaan werken als ze gaan draven en worden dan echt vervelend, dus om de goede vrede te bewaren zou ik stemmen voor praktisch niet draven. Mijn hengst is heel braaf dus voor mij maakt het niet zoveel uit, alleen als het te langzaam gaat vind hij dat niet zo leuk denk ik (is een snelle draver)

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:46

Ik ga ook mee als ik met Marleen (machie) en Liselot (LiSSy) mee kan rijden Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:33

Arwen: hoe lang ik mijn paard ook afmat, hij blijft idioot. Hoe meer, hoe idioter eigenlijk. In het begin van een ritje is hij heel inschikkelijk, maar als we een halfuur gedraafd hebben kan ik het wel vergeten. Na een uur zit hij hoe dan ook voorop anders is het gewoon niet grappig meer. Als we stappen maakt het hem echt niks uit, al zit hij achteraan, maar van draven wordt hij gigantisch wakker en dan is er dus geen land meer met hem te bezeilen.
En hij is daar vast en zeker niet de enige in, ik ben er inmiddels (na 8 jaar mag dat ook wel) meer dan bekend mee. Het interesseert hem in zo'n geval ook niet waar z'n stalmaten blijven en die kunnen weer niet zonder hem. Feest is dan wel gegarandeerd. Het eerste stuk kan ik me voorstellen dat dat niet gaat (provinciale weg), maar al snel ben je uit de drukte dus waarom zou er dan nog gedraafd moeten worden?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:20

Nou ik zie stukken draven ook niet zitten. Ik draaf met Kasje nooit op het harde en idd buiten wordt hij in een drafje toch wel erg wakker. Ook ik heb nog nooit in een groep gereden, dus ik geef toch echt heel flink voorkeur aan stap.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:44

ik sta niet op die grote lijst... maar ik zou even meedelen dat ik niet meer kom, helaas Boos! machie kan namelijk ook niet, en ik zou met haar meerijden...
ik kan op de heenweg wel met karin meerijden, maar hoe kom ik dan terug?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:53

Laui! schreef:
Arwen: hoe lang ik mijn paard ook afmat, hij blijft idioot. <snip>
Het eerste stuk kan ik me voorstellen dat dat niet gaat (provinciale weg), maar al snel ben je uit de drukte dus waarom zou er dan nog gedraafd moeten worden?


Oh ik pleit niet voor draven hoor, absoluut niet. Maar ik denk dat de rit zowieso een heel stuk kalmer zal verlopen als de paarden hun eerste springerigheid al even kwijt zijn. Vaandaar. Ik stemde tegen draven omdat er anders misschien paardjes afvallen, dat lijkt me zonde.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:50

Ik sta er ook niet op....kom wel. Wat jammer Lissy, kun je neit met iemand anders mee?

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:52

Lissy, misschien als je Guinni pbt, zij heeft een lijst met wie er komen en wie plek over heeft (dacht ik). Misschien is er nog iemand anders bij jou uit de buurt.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:19

Ships, ik zou ook met Machie mee gaan...
LiSSY, heb jij vervoer gevonden? Anders kan ik ook niet helaas...

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 11:52

Jammergenoeg kunnen vvtjuh en ik niet meer komen. We wensen jullie iig een hele mooie dag toe en duimen voor jullie voor mooi weer.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:35

Ik kom wel, met paard. Ik hoop alleen dat er niet te veel gedraafd gaat worden. Als dit wel zo is, rij ik pas mee vanaf het inhaakpunt.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:40

hallo allemaal,
uit een paar redenen heb ik besloten om niet te komen.
wel wens ik jullie allemaal een hele fijne dag, en ik hoop dat het heel gezellig word!

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:32

Ik kom wel!! Wel wat later, maar ben echt superblij dat het waarschijnlijk toch gaat lukken!
p.s. zonder paard