Weet er iemand waar ik zo'n bedrand kan kopen? :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alissaaa

Weet er iemand waar ik zo'n bedrand kan kopen? :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 18:18

Hoi
ik ga mijn kamer vernieuwen en daarbij zou ik heel graag deze bedwand hebben.. maar ik vind 'm echt nergens :(
kan iemand me helpen?
Afbeelding
alleen de achterwand :)

groetjesss

Rachel_x

Re: Weet er iemand waar ik zo'n bedrand kan kopen? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:19

In van die TV programma's zie ik vaak dat je het heel gemakkelijk zelf kunt maken! Verder zou ik niet weten waar je ze kunt kopen..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:27

Al bij een beddenspeciaalzaak gekeken?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:30

Hoort dit niet ergens anders?
Maar heb je al gegooglt? (praxis, gamma eigenhuis en tuin misschien? )

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 18:33

heb zelfs al gebelt naar vele stoffeerders enzo..
ofwel moet je het hele ding kopen en niet alleen de bedrand en aangezien ik een waterbed heb moet het echt alleen maar de bedrand zijn..
@ marijee, ik heb geen idee waar ik het moest zetten dus het kan wel..
en ik heb dus wel al gegooglt..

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:37

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:40

staat dit wel goed??

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:47

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:50

[MW] >> [LZP]

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:56

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:58

Je kan het idd heel simpel zelf maken, stuk MDF of ander soort hout kopen en op maat maken. Op gelijke afstand gaten boren. Bespannen met stof (zijn vast sites die je daarmee kunnen helpen) en op de plek van de gaten knopen vastmaken. Klaar is je bedwand :)

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:12

Noemt dat niet een hoofdeinde?
Ik dacht bij bedrand aan een wand of baar aan de zijkant voor kleine kinderen of oude mensen...

In ieder geval, je kan dit makkelijk zelf maken.
Alleen de uitleg van de gaten boren snap ik niet echt.
Gewoon een houten plaat. Daarover doe je een laagje van dat schuim wat in kussens voor op stoelen zit. Daarover doe je je laag stof of leer. En dan op gelijke afstanden van die spijkers kloppen. ZIjn eigenlijk duimspijkers, maar dan met allerlei soorten koppen. Dus leren, gouden, allerlei kleuren ,...

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:05

Suzzy_3 schreef:
Ik dacht bij bedrand aan een wand of baar aan de zijkant voor kleine kinderen of oude mensen...

Gewoon een houten plaat. Daarover doe je een laagje van dat schuim wat in kussens voor op stoelen zit. Daarover doe je je laag stof of leer. En dan op gelijke afstanden van die spijkers kloppen. ZIjn eigenlijk duimspijkers, maar dan met allerlei soorten koppen. Dus leren, gouden, allerlei kleuren ,...

Een bedwand zegt TS, en zo te zien aan de link in haar onderschrift komt ze uit België, dus bedwand zal wel Vlaams zijn. :)

Tja, spijkers is wel wat minder mooi dan knopen, bovendien zal de stof kunnen doorscheuren. Bovendien moet je dan wel een dik stuk hout hebben, anders komt de spijker er aan de achterkant weer uit.
De gaten in de plank moet je boren, om de knopen vast te zetten aan de achterkant. Op die manier krijg je dat ingedeukte effect (capitonneren heet deze techniek):
Afbeelding
Dat effect zou je niet krijgen, als je de knoppen alleen aan de voorkant vastzet, er dus alleen opnaait.

Op die site die ik eerder poste staat precies uitgelegd hoe het moet, inclusief video.

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:11

Die van RTL vind ik eigenlijk niet eens mooi. Plaatje van TS lijkt meer donziger/voller..
Enige wat je wel veel tegenop komt op marktplaats zijn antieke bedwanden, maar als je in de gaten houdt misschien ook wel zulke als jij bedoelt.

Edit: is er niet ook nog een Franse naam voor? Misschien dat, dat zoeken makkelijker maakt.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:19

Girl In The Mirror schreef:
Suzzy_3 schreef:

Een bedwand zegt TS, en zo te zien aan de link in haar onderschrift komt ze uit België, dus bedwand zal wel Vlaams zijn. :)

Tja, spijkers is wel wat minder mooi dan knopen, bovendien zal de stof kunnen doorscheuren. Bovendien moet je dan wel een dik stuk hout hebben, anders komt de spijker er aan de achterkant weer uit.
De gaten in de plank moet je boren, om de knopen vast te zetten aan de achterkant. Op die manier krijg je dat ingedeukte effect (capitonneren heet deze techniek):
Afbeelding
Dat effect zou je niet krijgen, als je de knoppen alleen aan de voorkant vastzet, er dus alleen opnaait.

Op die site die ik eerder poste staat precies uitgelegd hoe het moet, inclusief video.

Ik ben ook een echte Belg hoor :D . In ieder geval bedrand of wand, had er hetzelfde gedacht bij.

Ik snap nu hoe jij het bedoelt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:05

goh, dat klinkt helemaal niet zo lastig.. wie weet moet ik er maar een grap van hebben. wij hebben ook een bed zonder achterkant