ik ga mijn kamer vernieuwen en daarbij zou ik heel graag deze bedwand hebben.. maar ik vind 'm echt nergens

kan iemand me helpen?

alleen de achterwand
groetjesss
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Suzzy_3 schreef:Noemt dat niet een hoofdeinde?
Ik dacht bij bedrand aan een wand of baar aan de zijkant voor kleine kinderen of oude mensen...
In ieder geval, je kan dit makkelijk zelf maken.
Alleen de uitleg van de gaten boren snap ik niet echt.
Gewoon een houten plaat. Daarover doe je een laagje van dat schuim wat in kussens voor op stoelen zit. Daarover doe je je laag stof of leer. En dan op gelijke afstanden van die spijkers kloppen. ZIjn eigenlijk duimspijkers, maar dan met allerlei soorten koppen. Dus leren, gouden, allerlei kleuren ,...

Girl In The Mirror schreef:Suzzy_3 schreef:Noemt dat niet een hoofdeinde?
Ik dacht bij bedrand aan een wand of baar aan de zijkant voor kleine kinderen of oude mensen...
In ieder geval, je kan dit makkelijk zelf maken.
Alleen de uitleg van de gaten boren snap ik niet echt.
Gewoon een houten plaat. Daarover doe je een laagje van dat schuim wat in kussens voor op stoelen zit. Daarover doe je je laag stof of leer. En dan op gelijke afstanden van die spijkers kloppen. ZIjn eigenlijk duimspijkers, maar dan met allerlei soorten koppen. Dus leren, gouden, allerlei kleuren ,...
Een bedwand zegt TS, en zo te zien aan de link in haar onderschrift komt ze uit België, dus bedwand zal wel Vlaams zijn.
Tja, spijkers is wel wat minder mooi dan knopen, bovendien zal de stof kunnen doorscheuren. Bovendien moet je dan wel een dik stuk hout hebben, anders komt de spijker er aan de achterkant weer uit.
De gaten in de plank moet je boren, om de knopen vast te zetten aan de achterkant. Op die manier krijg je dat ingedeukte effect (capitonneren heet deze techniek):
Dat effect zou je niet krijgen, als je de knoppen alleen aan de voorkant vastzet, er dus alleen opnaait.
Op die site die ik eerder poste staat precies uitgelegd hoe het moet, inclusief video.
. In ieder geval bedrand of wand, had er hetzelfde gedacht bij.