Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

stefan3 schreef:Je kan het ook anders bekijken. Autorijden is juist goed voor het milieu. Als je een kilomter in een auto aflegd produceer je minder Co2 dan wanneer je datzelfde stuk zou lopen.
Rintah schreef:stefan3 schreef:Je kan het ook anders bekijken. Autorijden is juist goed voor het milieu. Als je een kilomter in een auto aflegd produceer je minder Co2 dan wanneer je datzelfde stuk zou lopen.
euh.. en waarom dan?? ik heb hier nog nooit wat van gehoord en zou dan ook graag de achterliggende gedacht en feiten van willen weten
Rintah schreef:stefan3 schreef:Je kan het ook anders bekijken. Autorijden is juist goed voor het milieu. Als je een kilomter in een auto aflegd produceer je minder Co2 dan wanneer je datzelfde stuk zou lopen.
euh.. en waarom dan?? ik heb hier nog nooit wat van gehoord en zou dan ook graag de achterliggende gedacht en feiten van willen weten
) bovendien ontstaat er bij de verbranding van benzine/diesel dusdanig veel co2 dat je meer produceert wanneer je met de auto gaat (zeker met korte afstanden ivm opwarmen van de motor)
Undefined schreef:Auto's die op waterstof rijden rijden toch niet op water, maar op waterstof? (Klinkt een beetje krom zo)
Ik meende dat dit ook moeilijk te vervoeren is omdat het erg brandbaar is, en het dus ook nog gevaarlijk kan zijn?

Bizzybijtje schreef:Is benzine dan niet ontzettend makkelijk ontvlambaar![]()
Auto's rijden op verbranding, dus het is wel nodig dat het redelijk invoudig ontvlambaar is.
Maar wedden dat we over een aantal jaren gewoon op water kunnen rijden? Meen dat er ook al auto's/brommers/scooters zijn op zonne-energie.
stefan3 schreef:Bizzybijtje schreef:Is benzine dan niet ontzettend makkelijk ontvlambaar![]()
Auto's rijden op verbranding, dus het is wel nodig dat het redelijk invoudig ontvlambaar is.
Maar wedden dat we over een aantal jaren gewoon op water kunnen rijden? Meen dat er ook al auto's/brommers/scooters zijn op zonne-energie.
Benzine is eigenlijk niet gevaarlijk. Je zou eenvoudig je sigaret kunnen doven in de benzinetank van een auto zonder dat er iets gebeurd. Zodra de benzine 'verdampt' en dus gasvormig wordt is het gevaarlijk. De brandstof benzine ontbrand het beste bij 1:14.7 wat betekend 1 gewichtsdeel benzine tegen 14.7 delen zuurstof. Zodra je redelijk ver bij dat getal vandaan zit ontbrand het steeds minder goed. In een tankwagen zit geen zuurstof, dus geen gevaar.
Ik denk dat hybride of groene energie opwekkers ons ook niet gaan redden. Kernenergie is simpelweg de enige manier die aan onze energieverslindende leefwijze kan voldoen.
stefan3 schreef:Toch wel apart dat topics als dit, over opwarming van de aarde of wat dan ook, max 1 pagina halen en een topic over een bepaald paar schoenen zo aan het 10 voudige zit.....