Inkopen groothandel eigen webwinkel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

Inkopen groothandel eigen webwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 20:19

Hallo,

Ben erover na aan het denken om een eigen webwinkel te beginnen.
Iemand enig idee hoe je dit het beste aan kan pakken en waar je spullen voordelig in kan kopen?

Heel erg bedankt!

Plaatje1990

Re: Inkopen groothandel eigen webwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:27

Weet niet of het op de juiste plaats staat?

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:28

wat voor spullen ga je verkopen?

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:30

Ik zou het liefste horse&mensen fashion verkopen dus echt mooie lijnen met merken als Anky,Eskadron,Scapa en HH .. maar heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:20

Deze merken verkopen niet alleen aan webshops. Jammer dat je wat laat bent, maar altijd begin van het seizoen heb je de SPOGA, een grote beurs voor iedere (startende) ondernemer.

Toevallig ben ik begin van dit jaar ook geweest om te informeren voor eventueel het beginnen van een eigen webshop. Ben bij zo'n beetje alle merken langs geweest en allen eisen zij dat je een échte winkel hebt.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:22

Ik weet wel dat volgens mij harry's horse wel aan je verkoopt als je een webwinkel hebt, maar je moet dan wel een starters bedrag hebben van 15.000 euro. Honderd procent weet ik het niet zeker maar ik dacht dat het zo iets was.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:57

Je kunt inkopen bij andere winkels, dit doen al heel veel winkels, b.v. merken als Ariat, MH, Pikeur e.d..
Dan met de winkel waar jij inkoop kun je dan prijsafspraken maken.
Bij veel merken zul je de gestelde targets dan wel omzet van bepaalde producten niet (gaan) halen, dus zullen zij niet direct aan je willen verkopen.

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:09

Indien je niet bezit over een zak geld met minimaal 50.000 euro is het niet haalbaar om direct bij de merken zelf in te kopen. Bijna ieder merk vraagt een minimum startorder van 10.000 euro (soms nog veel hoger). Daardoor is het voor jou dan alleen mogelijk om via een andere winkel in te kopen. (zoals hier boven vemeld staat) En dat zorgt weer voor kleinere marges omdat zij er ook winst op willen maken. Als je het echt wil kun je op deze manier beginnen.

Sommige merken, (zoals PK) zijn ook nog eens heel selectief in welk gebied je onderneemt (wanneer je een fysieke winkel begint, aan webshops doen ze soms helemaal niet). Verkopen ze al aan winkels in jouw gebied dan kun je bij hen niet afnemen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:24

Dit is toch denk ik iets meer voor STW.
Daarom van RUI-->STW

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:43

hmm volg dit ook maar even.
die Spoga lijkt me ook wel een keer interessant om naartoe te gaan,... iedereen kan daar gewoon naartoe, je hoeft geen ondernemer te zijn?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:47

Volgens mij kom je op de Spoga als particulier niet in.
Ik krijg een uitnodiging via 1 van mijn leveranciers, moest duidelijk opgeven voor het bestellen van kaarten welke winkel ik vertegenwoordigde, btw-nr etc.
Het is een echte vakbeurs, er wordt ook niet echt ter plekke verkocht (wel orders genoteerd)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:53

precies, dat dacht ik al,.... jammer,.. misschien mag tegen die tijd met iemand mee, lijkt me reuze interessant,..
is het ook niet in september weer?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:50

Het is inderdaad in september weer en alleen voor ondernemers. Ik kan altijd via mijn vader mee. D_amersfoort, de merken die TS opnoemt willen niet eens aan alleen een webshop leveren, dat heb ik ze zelf gevraagd. Pikeur, Eskadron en Eurostar nemen niet eens meer nieuwe klanten aan ook al heb je een winkel. Anky, PK enz. willen wel nieuwe winkels, maar dan moet je in een gebied zitten waar hun merk nog niet veel afgenomen wordt.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 18:53

Denk dat het een vrijwel onmogelijk plan is... helaas..

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:51

Wanted2003 schreef:
Het is inderdaad in september weer en alleen voor ondernemers. Ik kan altijd via mijn vader mee. D_amersfoort, de merken die TS opnoemt willen niet eens aan alleen een webshop leveren, dat heb ik ze zelf gevraagd. Pikeur, Eskadron en Eurostar nemen niet eens meer nieuwe klanten aan ook al heb je een winkel. Anky, PK enz. willen wel nieuwe winkels, maar dan moet je in een gebied zitten waar hun merk nog niet veel afgenomen wordt.

Je richt een deel van je bericht aan mij maar je zegt ongeveer precies hetzelfde als wat ik zeg. En wat je zegt weet ik dus al. De TS zou nog wel via een al bestaande winkel kunnen inkopen, sommige winkels doen dat.