Kleuren muren nieuw huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 16:21

Krijtwit is een mooie, herfst, oester en kus (oranje/taupe/rood) zijn mijn favo's...en klei/leem (grijzig) ook trouwens.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 16:25

Lovely schreef:
Volgens mij zijn de kleuren terracotta, rood en bruin inmiddels behoorlijk passé. Dat betekent natuurlijk niet dat je je eigen smaak niet mag volgen, maar het is in ieder geval al een tijdje "uit de mode".


Nou volgens de nieuwe folder van de flexa niet. Dit zijn nieuwe terra cotta kleuren.

Of het nu mode is of niet als ik in de kiwi kleuren moet leven zou ik helemaal gek worden. Het past niet bij mij persoonlijk. Ik wil wel kleur maar niet te druk.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 16:33

Als je de meubels donker hebt, zou ik gaan voor wit-tot-camel-tot lichtbruin omdat anders zo donker oogt.
En de keuken hangt ervanaf of je gaat voor donker of vanille, als je voor donker gaat idem en bij vanille denk ik dat warmgeel wel staat.

Eén muur in een donkerdere kleur kan ook wel iets geven, vooral als de kleuren voor de rest mooi bij elkaar passen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:10

Die Terra Cotta kleuren van Siena zijn moooooooooi!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:14

een vriend van mij heeft in zijn huisje de kleuren groen en rood dat ziet er echt heel gaaf uit! gewaagd maar gaaf!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 19:18

Yep Syph vind ik ook vind het wel erg eng om een wand die donkere kleur te geven hoor.

Natalie ik heb nu warmgeel en dat is erg mooi maar wil wel wat anders. Om nu in me nieuwe huis hetzelfde te hebben zie ik niet zo zitten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 21:19

Ik kijk morgen even op het blik hoe de kleur heet en als ik het niet vergeet neem ik even een foto. (dat is voor de slaapkamer)
Voor de muren beneden moeten we nog iets uitzoeken. Iets lichts iig maar nu is het écht wit dat vind ik net ff te. Ik denk dat we een beetje vanille doen ofzoiets.
Wij hebben geoliede kersen meubelen uitgezocht en een licht bruin (beetje kleur van een lichte koffievos) leren bank. Dat maakt het wel warmer. Dus wij doen geen muur donker. Wij hebben eigenlijk al gekozen voor bruinteinten maar dan met ijsblauwe accenten die we in accesoires laten terugkomen. Bijv. rugleuningen van de stoelen, lampen, gordijnen, vazen, bloempotten, schilderijlijstjes e.d.

arie
Berichten: 63
Geregistreerd: 26-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:06

Waarom maak je geen banen, dat dat heel leuk en het heel makelijk
aan te brengen, je koopt gewoon van dat afplaktape en dan kan je
bijvoorbeeld 2 kleuren om en om doen,
of de onderkant een andere kleur dan de bovenkant.
of bijvoorbeeld vlakken op je muur schilderen waar je later als een
soort paspartout een foto of schilderij in kan doen.
er zijn zat mogelijk heden die eigenlijk heel eenvoudig zijn.
Succes met je nieuwe stekkie.