Sponserwedstrijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:56

Holtenberg is Noord-Oost Veluwe. Redelijk centraal dus.
Wat ik in gedachte had qua afstanden was ongeveer dit:

15 km - voor de jonge, oude en/of ongetrainden onder ons, en voor degene die de vorige dag ook al gereden hebben. Een uur of twee stappen met af een toe een drafje, zoiets.

27 km - 2,5, misschien 3 uur rijden in een wat hoger tempo. Stevige buitenrit met een wisselend tempo dus.

37 km - voor degene met Endurance ambities of niet-moe-te-krijgen paarden. Een uur of 3, 3,5 rijden in een stevig draftempo.

Zo is er voor iedere paard en ruiter wat wils, en duurt geen van de ritten overlijk lang, dus kunnen de meeste mensen dezelfde dag aankomen en naar huis. Als je de vertrekken goed timed dan heb je ook nog plek voor een gezamelijk moment.

We kunnen trouwens nog meer doen die dag aan vermaak en activiteiten. Er zullen toch wel een hoop mensen zijn (halers en brengers, familieleden etc) dus een vrijheidsdressuurshow/clinic is leuk, en als ik tegen die tijd een paardenvoetbal heb zijn er misschien ook wel mensen die het leuk vinden om daar eens mee te spelen met hun paarden.

Als er een bak beschikbaar is (ik neem aan van wel?) kunnen we ook spelen met het idee van de 'paardenveiling' - eigenaren veilen een lesje van 10 minuten op hun paard voor het goede doel. Dit naar aanleiding van dit topic: [PP] Welk Boktpaard/pony zou je willen hebben?

Als de locatie beschikbaar is zou het best leuk zijn om er een soort Fair van te maken, met allerlei spelletjes en activiteiten, en in de middag de sponsor-rit.

Goed idee? Slecht idee?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:40

Ik wil ook erg graag mee doen aan deze sponsorrit. Ik heb helaas geen vervoer. Is er iemand die bereid is mij op te halen en terug te brengen???
Guus gaat makkelijk een trailer in, en kan goed met andere paarden omgaan.

Ik hoor het graag. Groetjes Femke

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:30

Als ik vervoer kan regelen ben ik zeker van de partij! Geweldig idee!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:36

Ik vind het ook een heel goed idee!
Maar of het me gaat lukken met vervoer enzo weet ik niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:41

Maarten, vanaf welke manege organiseren jullie dat dan altijd? Snorrewind? Of Stal de Eik?
Als het op de Holterberg is doen Dick en ik zowiezo mee, en ik bied me ook aan om met de organisatie te helpen volgend jaar.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:59

Super aanbod Maarten, denk dat het een heel geschikt en haalbaar idee is, juist omdat alles in principe al geregeld is.
Voor zover ik het nu kan overzien heb ik nog niks in mijn agenda staan voor de dag na Holten, dus ik zou me dan als vrijwilliger op willen geven.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:25

Ik kan waarschijnlijk geen vervoer regelen voor Sheril, weet ook niet of ik het wel zie zitten om met veel mensen te rijden, maar ik wil zeker wel komen helpen!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:26

Ook Racer en ik zouden dolgraag mee doen! Waar ligt die Holterberg ongeveer?

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:38

Het lijkt mij een geweldig idee... Maar vind wel dat het echt breed gehouden moet worden.. als er de mogelijk heid is bijvoorbeeld ook voor menners en zoals al eerder werd gezegd verschillende afstanden. Als ik de mogelijkheid heb om mee te rijden dan doe ik dat maar weet niet of ik op 7 sept. kan (dat is mijn probleem) als die locatie van Maarten toch niet zou lukken kunnen jullie ook aan de veluwe trail denken... is een mooie rit voor ruiter en menner... Moct er hulp nodig zijn met de organisatie of iets dergelijks wil ik daar wel mee helpen!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:51

Ilse schreef:
Ook Racer en ik zouden dolgraag mee doen! Waar ligt die Holterberg ongeveer?

De Holterberg ligt in Overijssel. Tussen Nijverdal, Hellendoorn en Holten. Dit ligt weer tussen Almelooooo en Zwolle.
Een supermooi natuurgebied, ook voor aanspanningen kunnen de afstanden hier langer omdat er bijna overal brede zandpaden liggen.
(tja het is mijn achtertuin he)

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:56

ik vind elk jaar 1 goed doel ook het beste(maar,ja,wie ben ik!)
ik zal ook nog even een balletje opgooien:is het niet leuk om er een soort estafette door heel nederland van te maken!

per provincie een route uit stippellen,zodat heel nederland "bereden"word?!

Dat zijn aardig wat kilometers,en dan kun je in groepen van paarden een afstand afleggen,zoiets kan denk ik,ook aardig wat publiciteit(en dus ook sponsors)opleveren.

ik ben wel bereid om te helpen,ik woon in de provincie zeeland.
meschien kunnen we van elke provincie een aantal mensen bij elkaar krijgen,om te helpen?????????????????????

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 08:44

Dat vind ik ook een super idee! Is hetzelfde idee, maar dan denk ik heel wat gevoeliger voor publiciteit dan een gewone afstandsrit Tong uitsteken

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:44

Dit vind ik echt een mega-plan! Inderdaad veel gemakkelijker om sponsors te zoeken, aangezien het landelijke publiciteit zal krijgen.

Dacht je aan een rit die op verschillende plaatsen in Nederland tegelijk start of een rit per provincie op verschillende dagen ("echt" estafette)? Dat laatste zou dan wel steeds met tussenpozen zijn, omdat ik niet denk dat iedereen zomaar een dag vrij kan krijgen...

Maar ik denk echt dat dit een idee is wat uitwerking verdient!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:17

Echte estafette lijkt me het mooiste. Dat kan ook over dagen verspreid, maar dan wel aaneengesloten dagen en zoveel mogelijk afstand per dag natuurlijk...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:39

Vind ik ook een leuk idee, maar een stuk moeilijker qua organisatie denk ik. Je hebt ook geen kiesbare afstand, dus dan vallen jonge, oude en zogende paarden weer af. En er is geen gezamelijk moment (wat uitgebreid met sponsorveilingen, clinics en demonstraties voor het goede doel gebracht zou kunnen worden), dat vind ik jammer.
Als we flink wat ruiters en aanhang bij elkaar kunnen krijgen kan je ook best media aandacht krijgen denk ik. Een kwestie van op tijd wat presentatiemateriaal hebben (en met als voorbeeld de Dorine Dag) en naar locale kranten sturen om aan te laten kondigen. Als je het leuk maakt voor buitenstaanders (door bv clinics, demonstraties, spelletjes) kan je best wel een hoop publiek krijgen, en als we in die grootte denken is er vast ook wel een tv programma dat er wat aandacht aan wil besteden. Ik denk aan het jeugdjournaal, De Teugel (met Marieke die hier zit moet dat toch kunnen Haha!) en Hart van Nederland komt Thuis - soort nieuwsprogramma's. Als je met locale kranten werkt zijn er waarschijnlijk ook wel locale sponsors te vinden...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:46

Ik ben even een tijdje niet online geweest om hier te reageren, maar blijkbaar is mijn idee in goede aarde gevallen Haha! Ik moet trouwens zeggen dat zo’n estafette ook goed klinkt, maar als ik bedenk hoeveel tijd het kost om een route van 27 km uit te zetten en uit te vinden waar je langs kunt rijden, dan lijkt het me haast ondoenlijk om een route door heel Nederland te bedenken. Maar goed… iedereen heeft ideeën en moet die kunnen spuien. Lachen Even voor de duidelijkheid: het is niet mijn bedoeling om mensen het gras voor de voeten weg te maaien die eerder ideeën aan hebben gedragen Knipoog

Misschien is het toch handig om een poll te maken met ideeën zodat 1 idee naar voren komt waar we gezamelijk aan kunnen werken. Ik wil pas concrete stappen gaan nemen voor wat betreft mijn idee als daar echt animo voor is. Het kost namelijk behoorlijk veel voorbereiding om alles te regelen.

Ik ben eigenlijk ook wel voor 3 afstanden. De route van 15 km is er echter nog niet, maar we kunnen altijd wel een afkorting vinden in de route. Overigens vind ik deze 15 km een leuk alternatief voor de bokkers die de dag ervoor met goed gevolg ‘Holten’ hebben gereden Knipoog

De rit zou georganiseerd kunnen worden vanaf manege ‘de Paltheruiters’ te Haarle. Ze hebben daar een binnenbak van ruim 80 meter lang. Daarbinnen is plek voor een groot terras. De start en finish kan daar ook plaatsvinden. N.b. het terrein is niet geschikt om een zgn. massastart te houden omdat er maar een smalle doorgang is naar de route. Mocht iedereen gezamelijk willen starten dan moeten we de deelnemers begeleiden naar een ander stuk.

Voor de ‘thuisblijvers’ is het idd een idee om dingen te organiseren in de manege zelf. Moet er echter alleen nog bedacht worden hoe deze activiteiten geld op kunnen leveren voor het goede doel. Omdat het organiseren van de ritten erg veel inspanning kost voor mij (en de vrijwilligers) zou ik willen vragen of er mensen zijn die de organisatie en het aandragen van ideeën van deze activiteiten op zich willen nemen.

‘Holten’ maakt elk jaar gebruik van een zeer groot weiland vlak bij de manege. Ik zal de boer vragen of hij dit weiland de zondag na ‘holten’ ook nog beschikbaar wil stellen. Hier kunnen mensen dan een tentje/caravan neerzetten en desnoods hun paard in een paddock. Daarnaast zijn er diverse stallen in de omgeving waar paarden gestald kunnen worden (stalling in de manege is NIET mogelijk).

Om zo’n grote rit te organiseren en tot een succes te maken zijn overigens zeer veel vrijwilligers nodig. Al met al zijn er zo’n 40 mensen nodig om alles in goede banen te leiden. Dus voordat er georganiseerd gaat worden moeten deze vrijwilligers al aangemeld zijn, anders komt zo’n dag niet van de grond

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:50

*meldt zich aan* Vanaf 16 augustus heb ik weer beschikking over mijn ov (doordeweeks) en de 2e week van september schijnt mijn opleiding weer te beginnen (is niet zeker) dus in tussenliggende tijd wilik zowiezo wel eens langskomen om te helpen, daarna op eventuele vrije dagen ook!
Thuis dingen regelen kan natuurlijk ook nog!

Oftewel reken maar op mij

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:14

Overigens... de Holterberg ligt niet op de Veluwe Knipoog Het ligt tussen almelo en Zwolle. Overijssel dus Lachen

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:40

ik vind maarten z'n idee,super!
(mijn eigen idee vond ik ook niet slecht! Schijnheilig )
maar de afstandsrit is gemakkelijker te realliseren!

ik woon in Zeeland,en heb een zoontje van nog geen jaar,dus effe op en neer om te komen helpen,is moeilijk!

maar als ik van huis uit kan helpen,wat betreft sponsoring,etc. wil ik graag helpen.(provinciale rij-,menverenigingen,etc. aanschrijven voor deelnemers/sponsors)

ook voor de dag zelf ,wil ik me aanmelden om te komen helpen.

ik hoor het wel!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 09:47

Goed idee!!!!!!
Ik wil ook wel meedoen, maar dan moet het wel een beetje op een centrale plek liggen in nederland want anders wordt het wel erg ver vanuit ons... Scheve mond

Wordt het dan de bedoeling dat er een afspraak gemaakt wordt met de stinchting recreatieruiter van de KNHS? Zodat er ieder jaar voor nog veel meer mensen buiten bokt om zo'n rit georganiseert kan worden voor verschillende stichtingen en zo?? Bv niet alleen voor kanker maar ook voor andere dingen?

Ik ga het zeker volgen!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:38

Ik vind maarten zijn idee ook erg super en hoop hem dan ook te mogen vragen om hoofd van de organisatie te worden?Hij heeft zoveel ervaring hiermee ne ook de contacten in Holten.

Ik zelf woon in bathmen (vlakbij Holten) en wil voor een aantal paarden wel stallen/ weide beschikbaar stellen voor mensen die van ver komen en op zaterdag al deze kant op willen komen.
men kan zelf dan een tentje mee nemen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:09

Ik wil in ieder geval meedoen, met of zonder paard. Wanneer de datum bekend is, zet ik hem meteen in mijn agenda. Of ik mee kan doen aan de organisatie is een volgende. Ik zou het wel leuk vinden, maar heb geen eigen vervoer (auto). Wel een OV, maar ik weet niet of dat gaat werken. Mocht je tzt nog mensen nodig hebben, mag je in ieder geval altijd een beroep op me doen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:14

Cowgirl schreef:
Citaat:
maar en zijn meerder bokkers die de zaterdag al rijden


Misschien kunnen deze bokkers de zaterdagwedstrijd gewoon laten vallen en dan voor het goede doel rijden.
Tis misschien de enige keer dat het gedaan wordt, die wedstrijden zijn elk jaar.


Ik denk niet dat je kunt verwachten dat mensen hun wedstrijd laten vervallen. Ik rijd op 6 september mee in de klasse 2, de Holterbergrit is mijn thuiswedstrijd (net als voor Susan is het ook mijn 'achtertuin') waar ik het hele seizoen naartoe leef en die wil ik liever niet laten schieten.

Maar gelukkig is Ameretto goed getraind en hij moet sowieso de dag na de wedstrijd zijn benen strekken, dus voor mij zou het (blessures daargelaten) geen probleem zijn om een dag na de wedstrijd mee te rijden met de sponsorrit. Als er een 15 km wordt uitgezet al helemaal niet: dat is juist een mooie afstand, ook voor jonge en onervaren paarden, zoals al eerder werd geopperd.

Ik vind het in ieder geval een heel mooi initiatief! Overigens is de Holterberg erg goed te bereiken vanuit vrijwel alle hoeken van Nederland: vanaf de A1 ben je er zo en ook vanuit het noorden is het goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:55

Nog even over die estafette en het centrale punt. Dat is niet zo'n groot probleem toch? Het begin/einde is dan toch gewoon het centrale punt? Lijkt mij wel... Het enige wat ik me afvraag is of we het redden om dit dan in 1 dag te doen

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:36

Ik wilde in september mijn paarden in het land zetten maar ga toch een kijken of ik daar niet een ander plan mee kan maken want ik wil wel erg graag meerijden.