Sponserwedstrijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:49

Ben benieuwd wat hier uitkomt. Ik wil op zich wel meedoen/meehelpen, maar dat hangt af van plaats en tijd enzovoorts. Ik wacht op t vervolg Lachen

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:26

In de fietswereld bestaat al zoiets. Overgewaaid uit Amerika. Opgezet door Lance Armstrong, nadat hij genezen was van de kanker. Ride for the roses wordt ieder jaar, ook in Nederland, georganiseerd. Is een toertocht voor fietsers. Je kan drie afstanden fietsen. Betaald inschrijfgeld en dit gaat voor het grootste gedeelte naar het KWF (kankerfonds). Op zich een heel leuk idee, om dit ook met paarden te doen. Gewoon een leuke lange-afstandsrit, verschillende afstanden, voor iedereen die mee wil doen. Maak ruime bekendheid in het land, zodat ook niet-bokkers er aan deel kunnen nemen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:59

Ik vind dat wel een erg goed idee Homiafortuna. Is het niet zo met die fietstocht dat er vanaf verschillende locaties gestart kan worden? Dat zou het aantal deelnemers natuurlijk wel ten goede komen.

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 00:17

Is er al een vergadering geweest? En zo ja, wat is daar uitgekomen?
Misschien kunnen we aan de hand daarvan even mee brainstormen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:35

Nee nog niet, komt eraan Haha!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:08

Katja schreef:
Ik vind dat wel een erg goed idee Homiafortuna. Is het niet zo met die fietstocht dat er vanaf verschillende locaties gestart kan worden? Dat zou het aantal deelnemers natuurlijk wel ten goede komen.


Nee met de fietstocht start je allemaal vanaf dezelfde plek. Is wel ieder jaar op een andere locatie in Nederland. Vorig jaar vertrokken we in Landgraaf, dit jaar in Waalwijk.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:28

Waar is die vergadering dan?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 08:10

als het een lange rit is is er dan ook de mogelijkheid voor menners? Dat het dus niet alleen over zandpaden gaat?

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:05

Ik wil best meedoen hoor,
over de conditie hoef ik me geen zorgen te maken,maar het is best een zware taak,maar de D-Day was ook gelukt

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 11:55

De vergadering is ook nog aanvraag Knipoog Het zou bij mij thuis gebeuren maar wegens priveomstandigheden moest het uitgesteld worden de nieuwe datum is in onderhandeling (jeetje wat klinkt dit overdreven hihi)
Maar het gaat allemaal goed komen

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:24

dat is idd ook iets waar je misschien eens aan kan denken, als er 3 verschillende afstanden zijn dat er ook iets bij is geschikt voor menners!! is wel een idee lijkt mij...
Verder vind ik het echt allemaal helemaal super

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:45

Is idd iets om mee te nemen, ook iets voor de menners...
Maar mennen dus liever niet op zandpaden? (heb er echt geen verstand van)

Joost
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:03

Kan ik alleen maar toejuichen
"they need al the help they can get" (citaat film Convoy"
hoe me op de hoogte van dit in mijn ogen goede initiatief
ik heb wel geen paard maar mijn vrouw is getrouwd met een koppige ezel met mij dus

balk balk

Joost van Lijden

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:34

Als ik vervoer kan regelen wil ik best meedoen! Hoop alleen dat Stella dan niet weer een ijzer kwijtraakt, zoals op de D-day. Anders help ik wel weer met het verkeer als dat nodig is!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:44

Tja… ik krijg steeds meer het idee dat deze sponsor-rit gestalte gaat krijgen. Ik wil heel erg graag mijn steentje bijdragen en ik weet zeker dat er een hoop mensen zijn die mee willen helpen. Nu laat ik even mijn gedachten de vrije loop:

Zoals meniggeen van jullie weet organiseer ik elk jaar samen met mijn ouders een endurance-wedstrijd op de Holterberg. Die vindt dit jaar plaats op zaterdag 6 september. Voor die wedstrijd hebben we altijd een perfecte lokatie (grote manege) beschikbaar met zeer veel parkeerruimte e.d. en een ontzettend mooie route met diverse afstanden (dit jaar 5 afstanden te weten: 27, 37, 55, ca. 85 en 108 km). Nu bedacht ik me dat we misschien de zondag na deze wedstrijd deze lokatie kunnen gebruiken voor de sponsor-rit. De routes zijn dan uitgezet, dus in principe vergt het geen voorbereiding, enkel na-bereiding omdat de route-borden weggehaald moeten worden e.d. Ik kan natuurlijk bij deze en gene (ouders, manege, gemeente, vrijwilligers, dierenartsen etc.) of zij bereid zijn om aan deze sponsor-rit mee te werken. Per afstand of afgelegde km wordt dan een bepaald bedrag ingelegd. Onderweg zullen de paarden dan (net als bij een echte endurance-wedstrijd) worden gekeurd door veterinairen om te zien of ze nog ‘fit to continue’ zijn.

Een dergelijke rit vergt een enorm aantal vrijwilligers, maar als ik zie hoeveel mensen bereid zijn om te helpen zie ik daar geen probleem. V.w.b. het organiseren zie ik helemaal geen probleem. Samen met mijn ouders en broer doe ik dit al 16 jaar, dus enige ervaring op het gebied van het organiseren van ritten heb ik wel Haha!

Roept u maar: zal ik gaan informeren naar de mogelijkheden?

Misschien is het handig als enkele mensen bij elkaar komen om overleg te plegen.

Nota bene: deze routes zijn tevens allemaal geschikt voor aanspanningen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:57

Wow Maarten, wat een aanbod Lachen Waar zit de Holtenberg ongeveer? Ik heb geen flauw idee.

Ik zit even te dubben over die afstanden. Is er ook nog een kortere tocht mogelijk, iets van 15 kilometer? Dan kunnen we die dag bv. 15, 27 of 37 rijden. Als je nog langer wilt moet het bijna een meerdaags evenement worden, en dat lijkt me voor de meeste mensen moeilijk met vervoer en de paarden 'snachts enz.

Misschien zouden de tochten op verschillende tijdstippen moeten starten/ Ik doe maar een gooi, maar het is natuurlijk leuk om een 'gezamelijk moment' te hebben, al is het voor of na de tocht.

Een manege is wel een mooi uitgangspunt, en als er al routes uitgezet zijn... Let wel, ik zit niet in de organisatie, ik storm m'n brein maar een beetje Knipoog

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:44

Ik wil nog steeds dolgraag meedoen!
Ik hoop alleen dat tegen de tijd dat die rit er is mn vriend zn E heeft ..of ik moet iemand zo gek krijgen mij met paard naar de Holterberg rijdt Knipoog

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:05

Bedankt voor de verwijzing ArwenLune! Op deze manier zet ik hem gelijk weer bovenaan.... En ik ben zeker van de partij!!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:15

maarten het is een super aanbod, maar en zijn meerder bokkers die de zaterdag al rijden en ik verwacht niet dat zij zondag nog een keer gaan rijden, misschien moet hier nog even over nagedacht worden.
Ik wil zondags wel helpen trouwens (tja na een aantal jaren kun je daar ook niet meer omheen he Haha! )
ben erg benieuwd wat het gaat worden, wel een super initatief overigens.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:16

Ik wist het wel, en zou het aanbod van maarten aannemen.
Je hebt hebt verschillende keuzes maar om het voor iedereen toegankelijk te maken zou je alleen de 27 km kunnen(misschien zelf iets korter) Dat scheelt een hoop werk , je hebt minder mensen nodig op de vetgates en het opruimen is ook makkelijker.

Het zou fijn zijn als het wat centraal ligt, maar er moet ook vast wat te regelen zijn voor bokkers die van verder komen bv een overnachting bij een bokker in de buurt.

Citaat:
maar en zijn meerder bokkers die de zaterdag al rijden


Misschien kunnen deze bokkers de zaterdagwedstrijd gewoon laten vallen en dan voor het goede doel rijden.
Tis misschien de enige keer dat het gedaan wordt, die wedstrijden zijn elk jaar.
Ik hoop dat ik kan komen.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 11-07-03 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:17

ik wl graag mee doen, ik ben ook bereid yte helpen met de organisatie.
Misschien is het ook leuk om op die dag demonstraties van bijv. western, dressuur, springen, freestyle etc. te doen. zoiets trekt vaak nog meer mensen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 11:46

Ik heb ruw weg al wat ideeën op papier staan maar alles is welkom ik denk dat naar een datum in het voorjaar moeten kijken en misschien wel een tweedagse of zo.. Maar het gaat lukken....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:01

Leuk leuk! Ik wil ook wel meedoen, zeker voor het goede doel! Ik weet niet waar de Holterberg ligt, is dat in het midden van Nederland? dat lijkt me namelijk wel het makkelijkste voor alle bokkers, om ergens centraal wat af te spreken. Het is natuurlijk het leukste als we allemaal vanaf hetzelfde punt starten, dat is ook een mooi gebaar natuurlijk. Ieder voor zich is ook maar zo saai. We kunnen het groots aanpakken. Ik ben journaliste en kan wel wat regelen wat publiciteit betreft, als dat leuk gevonden wordt tenminste. Bovendien loop ik in die tijd waarschijnlijk stage bij een paardentijdschrift... mooi meegenomen.

Maar het wordt dus volgend jaar, of ligt er dit jaar ook nog iets in het vooruitzicht? Het zit nu namelijk heel erg vers in mijn geheugen van Dorine en Jacqueline en ik zou zo graag iets willen doen!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:23

Ik bied me aan als vrijwilliger Haha!
En ik denk dat ons bedrijf best wat wil sponsoren voor het goede doel ! Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:29

Met een sponsorrit wil ik wel mee doen!
Geweldig plan.

Moet er niet iets bedacht worden hoe er gesponserd gaat worden? 1 vast bedrag van mensen die een combi sponsoren? Of per gereden km (kan aardig oplopen Haha! ), of hoe zien jullie dat?