ORUN, of andere instructeursopleiding volgen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

ORUN, of andere instructeursopleiding volgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 18:21

Beste medebokkers, hoi allemaal,

ik wordt binnenkort 17 en ben van plan om een instructeursopleiding te gaan volgen.
Nu is alleen het probleem: wat en waar?

Ik heb een eigen pony, maar die is te klein om door te gaan met de orun, en (nog) geen eigen vervoer met trailer ed. Met school ga ik (om voornamelijk medische redenen) stoppen. Ik zit nu dit jaar voor de tweede keer in 4 VWO. Wie kan mij helpen aan een leuke opleiding, die je zonder teveel toelatingseisen kunt doen. Een diploma oid halen vind ik wel belangrijk, zodat ik straks met lesgeen mag zeggen dat ik gediplomeerd ben :)

Ik geef nu al les aan twee tienjarige meisjes met een eigen, jonge pony. Graag wil ik hier verder in maar wat zijn jullie ervaringen? Heb je na Orun1 iets geleerd en een diploma, of niet? En zijn er andere (meer holistische) opleidingen aan te bevelen? Daar ligt ook wel een stuk interesse iig.

Alvast ontzettend bedankt voor je reactie!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:02

Als je deze opleiding wilt gaan doen om in de paarden te gaan werken , zou ik je adviseren daar nog eens goed over na te denken.
Indien je niet zelf een supertalent bent, rijke ouders hebt of plannen hebt om rijk te gaan trouwen, dan zou ik het niet doen.
Het is een zwaar beroep, vaak slecht betaald, geen pensioen opbouw...... Daarnaast zijn er honderden andere meiden die in de paarden willen.

Als je de opleiding gaat doen om lekker zelf veel te leren dan is orun zeker aan te bevelen.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:08

Ik heb de basis instructeurs cursus gedaan en hier vooral zelf veel aan gehad.
Er worden niet veel toelatings eisen gesteld.

Elles

Re: ORUN, of andere instructeursopleiding volgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:30

RT >> STW.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:32

Ik zit hier ook aan te denken en lees een beetje mee.. :) Wat ik heb gelezen is dat je voor de orun ook moet springen, maar ik heb een paard dat door alle hindernissen heenbeukt en zelf ben ik ook geen springtalent.. :') (even zacht gezegd) ..

Wel zonde dat je moet stoppen met je VWO, is het niet mogelijk om nog een jaartje HAVO of VMBO te doen zodat je in ieder geval iets hebt?

Weet iemand hoe het eigenlijk zit het met de instructeursopleidingen in België? Ben je dan ook in Nederland gediplomeerd? (ben een grensgeval en kan dus twee landen in :P)

Ik wil het vooral gaan doen om mezelf verder te ontwikkelen in de paardensport. Niet specifiek gericht op werk. :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 21:13

Ik zie et ook meer om mezelf verder te ontwikkelen in de paardensport, niet perse beroepsmatig. Liever niet beroepsmatig, eigenlijk. Ik weet dat het een heel zwaar beroep is.

Eigenlijk was het meer bedoeld als tussen-iets, ik wil me een tijdje met iets bezighouden waar ik echt lol in heb. Daarna mijn VWO afmaken kan altijd nog.

Hoe zit Orun precies in elkaar? Van die sites wordt ik ook niet echt wijzer.

Claudia78 schreef:
Ik heb de basis instructeurs cursus gedaan en hier vooral zelf veel aan gehad.
Er worden niet veel toelatings eisen gesteld.

Wat en waar heb jij dat gedaan?