Schijnbaar was er eenamerikaanse klant die enkele paarden bezat en daar af en toe wat van verkocht voor de winst.
maar ivm tijdnood en andere zaken had hij op dit moment geen tijd om eentje zadelmak te maken, en dus dacht m'n vriend aan mij

heeel leuk.. want vriendlief had al meteen m'n nummer doorgespeeld zonder te overleggen, en die man gaat me dus bellen deze week voor een afspraak
Nu ben ik niet van plan om voor een paar tientjes m'n nek te wagen door erop te gaan voor een of andere 3 jarige, omdat ik niet gewond mag raken vanwege m'n werk ( niet kunnen werken/ziek zijn = big problems hier).
Maar vriendlief verzekerde mij dat het echt ging om zadelmak maken, dus longeren, aan de hand meenemen, en de commando's, en aan het tuig wennen. Eventueel wat balkjes training en bekend maken met dingen die je als rijpaard kunt tegenkomen.
nou leek me dat op zich best leuk, vooral omdat ik elk jaar wel enkele projectjes heb lopen die het na m'n "cursus" best braaf doen.
heb dus voor mijzelf besloten, dat als het echt gaat om zadelmak maken, ik dit best wil doen.
maaaar.. nu de catch.. wat kan ik vragen?
voorgaande projecten waren tot nu toe of vriendendiensten ( waarbij ik vaak de dieren bv gratis in de lessen hier kon laten lopen), of eigen dieren, of werden per les betaald door mensen waarvan ze al jaren bij mij lesden ( dus elke keer als we er wat mee deden, kostte dit gewoon een lesuur)
Maar ga dus niet voor een wildvreemde zakenman tijd en energie ( en risico's) nemen om voor een vriendendienst of enkele euro's voor de fun 5 dagen in de week met zo'n dier bezig te zijn.
ik ga het dus echt zien als een werkopdracht,maar weet niet wat een normale prijs hiervoor zou zijn
zelf zat ik te denken aan 10 euro per keer dat ik ermee bezig ben, en gewoon kijken hoe het dier het gaat oppakken en wanneer de eigenaar tevreden is.
Of zijn andere prijzen meer regulier? meer of minder?
en welk systeem wordt vaak aangehouden omdat elk dier anders is, en een afgesproken tijd om eraan te werken mij wat lastig lijkt ivm welzijn paard?