Oude schoolspullen - wat doe jij ermee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oude schoolspullen - wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:51

Op een gegeven moment is het zo ver, je gaat eens kijken naar wat je allemaal wilt bewaren (lees : mee verhuizen naar een volgend huis, fase in je leven) en waar je afscheid van gaat nemen en richting de oud papierbak mietert. Maar waar trek je de grens? Voor degenen onder ons uit een iets langer geleden tijdperk waarin al je verslagen, aantekeningen, schriften, papieren, documenten etc. etc. etc. nog op gewoon papier stonden en niet op de computer gemaakt werden. Wat doen jullie ermee? Na ruim 10 jaar schoolgaand leven verzamel je op den duur een beste stapel hoor :j :+

Ik gebruikte en gebruik mijn agenda's vaak als dagboeken, maakte er korte notities in, die bewaar ik dus. Brieven van (school)vriendinnen ook. Maar waar leg je de grens? Ik kwam net een hele map met uitwerkingen van zuren en bases van scheikunde tegen. Niet mijn favoriete vak... := Zelfde voor de vervolgopleiding, ook een bérg aantekeningen en losse papieren. De modules werkte ik toen niet meer in schriften maar in klappers uit, waarvan ik vervolgens de papieren samenbond. Deze bewaar ik en verhuis ik mee gezien ik er in mijn huidige werk of privé nog wel eens gemak van heb door daar iets in na te zoeken. Maar al die verslagen? Die opdrachten? Ga ik die ook meeslepen, in een doos doen en op zolder achter het schot zetten om bij de volgende verhuis weer door te kijken, het aantal Oh ja :D herinneringen oproepen, en vervolgens weer jaren niks mee doen?

Ik twijfel :+ En ben benieuwd wat jullie doen... of zouden doen :D

corientjuhh

Re: Oude schoolspullen - wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:52

Bewaren altijd leuk voor je kinderen later :P
Maar ook voor jezelf :P

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:57

Als we slagen gaan we alles op een hoop gooien en een vreugdevuur maken. Ik bewaar wel wat, maar werkboeken ed. hoef ik allemaal niet meer te zien. }> Dat hoofdstuk mag dan dicht :D.

Van mijn vervolgopleiding wil ik wel alles gaan bewaren, dat is toch wat "specialer" dan de middelbare school :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:09

Ik heb ook stapels schoolspullen liggen, en dat is alleen nog maar van de basis- en middelbare school. Van die laatste heb ik wel al mijn agenda's en verslagen bewaard, maar uitwerkingen van wiskundeopdrachten heb ik toch echt weggegooid zodra ik mijn diploma in handen had :D. Van de basisschool heb ik wel veel bewaard: schriftjes met je eerste geschreven zinnen erin enzo, dat is toch wel erg leuk om te houden. Maar mappen vol opdrachten en aantekeningen gaan toch echt weg :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:11

Toevallig heb ik vandaag mijn kast en dozen uitgezocht, ook ivm verhuizen binnenkort en ik heb alles weg gegooid.
Ik had het ooit bewaard als herinnering, maar ik realiseerde me nu ineens dat ik ruim 10 jaar later geen enkele keer meer in die aantekingen, agenda's etc had gekeken. Ik zal mijn spullen dus ook geen seconde missen als ze er niet meer zijn.
En het scheelt weer plek :D

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:21

Ik heb de ervaring dat zodra ik iets weggooi, ik het toevallig altijd een maand of wat later mis, omdat ik het dan tóch nodig blijk te hebben. Heel vermoeiend. Vooral omdat ik eigenlijk veel te veel bewaar maar nu dus eigenlijk helemaal niks meer durf weg te gooien.

Misschien maar eens leren alles netjes in mapjes te doen en te categoriseren, dan ziet het er in ieder geval netjes uit en voel ik minder de neiging om gewoon in een keer alles dat me stoort de papierbak in de mieteren.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:31

er zijn welens zaken die later handig kunnen zijn, dan heb ik het natuurlijk niet over agenda's en dat soort spullen maar bijvoorbeeld verslagen kunnen nog weleens handig zijn, voor jou maar ook voor andere mensen.
zo wordt er weleens wat gebruikt door stagiares of klanten die ergens iets meer over willen weten.

Boeken bewaar ik ook, niet die van de basisvakken maar de meer vakgerichte boeken bewaar ik wel als naslag voor als je iets wilt opzoeken.

Als m'n verslagen en relevante opdrachten heb ik ook op de computer gezet, dat zoekt vaak wat makkelijker en het is makkelijk opsturen als iemand er naar vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:32

Ik ben dan wel jonger, maar het enige wat ik bewaar van school zijn m'n agenda's.. Verder bewaar ik niks, enkel schriften die ik nog nodig heb voor volgende jaren. :) En m'n 'alles' schriften (wiskunde schrift, die ik ook gebruik voor andere vakken mocht ik mijn schrift daarvoor vergeten zijn), ik heb er wel 2 maar oké, :') maar daar staan altijd zo veel verhalen, tekeningen etc. van anderen in, dat dat ook wel bewaard mag blijven..

Ook heb ik trouwens wel m'n Latijn en Grieks werkboeken bewaard, omdat ik het heel bijzonder vind dat ik dat gedaan heb, hihi. Maar de rest gooi ik gewoon allemaal weg..

Edit; Van de basis school heb ik eigenlijk niks meer.. Alleen nog een plustaak taal en rekenen boekje, omdat ik dat ook wel bijzonder vond (zo veel mensen hadden dat immers niet..) en nog een rekenschriftje geloof ik. Ik vind zulke dingen toch.. tja. Ik kijk er toch nooit meer in, dus waarom bewaren..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:35

Nou, wat ik persoonlijk zou doen is verslagen etc. waar je echt nog profijt van hebt in je werkveld bewaren, maar scheikunde waar je nu niets meer van gebruik,. lekker de prullenbak in! :) .
Sommige stukken zoals profielwerkstuk was ik ook echt trots op, zoiets zou ik dan weer wel bewaren, Heb ook nog 2 tekeningen aan de muur hangen van de middelbare, toch zonde om weg te gooien :) .

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:35

Ik bewaar ook alleen mijn agenda's, op de computer heb ik alles in mapjes staan en dat blijft er net zolang op staan totdat de computer crasht :=. Verder gooi ik alles weg mbt verslagen, tentamens enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:36

Oh trouwens, ik bewaar wel al mijn werkstukken! Ik heb die van groep 6, 7 en 8 ook nog en die van klas 1, 2, 3 etc ook nog. Dat vind ik wél leuk om terug te lezen, maar schriften en werkboeken gooi ik aan het einde van het jaar met héél veel plezier weg..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:41

Kristie schreef:
Ik bewaar ook alleen mijn agenda's, op de computer heb ik alles in mapjes staan en dat blijft er net zolang op staan totdat de computer crasht :=. Verder gooi ik alles weg mbt verslagen, tentamens enz.

Heb je alles alleen op de computer staan? Wat alsie morgen crasht, ben je alles kwijt!*of ben je geen student meer en is het niet relevant mee rwat erop staat?* Die mappen zijn heilig, heb alles mooi extra op stick staan en extrerne harde schijf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:57

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:59

Ik heb het heel lang bewaard, maar een paar jaar geleden toch alles weggedaan op wat scripties van mijn hbo-opleiding en mijn biologie-werkstuk van de havo na (dankzij dat werkstuk had ik een 6 voor dat vak ;) ). Verder hecht ik er niet aan. Je doet er toch niets meer mee en ik denk ook niet dat mijn dochter dat gaat doen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:00

ik heb zowiezo alles wat op m'n computer staat 2 keer, heb het al een keer gehad dat ik in 1 keer alles kwijt was, nou nooit meer..

agenda's enzo heb ik helemaal niks mee, maar dat komt misschien omdat ik een vent ben en er niks meer in schrijf dan strikt noodzakelijk is haha

ik had 1 tekening van m'n middelbare school willen bewaren maar die wilden ze daar houden om op te hangen, en die hangt er nogsteeds, dat ik ook wel leuk, zeker als je bedenkt dat ik die tekening uhmm 10 jaar geleden heb gemaakt, maar hij was echt wel heel mooi.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:56

Oude schoolspullen knikker ik gewoon in de vuilnisbak :')
Het is allemaal oud en ligt alleen maar in de weg..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:59

Ik gooi elke keer als de zomervakantie begint alles weg van dat jaar dus voor mij is het heel makkelijk. ;) Kan dat echt niet allemaal op mijn kleine slaapkamertje bewaren hoor..

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:00

Weggooien :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:01

Na mijn havodiploma heb ik alles van de middelbare weggegooid :P Nieuwe ronde, nieuwe spullen dacht ik maar :Y) Van t hbo bewaar ik sommige boeken, modules en aantekeningen e.d. heb ik weggegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:26

Van de basisschool heb ik nog wel enkele dingen, maar dat is meer omdat het nog bij mijn ouders op zolder staat :+
Van de middelbare heb ik volgens mij niets meer.

Nu van het hbo, na iedere periode gooi ik alles weg. Opgeruimd staat netjes. Verslagen blijven wel op m'n pc staan, voor op de mail naar vriendinnetje die een jaar lager zit :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:30

_O- Nog zo één! Ik heb alles heel lang bewaard. Oude agenda's, schoolschriften, kaarten, brieven met vriend(inn)en. Volgens mij heb ik vorig jaar wel een gedeelte weggegooid, zoals mijn agenda's. Maar opdrachten, verslagen e.d. bewaar ik gewoon. Net als (school)boeken.

Ik vind de Oh ja.... herinneringen best leuk om te hebben. Vooral om de onzin terug te lezen die je in elkaar jaren terug agenda's e.d. schreef :') Namen en gebeurtenissen komen weer terug. Leuk toch :D
Laatst bijgewerkt door Sammie op 27-02-10 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:30

Bij mij gaat alles in de container.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:33

ChantalSmook schreef:
Kristie schreef:

Heb je alles alleen op de computer staan? Wat alsie morgen crasht, ben je alles kwijt!*of ben je geen student meer en is het niet relevant mee rwat erop staat?* Die mappen zijn heilig, heb alles mooi extra op stick staan en extrerne harde schijf!

Ja heb het alleen op de computer staan (maar dan bedoel ik nog echt dingen van het eerste jaar MBO, ben nu laatste jaars HBO) spullen van het HBO waar ik mee bezig ben wil ik hier en daar nog wel eens extra opslaan (op stick of zo) maar 9 van de 10 keer gaat het gewoon op hoop van zegen.. En dat gaat natuurlijk een keer fout :Y)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:37

Ik heb toen ik overspannen was en vroegtijdig gestopt was met de PABO al mijn schoolspullen van de PABO vernietigd (ook met een soort van vreugdevuur)..God, wat baalde ik toen ik enkele jaren weer wou starten met het afronden van de PABO :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:38

Ik heb van de middelbare school bijna niks meer terwijl dat pas 1,5 jaar geleden is. heb alleen mijn diploma, agenda deed ik niet aan omdat ik er toch nooit wat inschreef.. Best slecht eigenlijk dat ik gewoon alle verslagen weggegooid heb.