ZON: Smeren jullie je in? Waarom wel/niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:27

Ik smeer me alleen in als ik echt in de zon ga voor de zon (leuke zin Knipoog)
Bij de paarden loop ik ook wel in de zon, maar denk er dan eigenlijk niet aan om me in te smeren Bloos
Verbranden doe ik vrijwel nooit, wordt ook niet super snel bruin (ga ook wel weinig in de zon liggen..)

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:28

Ik smeer me ook nooit in, ik word ook alleen maar bruin en verbrand zelden. En dat het schadelijk is voor je huid blablabla.. ach, roken is toch ook slecht en heel veel mensen doen het..?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:32

kristal schreef:
Ik smeer me altijd in, met factor 30!! Wordt ook veel bruiner als ik me insmeer, juist doordat ik niet verbrand en daardoor langer in de zon kan. Als ik me niet insmeer verbrand ik levend.
Als ik me niet goed insmeer zie je vaak precies de scheiding tussen het wel ingesmeerde deel, en het verbrande niet-ingesmeerde deel. Lachen


welk merk?
ik moet ook een hoge factor hebben maar ik wordt nog wel rood.
Ik smeer faftor 20 ong dus 30 kan ik ook wel eens gebruiken maar welke heb jij?
Jij wordt ook nog goed bruin daarvan?

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:36

Prima schreef:
Ik heb me laten wijsmaken dat je je niet moet insmeren met die goedkope jakitaki spul. Wij gebruiken altijd lancaster factor 8. Staat gelijk aan factor 40 nivea?

begrijp ik goed dat voor jou niveau onder "goedkope brol" valt?
denk ik toch net even niet, mijn apotheker gaat het dan heus niet aanraden aan één van de betere merken (en nee ze verkoopt het zelf niet, wel Roc en dat is natuurlijk het "beste")
En nivea is echt niet goedkoop hoor.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:45

Ik smeer me altijd in, omdat ik last van zonneallergie heb en met zonnebrandcreme net ietsje minder.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 19:56

Ik smeer me altijd in. Mijn gezicht met minimaal factor 30 en dan nog zweet- en waterproef. (nieuw merk: Vision, bevalt goed!) Anders ben ik na een dagje wedstrijd een pioen!
En trouwens, kijk maar eens naar al die 50+ dames met hun poeppie-bruine rimpels. Jak... dan maar liever smeren en niet bruin...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:00

Nog vergeten te zeggen, en ik kan mn berichtje niet meer wijzigen: ik ga ook niet gemakkelijk in de vlakke zon zitten (en zeker niet op het heetst van de dag) omdat ik dan al helemaal super verschrikkelijk moet zweten en daar ben ik allergisch aan...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:05

leentje"]
[quote="Prima schreef:
Ik heb me laten wijsmaken dat je je niet moet insmeren met die goedkope jakitaki spul. Wij gebruiken altijd lancaster factor 8. Staat gelijk aan factor 40 nivea?

begrijp ik goed dat voor jou niveau onder "goedkope brol" valt?
denk ik toch net even niet, mijn apotheker gaat het dan heus niet aanraden aan één van de betere merken (en nee ze verkoopt het zelf niet, wel Roc en dat is natuurlijk het "beste")
En nivea is echt niet goedkoop hoor.
[/quote]

Nivea is erg slecht. Neem de beste; da's Lancaster. kost een paar centen, maar dan heb je er ook echt wat aan.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:13

Met het weer van de afgelopen dagen smeer ik me altijd in. Ik verbrand levend in die zon Woensdag had ik me niet ingesmeerd (wist niet dat het zo warm ging worden) en na 2 uur waren mijn schouders verbrand. Heb ik fijn de rest van de dag in mijn vestje rondgelopen Scheve mond
Ik smeer me trouwens in met factor 30, van nivea.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:17

ik smeer me ook altijd in. Haha was zondag gaan zwemmen met Dennis Haha! ik heb me ingesmeerd met zonnefactor 35 Haha! was de enige die we nog hadden die waterproof was. Maar normaal smeer ik me in met factor 15 of 20. hooguit 25. En tussen 12 en 3 zo min mogelijk in de zon.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:25

Prima"]
[quote="leentje"][quote="Prima schreef:
Ik heb me laten wijsmaken dat je je niet moet insmeren met die goedkope jakitaki spul. Wij gebruiken altijd lancaster factor 8. Staat gelijk aan factor 40 nivea?

begrijp ik goed dat voor jou niveau onder "goedkope brol" valt?
denk ik toch net even niet, mijn apotheker gaat het dan heus niet aanraden aan één van de betere merken (en nee ze verkoopt het zelf niet, wel Roc en dat is natuurlijk het "beste")
En nivea is echt niet goedkoop hoor.
[/quote]

Nivea is erg slecht. Neem de beste; da's Lancaster. kost een paar centen, maar dan heb je er ook echt wat aan.
[/quote]
tja, heb je ook goede, gefundeerde argumenten?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:26

Ik smeer ook altijd, verbrand ik tenminste niet en je wordt toch wel bruin, het beschermt je alleen.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:30

ik ben blond er verbrand dus snel, ik smeer me in als ik het niet vergeet Tong uitsteken

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:43

Jij bent zeker blont!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:43

leentje"]
[quote="Prima"][quote="leentje"]
[quote="Prima schreef:
Ik heb me laten wijsmaken dat je je niet moet insmeren met die goedkope jakitaki spul. Wij gebruiken altijd lancaster factor 8. Staat gelijk aan factor 40 nivea?

begrijp ik goed dat voor jou niveau onder "goedkope brol" valt?
denk ik toch net even niet, mijn apotheker gaat het dan heus niet aanraden aan één van de betere merken (en nee ze verkoopt het zelf niet, wel Roc en dat is natuurlijk het "beste")
En nivea is echt niet goedkoop hoor.
[/quote]

Nivea is erg slecht. Neem de beste; da's Lancaster. kost een paar centen, maar dan heb je er ook echt wat aan.
[/quote]
tja, heb je ook goede, gefundeerde argumenten?
[/quote]

Nee, laat me altijd voorlichten door vriendin. Zij verdiept zich in al die onzin die me veels teveel geld kost! En zij laat zich weer voorlichten door schoonheidssalons e.d.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:48

Ik ben een mazzelaar die bijna nooit verbrandt, maar smeer me wel in. De eerste paar keren met een hogere factor (12) en daarna met een minder hoge factor. Na het zonnen smeer ik altijd met aftersun, blijft je kleurtje mooier en beter zitten Haha!
Ik ben vorig jaar behoorlijk bruin geworden, het blijft ook vaak het hele jaar door wel zichtbaar Lachen

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:55

Prima schreef:
Nee, laat me altijd voorlichten door vriendin. Zij verdiept zich in al die onzin die me veels teveel geld kost! En zij laat zich weer voorlichten door schoonheidssalons e.d.


Die zelf Lancaster verkopen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:56

nee, dat niet. ze koopt het bij douglas of ici paris ed.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:57

koop zelf altijd biodermal, da's tenminste goedkoop. (gebruik het voor de zonnebank)

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:03

Je was me voor Ludo
Sorry Prima, voor mij geen overtuigend argument, ik wil graag een beetje wetenschappelijke uitleg (hoeft echt niet superdiepgaand te zijn, hoewel ik dat ook wel zou begrijpen denk ik)

(Ludo, je was me duidelijk voor Haha! )

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:07

Ik smeer ook altijd.
En ik heb geen geduld om uren te liggen bakken, dus ik zal ook niet superbruin worden. Ik kan wel in de zon actief bezig zijn, en op die manier zonnen.
Achteraf smeer ik me altijd in met Aftersun ookal ziet mijn huid er niet verbarand uit. Als ik het gevoel heb dat het iets verbrand is smeer ik Aftersun.

En onder een zonnebank ga ik al helemaal niet. Tenzij ik over twee weken een bleke huid heb. Ik wil wel een tintje hebben in mijn trouwjurk Knipoog

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:20

Ik smeer alleen als ik echt lang in de zon ga zitten of naar het strand ga.
Nu moet ik eerst even doorheen, anders krijg ik nooit een kleurtje.

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:42

dreamegirl"]
[quote="kristal schreef:
Ik smeer me altijd in, met factor 30!! Wordt ook veel bruiner als ik me insmeer, juist doordat ik niet verbrand en daardoor langer in de zon kan. Als ik me niet insmeer verbrand ik levend.
Als ik me niet goed insmeer zie je vaak precies de scheiding tussen het wel ingesmeerde deel, en het verbrande niet-ingesmeerde deel. Lachen


welk merk?
ik moet ook een hoge factor hebben maar ik wordt nog wel rood.
Ik smeer faftor 20 ong dus 30 kan ik ook wel eens gebruiken maar welke heb jij?
Jij wordt ook nog goed bruin daarvan?
[/quote]

Ambre solair, bevalt me goed.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:46

Ik vind het hartstikke belangrijk om me in te smeren dus met veel gesmeek heb ik nu ook mijn vriendin overtuigt dat ze zich trouw in gaat smeren

Hier in Nederland gebruik ik meestal factor 8 of lager, maar in Amerika ga ik echt niet met lager dan 15 de zon in ... en dan gebruik meestal ook nog 30 voor mijn neus. Het is daar toch een stuk warmer en aangezien ik de hele dag bij het zwembad lig ben ik anders zo rood als een kreeft.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:49

Als ik echt lekker ga zonnen smeer ik me altijd in. In het begin met een hogere factor, later wat minder. Ik vind het toch wel erg belangrijk!
Loop ik gewoon buiten in de zon dan doe ik het niet.