Als er toch geen internet was/ domme dokter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 11:06

Ik zat net nog eens te kijken op een pagina over tekenbeten. Er stond dat je in mijn geval een kuur kreeg van 2 keer daags anti-biotica gedurende 14 dagen. Ik heb mijn pillen eens geteld en het is maar voor 7 dagen. En dat staat ook op het stickertje op het doosje (14 stuks, 2 x daags 1 tablet).
Op anders sites stond ook 14 dagen. Dus ik heb een mail gestuurd naar stichting Samenwerkende Artsen- en Adviesorganisaties
in de Gezondheidszorg die een hele website over dit onderwrep hebben. Ik kreeg dit terug: Ja, onze info is juist en die van uw huisarts niet. Het moet dus zijn;
bij
Ltyme-ziekte verdenking 14 dagen 2 x 100 mg doxycycline. 7 dagen is
beslist
te weinig!
En ik heb ook nog een infonummer gebeld en zie zeiden ook 14 dagen en dat de huisarts een infomapje had gekregen van de GGD waar ook 14 dagen stond.Dus ik heb maar weer de huisarts gebeld en het aan de assistente uitgelegd. Nu moet ik vanmiddag weer terugbellen. Al vindt hij het niet nodig, hij geef me maar mooi een recept voor ook de volgende 7 dagen!
Misschien heeft de apotheek wel een fout gemaakt maar ik denk dat de huisarts het gewoon verkeerd heeft opgeschreven.
Het is maar dat ik het toevallig opzocht. Voor hetzelfde geld had ik er in goed vertrouwen geen aandacht meer aan besteed en zou ik later nog hardstikke ziek worden.
Ik verwacht trouwens niet dat mijn huisarts er moeilijk over doet hoor. Maar ik schrik er wel van dat er zulke fouten worden gemaakt.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 11:39

Gelukkig ben je er zelf achteraan gegaan!!

Ik schrok me echt rot hoor, toen je dit alles vertelde.

Lyme is echt geen pretje!!

Tjonge, wat een falen he
Veel sterkte, voel je je btw niet ziek ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 12:13

Ik voel me niet ziek, geloof ik. Ik ben een beetje moe maar ik heb gisteravond dan ook vla club gehad en dan ben ik altijd moe. En ik ben verkouden. Maar volgens mij ben ik nog niet ziek van de Lyme, ik heb wel spierpijn maar dat komt ook denk ik omdat ik weer vollop aan het trainen ben met Pablo.
Alleen mijn voet ziet er echt nog steeds niet uit.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:19

Pfieuw, hou je jezelf wel goed in de gaten!!!

Veel sterkte!!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 14:53

Idd...
wat erg!!! dat er zulke fouten worden gemaakt. Ik ken wel mensen waarbij de huisarts ook domme fouten heeft gemaakt maar zo erg!!! echt heel schandelijk!!

Lyme is echt heel erg!! Maar goed dat je er zelf achter aan bent gegaan!!
Sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 17:05

Net belde gelukkig de assistente al op. Dat het inderdaad 14 dagen moest zijn en dat het al klaar lag bij de apotheek.
Maar ik blijf het wel dom vinden.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 20:09

Jemig zeg.. goed dat je zelf maar gebeld had! Die dokters ook! Stel sukkels zijn het ook!

Ik was een poosje geleden op stal gebeten door een hond, ik bellen voor een tetanus-prik. Nee, was niet nodig... ahum. De volgende dag zag de beet er niet zo lekker uit, een van mijn collega;s zei nog, je moet echt een tetanus-prik halen.. ik weer bellen. Nee was niet nodig. Kom ik 's middags thuis, ja hoor, staat de dokter 3 keer op mijn antwoordapparaat: dat ik met spoed alsnog die prik MOET halen.. de assistente had een foutje gemaakt. Ik dus naar de dokter. Krijg ik 2 prikken... een in mijn linker [waar de beet zat] en rechter been. En daar werd ik de volgende dag goed ziek van [41C koorts] mijn been [met beet] was 2 keer zo dik geworden en kon ik amper bewegen. Wat bleek... was ik allergisch voor de drager van de entstof ... ik ben nooit ziek.. maar toen was ik echt beroerd! Het vreselijke van dit verhaal was ook nog dat in mijn dossier stond dat ik gevoelig ben voor bepaalde medicatie w.o. ook bepaalde entingen. Volgens mijn man [ex-verpleger] had ik hieraan DOOD kunnen gaan [hartstilstand bv.].. nu zeg ik je... uitkijken dus met die huisartsen [vooral de ASSISTENTEN!]

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 20:19

Tja, het is toch te gek om los te lopen dat je onderhand je eigen huisarts moet spelen om een beetje gezond te blijven... Boos!