kleinhandel versus multinational

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emelyke0

kleinhandel versus multinational

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 17:56

Hallo,

Ik geraak er maar niet aan uit wat het beste is: kleinhandel of multinational
Ik zou eerder voor de kleinhandel gaan, maar ik kan toch onmogelijk groothandels zoals Carrefour of Nintendo gaan negativiseren..
Wat vinden jullie het handigst en het voordeligst?
Naar een kleinhandel(= handel die direct aan de consument wordt geleverd) gaan of liever naar een multinational (=een onderneming die in meerdere landen gevestigd is) en waarom precies?
En wat zijn dan de negatieve puntjes aan het andere?
Hopelijk kunnen jullie my helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:58

Hangt er vanaf ;)
Als ik 100 blikken unox snert wil neig ik toch naar de multinational, maar als ik een passier zadel zou willen, dan ga ik toch echt naar die eenmanszaak met jaren ervaring.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 04:01

Groenten en fruit kun je goedkoper bij de turk kopen hier in onze buurt dan bij de super, vaak heb je ook meer keuze.
Mobieltjes simlock vrij maken doen we ook bij de turk (andere turk), dat doet mediamarkt niet.
Vlees kopen we bij de c1000 of bij de keurslager. (goedkoop en goede kwaliteit).

Voor ons is het belangerijk dat we ons bij de eenmanszaak op ons gemak voelen. Bijvoorbeeld bij ons bij de buurtslager wordt mijn vriend vaak nagestaart (vriend heeft een kleurtje), ook heb ik het idee dat ik vaak niet sirieus word genomen, of dat ik constant aangestaard word of ik niet iets mee neem zonder te betalen. (dit is dan allemaal bij verschillende zaken).

Maar je hebt ook zat fijne eenmanszaken, die veel keuze hebben in hun specialiteit, vriendelijk zijn en een goede prijs-kwaliteits verhouding hebben. Vaak hebben de eenmanszaakjes ook net die dingen die supermarkten niet hebben (exotisch fruit, bepaalde noten etc etc.).
Ook leuk om terug te komen om toch dat beetje sociaal contact te vinden dat de super, media etc. niet biedt.

Prrrr

Re: kleinhandel versus multinational

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 09:03

NM > LZP