Fotografienaam gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fantabulouss

Fotografienaam gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 15:57

Hey allemaal,

Binnekort ga ik een eigen website maken, maar dan moet ik natuurlijk wel een fotografienaam hebben.
De naam waarmee ik nu een gratis site heb (impictures) is helaas al bezet dus moet ik iets nieuws verzinnen.

Ik wil een .nl adres maar het liefst dat de .com versie ervan nog niet bestaat. Dus als irisfotografie.com al bestaat wil ik irisfotografie.nl niet.. ivm dat als ze mij googlen ze misschien niet bij mij uit komen :)

Ik heb wel al een aantal dingen bedacht:
Irismfotografie.nl + .com
im-pictures.nl + .com
irismeijerink.nl + .com
iris-meijerink.nl + .com
fotografiris.nl + .com
im-photo.nl + .com
imthepicture.nl + .com
iristakespictures.nl + .com
Deze zijn dus allemaal helemaal vrij :)

Iemand uit mijn omgeving heet bijvoorbeeld Queensfotografie, zoiets zonder mn eigen naam erin vind ik ook wel leuk...
Maarja verzin maar eens zoiets....

Zijn jullie creatiever als ik :D ?
Ik hoop het ! ik kom er gewoon niet uit :o

Fredlover10

Re: Fotografienaam gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:59

Fotografiris vind ik eigenlijk wel origineel. ;)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:05

Ik zelf opzich ook wel , alleen toch twijfel ik nog :o

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:55

Fotografiris klinkt niet echt professioneel. Wil je alleen een site om je foto's op te zetten of ga je jezelf als fotograaf verkopen etc.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 17:58

@Charles: Ik ga mijn portfolio erop zetten :) maar bijvoorbeeld ook foto's die ik op wedstrijden maak die mensen dan van bij mij kunnen bestellen :)
Ik hou het wel als hobby, maar vraag er dus wel een vergoeding voor :)

Heb je nog ideën :D ?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:04

Dan zou ik fotografiris niet nemen. Gewoon je naam in combinatie met fotografie zou ik doen. Voor andere makkelijk te herkennen en te onthouden en het is duidelijk dat je fotografeert. Irismeijerink-fotografie.nl bijvoorbeeld. En dan kun je tegen een kleine vergoeding ook ervoor zorgen dat als mensen hem zonder - typen hij automatisch ook doorschakeld naar je site. :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:09

maaakt niet uit of je een hele andere naam neemt :)
heb ik ook en al typen ze mijn naam in op google dan krijgen ze mijn site ook gewoon als eerste duss dan zou het niet veel uit maken

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:10

Reageer je op mijn bericht? En op wat? Ik had het over het intypen in de adresbalk hè, niet op google.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 18:51

En wat vinden jullie van iris-pictures.nl :) ?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:52

Fotografiris vind ik niet geschikt, de nadruk ligt naar mijn mening op graf en dat is niet de bedoeling.
Met een streepje zou ik niet doen, deze optie leek ook al erg op een al bestaande domeinnaam toch?

Ik vind zelf irismeijerink het mooist

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:55

misschien is dit wat?

FantabuloussPictures

Fotografiris vind ik niet zo erg leuk want dan krijg je zo van Foto Graf Iris, en dan is Graf zo raar erin ;)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 21:01

haha ja dat is waar :)
Ik wil denk niet mijn achternaam gebruiken ... weet niet waarom :=
En wil mn gebruikersnaam op bokt veranderen wil van dat fantabulouss af :o maar hij is al een keer veranderd dus kan niet meer :o

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:26

Fotografeer je alleen paarden of nog meer?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 07:55

[FK] -> [STW]
Een tijdje geleden hebben we overlegd over de 'ik zoek een bedrijfs/fotografie-naam topics op [UK] en [FK].
Uit dat overleg is gekomen dat we deze topics in het vervolg verplaatsen naar [STW]

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 07:59

Charles schreef:
Dan zou ik fotografiris niet nemen. Gewoon je naam in combinatie met fotografie zou ik doen. Voor andere makkelijk te herkennen en te onthouden en het is duidelijk dat je fotografeert. Irismeijerink-fotografie.nl bijvoorbeeld. En dan kun je tegen een kleine vergoeding ook ervoor zorgen dat als mensen hem zonder - typen hij automatisch ook doorschakeld naar je site. :)

De URL die jij noemt is voor mensen slecht te onthouden. Mensen vergeten het streekje, schrijven de achternaam verkeerd en komen ergens anders uit.
Ik zou een makkelijkere naam nemen, imphoto.nl ofzo. Makkelijker en daarom aansprekender voor mensen. ;)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 10:12

@fairytail: ik fotografeer vooral paarden, maar ook mensen en af en toe landschappen :)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:29

Fantabulouss schreef:
Irismfotografie.nl + .com zou ik niet doen, ik vraag me af of mensen toch niet bij irisfotografie uitkomen
im-pictures.nl + .com ik zou niet met een streepje werken, lijkt wederom op een bestaande
irismeijerink.nl + .com vind ik zelf de mooiste maar je geeft aan liever niet je achternaam te gebruiken
iris-meijerink.nl + .com idem als bovenstaande
fotografiris.nl + .com nadruk ligt op graf
im-photo.nl + .com wederom het streepje
imthepicture.nl + .com jij bent de foto is wat er staat, best grappig, alleen ivm paarden voorkeur misschien niet helemaal geschikt
iristakespictures.nl + .com niet proffesioneel

Andere optie's:

siripictures/photo
risipictures
?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:48

Er zijn al zóóó veel 'bokt-fotografen' die hun naam/voorletters+fotografie/pictures/photo of iets in die richting hebben... dat heeft al snel een wannabe-professionle uitstraling inmiddels. Fotografiris vind ik fris, vlot en origineel. :) Ik leg ook echt niet de nadruk op 'graf' als ik dat uitspreek hoor. :+

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:45

Vind ik ook, Elanor! Pietje Fotografie zijn er al zoveel, ik zou ook even nadenken voor iets anders. Zeker omdat Iris geen heel ongebruikelijke naam is, en de kans dus vrij groot is dat je qua naam heel erg lijkt op anderen. Voornaam + achternaam is al beter, maar met zo'n lastige achternaam als de jouwe zou ik dat ook niet doen. Tenzij je bedrijfje Iris Meijerink Fotografie heet en je website gewoon http://www.iris-fotografie.nl ofzo.

Fotografiris zou ik zelf ook niet doen, ik denk dat mensen dat toch snel verkeerd gaan typen en ik vind de graf ook wel erg prominent. Daarnaast vind ik het een iets te hoog lollig gehalte hebben en daardoor niet echt professioneel. Ik zou wel in die richting gaan denken, iets met je naam erin en daar dan iets leuks mee doen. Heel iets anders kan natuurlijk ook, misschien een verwijzing naar de dingen die je fotografeert, of iets unieks in jouw manier van werken?