Vorig jaar ben ik begonnen aan mijn opleiding commerciele economie wat helemaal super ging en waarbij ik ook mijn P heb behaald. Dit jaar daarentegen liep gewoon niet (relatie ging over na 4 jaar, moest veel in het ziekenhuis zijn en ben 2 keer verhuisd). Nu hoort dit natuurlijk helemaal geen excuus te zijn maar het feit blijft dat ik 8 tentamens niet heb gehaald (5 wel). Ik ben hier erg van geschrokken en ga ervan uit dat ik blok3 en blok4 wel helemaal zal behalen maar nu vraag ik mij af: kan ik nog wel deze opleiding afmaken wat ik echt heel graag wil en kan?
Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben?
Karl66
Geplaatst: 29-01-10 02:15
[WWW] > [STW]
SorayaDL
Geplaatst: 29-01-10 09:44
Vervelend dat dit eerste semester niet zo is gegaan als je graag had gewild . Maar natuurlijk kun je gewoon bij deze opleiding blijven en het ook gewoon halen !
Je hebt ten eerste in het 1e jaar je P gehaald, dat is al een hele prestatie en maakt duidelijk dat je gewoon geschikt bent voor de opleiding. En hoeveel 2e en 3e jaars halen vakken niet....echt heel veel. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar bij mijn vriend (die in het 2e jaar zit) zijn er zelfs medestudenten die nu vakken niet halen (2e jaar) én nog vakken uit het 1e jaar moeten halen.
Dus...gewoon proberen om het 2e semester alles af te sluiten en als je vakken uit het 1e semester in het 2e semester kan afronden, dan zou ik dat ook proberen. En als dat niet mogelijk is, dan kun je het volgende jaar die vakken nog afsluiten.
Als de opleiding je zo goed bevalt, zeker niet stoppen omdat het even iets minder ging. Dat zou jammer zijn! Gewoon nu weer met volle moed er tegen aan.
Waarom zou je het niet kunnen? Gewoon je tweede semester goed proberen te maken, evt inhalen wat kan. Heb je niet een studieadviseur waarmee je een afspraak kan maken en dan bekijken hoe en wanneer je alles het beste in kan halen? Ik zou hierom ook zeker niet stoppen, ken mensen in hun tweede jaar met minder punten..