Pumps blijven staan.... als ik begin te lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Pumps blijven staan.... als ik begin te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 22:14

Echt waar :+

Ik heb mezelf een paar allermeest leuke pumps kado gedaan, maar ik kan er geen 5 meter op lopen. Die krengen zijn zo stijf, dat ze gewoon blijven staan op het moment dat ik vertrek :D
In de winkel leek het wel te gaan, maar in de praktijk is het dus een drama. Waarom heb ik die waardeloze dingen dan toch gekocht? Omdat de prijs ernaar was en ik dacht dat het wel soepeler zou worden. Maar helaas ;)

Er zitten voorin al van die gummi-plakkertjes en in de hiel zitten ook zachte dingetjes. Resultaat is vooral dat ik mijn tenen dus nauwelijks voorin die schoenen krijg *auw :\*, maar lopen: ho maar :D

Dus..... Wie heeft voor mij Het Grote Geheim van Pump-hobbelen? :Y)

Armaris

Re: Pumps blijven staan.... als ik begin te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:15

Zijn ze misschien niet een maatje te groot?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:16

hahaha, ik moest erg lachen om je titel.
Eh, is het niet gewoon een gevalletje oefening baart kunst?

Anoniem

Ik volg het hier ook even.... Bij mij schuurt mijn hele hiel ook iedere keer open, en kleinere pumps passen niet. _-:(

19LindA83

oefenen, oefenen en oefenen.... en het liefst van echt leer...

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:17

Pijn lijden en doen alsof het heel makkelijk is. :+
Ik heb helaas ook geen tips. :D
Het enige dat ik je kan aanraden is een goed merk kopen, niet té hoge hak en hobbels en keien vermijden. :P
Ik heb ook maar 2 soorten pumps waar ik op kan lopen, de rest gaat idd voor geen meter.
Vaak koopt men pumps wel ietsje kleiner zodat ze beter blijven zitten (vriendin van me doet dat althans).

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:18

Misschien had je ze één maat kleiner moeten nemen?

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:18

Ze hadden vandaag bij Oprah tips om te lopen met pumps misschien kan je het terug zien :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:19

Hahaha idd hier nog eentje die moet lachen om de titel.
Zag het al helemaal voor mij hahahaha.

xKatjj

Oooh dat heb ik ook bij mijn prachtige pumps van 60 euro |( Ik kan alleen hakken met een bandje over mijn voet aan, anders ziet het er echt niet uit als ik loop. Maar die met bandje zijn vaak zo lelijk :\ Ik wacht ook op de gouden tip.
En maten kleiner... Ik heb normaal maat 38, heb maat 37 en zelfs 36 geprobeerd maar het helpt niet. Het enige verschil is dat je voet er lelijk opgepropt uitziet.
Laatst bijgewerkt door xKatjj op 25-01-10 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

knooopje

hier een tip!
voor als je pumps van leer zijn...
even in een emmer water doen en dan aantrekken,dan gaan ze naar je voet zitten!
en niet even aan houden maar even een stuk mee lopen......
zou het nu binnenshuis doen anders bevriest je voet!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 22:19

De maat is goed, groter kan niet en kleiner.... ook niet :n Dan gaat het pas écht zeer doen :D

Echt leer.... mja.... maybe later, als ik genoeg geoefend heb :+ Ik had bedacht dat ik eerst maar eens een paar 'reasonably priced pumps' moest kopen om mee te beginnen, voordat ik een dure tent binnen zou lopen voor 'echte'. En ik zie hele schoolklassen probleemloos (hárd!) voor de bus rennen met die dingen, dus ik dacht dat ik dat ook wel zou kunnen :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:20

de juiste maat kopen? (maat heeft ook met breedte te maken he)
Doet me denken aan als je als klein meisje in mama dr schoenen gaat lopen _O- zie t ook helemaal voor me :D
Maar nee, zelf nooit last van, heb ernstig fijne pumps! :)
Laatst bijgewerkt door Noukie op 25-01-10 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:20

Kun je niet gewoon pumps met bandjes nemen :D ? Heb ik ook. Zitten heerlijk!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:21

die hebben ook eerst uren thuis geoefend (* lees gestruikeld*)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:22

Bij mij is het altyd hoe hoger hoe beter ik het vindt.
Alleen je moet er wel leren op lopen dat zeker.

Is alleen beetje moeilijk om uit teleggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:22

DUDIEFOREVER schreef:
Misschien had je ze één maat kleiner moeten nemen?

Een maat is vaak een erg verschil, ik heb ook pumps die maat 39 aan de ruime kant zaten maar omdat ik het zelfde soort pump al had alleen in een andere kleur, maat 39 heb ik in de winkel gewoon naar een ander stel zelfde maat gevraagt en die zaten wel goed, zat echt een halfe maat verschil in leek het wel!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:23

In huis veel op lopen.. als het dan niet gaat sta je in ieder geval niet voor schut, je kan ze optijd uit doen als je last krijgt en je loopt ze in. Probeer er zo veel mogelijk op te lopen dan komt het vanzelf goed.
Ik loop al een behoorlijke tijd op pumps en laatst heb ik redelijk hoge gekocht en was even aan het wankelen maar na een hele dag in huis gelopen te hebben op die dingen lopen ze als een kievit :Y)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 22:23

De maat is goed: ik heb 38 en die heb ik ook gekocht. Ik heb wel 37 geprobeerd, maar daar kreeg ik mijn kakkers al helemáál niet in, ook niet zonder al die gummi hulpstukken :+ Bij maat 39 kon ik mijn vingers achter mijn hielen steken. Leek me ook niet gezond ;)

Pumps met bandjes heb ik ook :j Dat scheelt inderdaad. De hak is zo mogelijk nog hoger (en de helft dunner :+), maar ik stierde er de eerste keer gelijk zó de straat mee uit :))

Maar ik wil zo graag zónder bandjes. Maar die blijven dus gewoon stokstijf staan. Ik stap er zo uit, als ik probeer te lopen..... Zouden de zolen te stijf zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:24

Elles schreef:
De maat is goed: ik heb 38 en die heb ik ook gekocht. Ik heb wel 37 geprobeerd, maar daar kreeg ik mijn kakkers al helemáál niet in, ook niet zonder al die gummi hulpstukken :+ Bij maat 39 kon ik mijn vingers achter mijn hielen steken. Leek me ook niet gezond ;)

Pumps met bandjes heb ik ook :j Dat scheelt inderdaad. De hak is zo mogelijk nog hoger (en de helft dunner :+), maar ik stierde er de eerste keer gelijk zó de straat mee uit :))
Maar ik wil zo graag zónder bandjes.

Dan ligt het gewoon aan de schoenmaat :') Heb ook maat 38 _O-
Hm. Ga morgen mijn witte pumps (a.k.a. blarenbezorgers) nog eens proberen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:24

Ik wil jou eens op de foto zien met die schoenen als je loopt.
Volgens mij gaan wij lachen.

Maar idd je moet er echt leren op lopen hoor.
Veel binnen lopen helpt ook :)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:25

Ik denk niet dat ik DE gouden tip heb, maar wie weet..
Tot een jaar geleden kon ik NIET op pumps lopen, maar door een tip van een vriendin gaat het nu iets beter :P

Je krijgt er eerst een beetje kramp in je tenen van, maar je moet proberen met je tenen je schoen vast te houden, zodat je niet met je hak eruit schiet.. Na flink wat oefenen zal het je vast beter afgaan :D

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:25

Haha opzich best herkenbaar wat je zegt. :P
Ik heb er tegenwoordig geen last meer van alleen toen ik oefende deed ik dit altijd met een pantykousje oid en toen schoot mn voet er ook altijd uit :') Blote voeten werkte een stuk beter!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:26

Ik werk al meer dan 3 jaar in een schoenenzaak en het is moeilijk om mooie goed passende pumps te kopen.
Zonder jou en de schoenen te zien is het moeilijk om hulp te bieden.
De schoenen zijn al helemaal vol geplakt met pruttel. (Kan overregens wel helpen, maar mij nooit)
Als de hak op de grond blijft staan, betekend dit dat de schoen ontzettend stijf is. Ook kan het zijn dat de schoenen te smal zijn en als ze breder waren wel een maatje kleiner zou hebben gepast.
Pumps is altijd lastig. Toen ik 16 was paste ik alles, liep overal op. Nu moet ik oppassen dat ik geen miskoop doe!
Probeer de pumps elke dag een beetje in te lopen, en kneed de hak even goed in model zodat de contrafoor wat meer vorm krijgt (blijven ze vaak al beter zitten)

Goede merken hebben vaak een betere pasvorm en leren pumps lopen vaak lekkerder.

Heel veel succes,

V.d. zomer zetten je voeten op misschien dat ze dan beter passen (zonder alle pruttel er in)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:26

Pantykousjes slieren juist heel erg!