Hoe spullen zoals knuffels opsturen naar Haiti?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mies

Hoe spullen zoals knuffels opsturen naar Haiti?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:53

Hoi,

Ik zou graag wat spullen opsturen naar Haiti die ik niet meer gebruik.
Zoals knuffels en speelgoed etc.

Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Groetjes, Mies

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:54

[NM] > [LZP]

Kristie

Re: Hoe spullen zoals knuffels opsturen naar Haiti?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:17

Volgens mij niét :=. Heb van de week op (ik geloof boulevard) gehoord dat ze liever hebben dat je geld stort omdat ze daar 'wat mee kunnen' en de benodigde spullen kunnen kopen. Ergens zit er waarschijnlijk ook wat in; anders moeten ze vliegtuigen vol knuffels ed gaan versturen. Ik denk dat je je spullen beter naar een leger des heils bak kunt brengen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:19

Zou ik ook wel willen. Heb zat kleding e.d. die ik in eerste instantie wilde verkopen, maar zou het nog liever opsturen.

Snap dat punt wel Kristie. Maar hoop dat het op de één of andere manier toch kan.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:22

Ik denk niet dat dit eenvoudig zal worden. Omdat de hulptroepen al heel moeilijk aan konden komen op een veilige manier met het vliegtuig...Laat staan een lading met knuffels....

Misschien kun je het aan de spullenhulp geven, voor de kinderen in arme landen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:25

Vanochtend kwam op de radio dat je liever geen spullen op kan sturen.
Want alles op de luchthavens 'loopt vast' door alles wat naar Haiti moet, dus de eerste levensbehoeften zijn dan belangrijker.
Anders raakt alles vast voor knuffels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:27

Het is een lief gebaar, maar er zijn andere dingen dan knuffels die veel belangrijker zijn. :) Denk aan water, voedsel, slaapplaatsen etc..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:29

Bizzybijtje, daar heb je misschien wel gelijk in, maar voor kinderen die alles kwijt zijn, kan een knuffel wel heel erg fijn zijn. Weet nog wel dat ik me als klein kind altijd al helemaal gelukkig voelde als ik mijn knuffel bij me had. En denk dat die kinderen er daar ook gigantisch blij mee zouden zijn, naast alle noodzakelijke hulp. Want ze hebben ECHT niks meer, dus ook hun teddubeer niet...

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:29

mijn eerste gedacht was niet.... en die reactie zag ik al meer..
beetje sonde een vliegtuig vol knuffels terwijl die ook vol had kunnen zitten met eten, medicijnen of andere dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:31

Amanda_T schreef:
Bizzybijtje, daar heb je misschien wel gelijk in, maar voor kinderen die alles kwijt zijn, kan een knuffel wel heel erg fijn zijn. Weet nog wel dat ik me als klein kind altijd al helemaal gelukkig voelde als ik mijn knuffel bij me had. En denk dat die kinderen er daar ook gigantisch blij mee zouden zijn, naast alle noodzakelijke hulp. Want ze hebben ECHT niks meer, dus ook hun teddubeer niet...

Dat is zo, maar ik als 'grote-gemene-maar-toch-gelijk-hebbende-mensen' moeten we toch die plek openhouden voor medicijnen etc. lijkt me. Ook al bied zo'n beer troost.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:36

Eerste levensbehoeften gaan uiteraard voor, maar het is toch fijn als een kindje die helemaal niemand meer heeft en in z'n eentje ronddwaalt op straat een beetje troost kan vinden bij een knuffel, en een stoffig, modderig kapot shirt kan inruilen voor een schone? Ik denk dat dat ook heel veel waard is, en dat is nou juist wat veel 'grote gemene mensen (die er daarom vanuit gaan dat ze gelijk hebben)' vaak over het hoofd zien. Het hoeft niet het één of het ander te zijn, we hebben wel meer dan twee vliegtuigen, bij wijze van spreken.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:38

Het is natuurlijk heel goed bedoeld maar andere hulp lijkt me nu veel dringender, en dat is al moeilijk ter plaatse te krijgen. Als bepaalde organisaties zulke hulp goed kunnen coördineren omdat ze geld krijgen om de juiste spullen ed te kopen lijkt me dat nuttiger :)
Knuffels ed daar zijn vaak wel andere actie's voor, zou je even moeten opzoeken :)
Ook al zou het heel fijn zijn voor de kinderen in Haïti, ongetwijfeld :) Maarja zolang het vervoer heeft geen onbeperkte ruimte en mogelijkheden dan zullen toch andere dingen eerst moeten. Dan is het dus toch een het een of het ander kwestie..

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:40

Inderdaad wat iedereen zegt. Je zou je overbodige spullen kunnen verkopen en dan het geld wat je daarmee verdiend kunnen overmaken. Is iig. iets :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:41

Ik denk dat spullen over een half jaar bijvoorbeeld veel bruikbaarder zijn.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:47

Helaas gaat dat niet lukken TS. Het vliegveld van Haiti is ontzettend klein en heeft erg weinig capaciteiten. Hun voornaamste bezigheid momenteel is zorgen dat de vliegtuigen met de belangrijkste materialen aan boord als eerste landen. Het tweede probleem is de spullen vanuit de luchthaven naar de stad te krijgen. De infrastructuur is daar erg slecht en het vliegveld is zo mini dat je het absoluut met niets hier kunt vergelijken. Ik vrees dat de knuffels echt moeten wachten tot dat de boel daar weer een beetje is genormaliseerd. Er werd vandaag meerdere malen op de radio omgeroepen dat mensen die er op eigen gelegenheid naar toe willen of spullen gaan opsturen van een koude kermis thuis komen helaas. Geld is het enige wat ze momenteel nodig hebben. Google anders eens even op Artsen zonder Grenzen of het Rode Kruis, dan kun je lezen wat ze zoal doen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:59

Bedankt voor de reacties. Ik dacht dat een knuffel wel erg fijn zou zijn voor een kind. Nou heb ik geen knuffels meer maar die zou ik in kunnen zamelen. Nou kan ik de overbodige spullen natuurlijk ook verkopen. Dat is ook een idee. Maar ik denk dat spullen idd over een half jaar nog bruikbaarder zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:04

Mies schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik dacht dat een knuffel wel erg fijn zou zijn voor een kind. Nou heb ik geen knuffels meer maar die zou ik in kunnen zamelen. Nou kan ik de overbodige spullen natuurlijk ook verkopen. Dat is ook een idee. Maar ik denk dat spullen idd over een half jaar nog bruikbaarder zijn.

Het is ook heel erg goed bedoeld!
Absoluut.
En het is ook echt niet zo dat de kinderen geen knuffels nodig hebben.
nu waarschijnlijk harder dan ooit.
Maar op dit moment is het belangrijker om te kunnen leven!

Over een aantal maanden zullen knuffels, speelgoed, school spulletjes heeeeeel erg nodig zijn!