Ik zit te denken om na mijn examen mijn hobby wat uit te bereiden.
Dit in de zin van paarden inrijden en dan niet meer gratis, maar tegen een vergoeding.
Nou zit ik wel te denken, want je ziet zulke hoge prijzen.
Voor iemand die het als een uitgebreide hobby zit vind ik dat erg veel!
En omdat het ook een risico is, omdat je niet weet wat voor type de eigenaar is heb ik soms toch mijn twijfels.
Of het voor mij eigenlijk wel een mogelijkheid is.
Iets over mij zodat jullie er wat over kunnen zeggen:
Ik ben nu 17 jaar en rijd nu bijna 11 jaar paard.
Toen ik net 12 was had kreeg ik 2 verzorgshetlanders, klonk heel leuk en aardig, maar 1 kon ik niet eens aaien.
Na veel tijd te hebben doorgebracht zijn het nu twee lieve kinderpony's geworden en rijden ze er lekker mee buiten.
Toen ik een jaar of 14 was heb ik een haflinger gereden. Ze was verkeerd ingereden en ging vaak met 4 benen de lucht in.
Ze had ook geen respect voor de mens en denderde zo door je heen. Na een paar weken kon ik er heerlijk mee buiten rijden.
Jammer genoeg hadden de eigenaren te weinig ervaring om net zulke leuke dingen te doen als ik er mee kon.
Toen ik een jaar of 15 was heb ik een arabier met 1 oog gereden. Verder had deze pony absoluut geen problemen, het was echt een schat.
Afgelopen zomer heb ik een Bels ingereden en zadelmak gemaakt. In het begin kon je natuurlijk niet fatsoenlijk opstappen enz.
Na 2 maanden ongeveer (ging er 2 a 3 x per week heen) stond hij zo mak als een lammetje met opstappen en kon je op je kop hangen om aan te singelen enz.
Inmiddels heb ik een eigen paard, al heeft zij wel veel meer tijd nodig. Je kunt er goed mee rijden, maar ze is snel afgeleid en nog niet trailer- en verkeersmak.
Verder heb ik op mijn 15e een snuffelstage van een week bij Daniëlle Keur gelopen/
Ik ben 1.68 m en 49 kilo, dus niet zo zwaar, wat prettig kan zijn voor het paard.
Nu wil ik eigenlijk aanbieden om paarden zadelmak te maken.
En eventueel door te rijden.
Ik wil ze niet zo trainen voor wedstrijd omdat ik dit te presentatie gericht vind en zelf nog niet veel wedstrijd ervaring heb.
Het trekt me namelijk ook niet zo.
Ik wil een cursus grondwerk en horsemanship gaan volgen.
Vele op stal zeggen dat ik het makkelijk kan doen, maar ik heb soms toch me twijfels.
Om het gratis te doen, vind ik het anders..
Maar om geld te vragen, moet je dan niet diploma's en dergelijke hebben?
Ik hoor het wel