Mooie, makkelijke engelse boeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Mooie, makkelijke engelse boeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 00:13

Helaas moet ik er toch echt een keer aan geloven.. Ik moet boeken lezen..
Omdat ik heel erg moeilijk kan lezen zoek ik boeken die gemakkelijk te lezen zijn met een verhaal die mij boeit, maar omdat ik nooit een boek lees heb ik geen idee hoe en waar ik moet zoeken om een boek te vinden die mij leuk lijkt (nee ik ga niet de hele dag door de bibliotheek lopen). Ik heb al 1 boek uitgekozen, die had ik nog toevallig liggen. Ik moet er nu nog 2.
Zijn er nog mensen met leuke suggesties?
Let op! Het moet dus een niet te dik en niet te moeilijk boek zijn maar het moet wel voldoen aan het niveau van mijn havo opleiding, dus geen kinder boeken. En het moet een engels boek zijn.

Alvast bedankt!

Groetjes Hilde

Prrrr

Re: Mooie, makkelijke engelse boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:38

Met alle respect: leer boeken lezen, zonder de eis dat het gemakkelijk te lezen moet zijn. Als je straks met je HAVO-diploma verder wil op het HBO loop je zomaar het risico dat je Engelstalige studieboeken krijgt...
Leer boeken lezen, ook in het Engels. Stop daar tijd en energie in. Daar ben je beter mee geholpen dan een lijstje gemakkelijke boeken.
Maar om je een beetje op weg te helpen: een mooi, meeslepend verhaal vond ik Wuthering Heights, van Emily Brontë. Ik vond de stijl van Ernest Hemingway geweldig, wat een taaleconoom. The old man and the sea is een mooi, maar moeilijk verhaal. A farewell to arms is misschien wel dikker, maar heeft een duidelijker verhaal. En: Richard Adams' Watership Down. Het lijkt een kinderboek, maar is het niet...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:41

Mijn favoriete book is "Undomestic Goddess" van Sophie Kinsella...maar geen idee of je dat voor school mag lezen?
De "Shopaholic" series vind ik ook geweldig. (Zelfde schrijfster). Ik lees alles in het Engels, als je het maar vaak genoeg doet merk je het op den duur niet eens meer ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:43

Wat ik ook mooie boeken vind zijn 'Angela's Ashes' en het vervolg er op :j Hele meeslepende verhalen, waardoor je wel blijft lezen.
Ze hebben ook geen moeilijk taalgebruik.
De boeken van Dan Brown vind ik ook goed in het engels, veel boeken die engels als originele taal hebben vind ik in het engels beter. Maar Dan Brown heeft wel wat moeilijker taalgebruik omdat het wat technischer is meestal.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:44

Wat voor boeken vind jij mooi? Wat voor genres?

Ik vond Nefertiti van Michelle Moran een erg leuk boek, maar dan moet je wel interesse hebben in het oude Egypte, verder is hij met 450 pagina's wel wat dikker. Maar als je die leuk vind, dan is er ook meteen een vervolg waarmee je je tweede boek ook meteen al hebt ;).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:48

Dan Brown zou ik niet aanraden om te beginnen met het lezen van een engels boek. Ik heb me door alle termen en ingewikkelde wendingen heen moeten worstelen.

Belangrijkste vraag is denk ik, moet het literatuur zijn? Want dan valt bijv. Sofie Kinsella al af. Maar dat is wel een leuke schrijfster :)

Ik kan je de boeken van Dick Francis wel aanraden. Zijn detectives en met een paarden-tintje. Ik vind ze erg prettig weglezen.
Boek dat ik ook verslonden heb is The Bookthief, prachtig boek :D
Of je kan natuurlijk HP gaan lezen in het engels, deden bijna alle mensen uit mijn klas :P

edit: zie dat je uit Leeuwarden komt. Als je wilt mag je wel een boek van mij lenen. Zolang ik hem maar terug krijg ;)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:07

Als echt voor je lijst is weet ik dat boeken van Mark Twain toegestaan zijn (leuke avonturenverhalen tom sawyer en huckleberry finn), en andere klassiekers waar ik persoonlijk ik fan van ben.
Bijvoorbeeld Jane Austin (emma, pride and prejudice, mansfield park, sense and sensibility)

Meer suggesties
Passage to India > E.M. Forster
Boeken van de gezusters Bronte, de klassieker Uncle Toms cabin étc etc etc
Allemaal goed leesbare verhalen

Misschien heb je aan dit linkje wat :
http://en.wikipedia.org/wiki/British_literature

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:21

Makkelijke engelse boeken vind ik ook Bv. Twilight, Harry Potter enzo.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 11:39

@ Prrrr: Ik heb niet alle tijd van de wereld om nu nog te leren lezen. Ik heb vanaf de basisschool al aan gegeven dat ik dit heel erg moeilijk vond maar heb hier nooit begeleiding in gekregen waardoor mijn leesniveau is blijven steken op het niveau van een kind op de basisschool en mijn afschuw voor lezen steeds verder toeneemt. Zelfs het lezen van verhalen op bokt kost mij al heel veel moeite, al moet ik wel zeggen dat naarmate ik langer lid ben van bokt het wel iets makkelijker is geworden en dan vooral korte verhalen zoals bijvoorbeeld de krant lezen.
@ Inujojo: ik zou het niet weten :+ Ik heb al zolang geen boeken meer gelezen.. Ik hou wel van spannende verhalen maar wel een beetje realistisch en verhalen met paarden vind ik vaak wel leuk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:43

Je kan ook de blackbird boekjes lezen. Dat zijn boeken die voor havo 4-5 en vwo 5-6 worden uitgebracht. Het wat gemakkelijkere engels is dat, maar meestal zijn de boeken wel dodelijk saai :')

Kijk eens op de website van de bieb, daar kan je vaak ook zoeken waardoor je vast een beetje een beeld kunt vormen van wat ze hebben en wat je leuk vind. Dan hoef je maar heel even de bieb in :D

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:02

Lees de boeken in het Nederlands. Je zoekt een Engels verhaal uit en vervolgens haal je dat boek (ook) in het Nederlands. Je kunt proberen het in het Engels te lezen, als je er niets van begrijpt pak je gewoon het Nederlandse boek erbij ;) Zo heb ik o.a. The Snapper gelezen.

Bridget Jones Diary en The Collector heb ik wel in het Engels gelezen. Bij die laatste moet je er even inkomen (en hier en daar iets overslaan) maar dan is het boek vrij goed te doen.

Verder een makkelijk boek: A Christmas Carol, staat volgens mij op elke literatuurlijst.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:04

Before I die is een heel mooi boek wat ook makkelijk te lezen is
heb ik ook gelezen voor me lijst
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 21-12-09 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:04

Twilight.
New Moon.
Eclipse.
Breaking Dawn.

Ik heb ze, 14 jaar, allemaal gelezen in het engels. :+: Zo mooi geschreven. Je wordt er echt helemaal in meegesleept.. Het is gewoon niet te beschrijven.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 15:40

@ kooslover: Het engels is het probleem niet dus of ik ze nou in het engels of nederlands lees ik vind het bijna even moeilijk :+

Bedankt voor de tips iedereen ik zal eens gaan kijken of er wat tussen zit wat me aanspreekt!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:45

How I live Now van Meg Rosoff is ook een mooi boek. Het taalgebruik is redelijk makkelijk vind ik, het is af en toe wel lastig omdat het hele lange zinnen zijn.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:49

Ik kan helemaal wegdromen bij lord of the rings, maar dat is niet bepaald instapniveau vrees ik. Voordeel is wel dat er een film bij is (die wel onwijs veel mist), die je voor de hoofdlijnen kunt kijken. Mogen jullie alle boeken lezen? Of zijn bepaalde type boeken verboden?

Lezen moet je wel oefenen, trainen. Dat kan ik je van harte aanraden, want het HBO is al vrij veel (engels) leeswerk.

Nog een tip: als je echt zoveel moeite hebt met lezen zou je eens een dyslexietest kunnen doen. Misschien wordt je daar wijzer van. Ik had op de basisschool ook moeite met lezen, maar ik ben nu wel een van de vlotste lezers van mijn groepje op de uni: je kunt het echt leren.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 16:04

@ Mloeser: Een dislextietest heb ik gedaan en daar kwam uit dat ik geen dislectie had en mijn woordenschat best wel hoog was, wel had ik het lees niveau van een kind op de basisschool (qua de tijd die ik er aan kwijt ben en of ik het goed begrijp). Dit komt hoogst waarschijnlijk omdat ik ADD heb en ik een bladzijde zo ongeveer 10 keer opnieuw moet lezen voordat ik door heb wat er nou precies staat, ik vergeet het gewoon weer.. Er hoeft maar 1 woord of zin in te staan wat me aan iets anders doet denken en ik ben metteen afgeleid.
En omdat ik het zo moeilijk vind, vind ik het niet leuk. Hierdoor oefen ik het dus ook eigenlijk niet.. Wel probeer ik hier veel te lezen en lees ik elke ochtend de krant.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:07

Als je makkelijkere boeken zoekt (en van paarden houd) kun je Black Beauty lezen, of The Black Stallion! Het zijn geen erg moeilijke boeken, leuk te lezen en niet al te dik.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:09

Mag je dan ook verhalenbundels lezen?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 16:11

dat weet ik eigenlijk niet. Ik doe de vavo en het is dus voor mijn boekenlijst. Dus volgens mij moet het wel een soort literatuur zijn.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:12

13 Reasons Why van Jay Asher. Mooi, meeslepend, groot gedrukt, leest erg vlot.
Citaat:
Clay Jansen doesn't want anything to do with the tapes Hannah Baker made. Hannah is dead. Her secrets should be buried with her. Then Hannah's voice tells Clay that his name is on her tapes - and that he is, in some way, responsible for her death. All through the night, Clay keeps listening. He follows Hannah's recorded words throughout his small town and what he discovers changes his life forever.

Thirteen Reasons Why has become a cult phenomenon, and peaked at #3 on the New York Times Bestsellers List. It is Jay Asher's first novel.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:13

feliciaa schreef:
@ Mloeser: Een dislextietest heb ik gedaan en daar kwam uit dat ik geen dislectie had en mijn woordenschat best wel hoog was, wel had ik het lees niveau van een kind op de basisschool (qua de tijd die ik er aan kwijt ben en of ik het goed begrijp). Dit komt hoogst waarschijnlijk omdat ik ADD heb en ik een bladzijde zo ongeveer 10 keer opnieuw moet lezen voordat ik door heb wat er nou precies staat, ik vergeet het gewoon weer.. Er hoeft maar 1 woord of zin in te staan wat me aan iets anders doet denken en ik ben metteen afgeleid.
En omdat ik het zo moeilijk vind, vind ik het niet leuk. Hierdoor oefen ik het dus ook eigenlijk niet.. Wel probeer ik hier veel te lezen en lees ik elke ochtend de krant.

ik heb ook ADD, in zeer erge mate, maar met boeken lezen heb ik nergens last van hoor.. Als je maar een boeiend boek neemt. Ik moet ook wel eens een pagina opnieuw lezen maar als je vaak genoeg boeken leest en jezelf aanleert om gewoon elke zoveel tijd vragen te stellen die terugwijzen in de tekst dan hoeft dat vaak niet meer. Bijv. er staat: 'jan leest een boek' ( :Y) ) dan vraag je jezelf: "wat leest Jan?" "een boek" klinkt simpel maar het werkt wel als je merkt dat je je concentratie verliest..
Ik ga altijd naar de bieb en vraag de biebmedewerkster of ze me wat kan aanraden, zo heb ik al meerdere geweldige boeken gelezen. Overigens, een dagje door de bieb struinen is wellicht iets waar je tegenop kijkt maar als je er eenmaal bent is het vaak toch erg leuk!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:22

Als je idd een boek neemt dat je interesseert en waar in je je helemaal in kan leven moet je dat best kunnen!
Als ik moe ben en ik lees een boek dat ik niet helemaal boeiend vind dan dwaal ik ook ontzettend af en raak ik bij elk woord afgeleid. Of als ik het gewoon níét leuk vind, dan wordt ik vanzelf moe bij het lezen van dat boek :')

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:26

Boeken van John Irving of Pat Conroy, heel vlot geschreven en altijd een mooi verhaal.
Pat Conroy - Prince of tides; John Irving - the world according to Garp en zo verder.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:32

Ik heb zelf destijds voor engels The horse whisperer gelezen. Dat was wel literatuur, en hoewel uitgekauwd is het nog steeds een mooi verhaal, en wederom handig door de verfilming voor de hoofdlijnen.