Maak iemand blij met kleding!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Maak iemand blij met kleding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:41

Naar aanleiding van dit topic --> [LZP] Wie kan ik blij maken???? waar de TS (Zooist +:)+ ) mensen oproept om hun paardenspullen te doneren, open ik hier eenzelfde topic over kleding.

Ik denk dat bijna iedereen wel kleding in zijn kast heeft liggen die hij/zij niet (meer) draagt, kleding die te klein geworden is etc. Mijn oproep, ruim je kast nou eens op :D Er zijn helaas behoorlijk veel mensen die zich heel weinig kunnen veroorloven, en zij kunnen de kleding die jij in de kast laat slingeren prima gebruiken.

Zo is er bijvoorbeeld de Kledingbank, zelfde principe als de voedselbank (die trouwens dolblij zijn met je kerstpakket!) maar dan voor kleding. Zie http://www.kledingbank.nl voor een kledingbank bij jou in de buurt. Je zou ook kunnen denken aan het Leger des Heils (http://www.nationalekledingactie.nl/kleding-doneren), de kledingcontainers van KICI die in de meeste plaatsen wel te vinden zijn (http://www.kici.nl/index.php?page=kici_ ... n_de_buurt), of misschien wel een familie in je eigen omgeving.
Als iemand anders nog een goede stichting weet die kleding prima kunnen gebruiken, meld het gerust! Bij alle links die ik gegeven heb kun je snel opzoeken waar een donatiepunt zit bij jou in de buurt :)

Ik snap dat er mensen zijn die hun kleding liever verkopen om er zelf wat aan over te houden (via EA bijvoorbeeld) maar je zult waarschijnlijk toch niet helemaal alles kunnen verkopen, gooi de rest dan alsjeblieft niet weg maar denk aan een ander en lever het in (:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-12-09 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

AngelofLove

Re: Maak iemand blij met kleding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:57

Ik gooi de kleding die ik om de een of andere reden niet meer draag inderdaad in een kledingcontainer. Zelfs schoenen mogen en gaan erin :-)

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:59

Ik heb ook nog een grote zak vol kleding die ik aan een goed doel wil schenken, maar waar kan ik ermee naar toe? Zal bovenstaande links eens bekijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:00

Dat doe ik ook altijd. 2x per jaar ruim ik de kast op (en laatst wat vaker omdat ik veel ben afgevallen en niet meer in mijn oude kleding paste) en altijd gaat alles in die bak. Het zou fijn zijn als meer mensen dat deden :)

Maureen: vaak staat er bij de glasbak bijvoorbeeld een kledingbak.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:01

Mag je schoenen ook doneren? Ik heb nog c.a. 50 paar sportschoenen, en vind het toch een beetje een uit de hand gelopen hobby, en ik kan er best een paar van missen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:01

Kledingcontainers (meestal van KICI) zijn vaak het handigst ja, maar niet iedereen weet dat het hergebruikt wordt, ik hoor ook wel een spookverhalen dat het de verbrander in gaat :n

Ik heb het topic vooral geopend omdat ik in dit topic voor het weggeven van oude paardenspullen [LZP] Wie kan ik blij maken???? één keer de kledingbank genoemd heb, en ik gelijk 3 PB's kregen van mensen die al langer hun kleding weg wilden geven maar niet wisten waar naartoe, en die het nu aan de kledingbank geven.
Dus ik dacht, als meer bokkers dat hebben, dan kan ik maar beter een topic openen en het wat bekender maken

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:02

MLoeser schreef:
Mag je schoenen ook doneren? Ik heb nog c.a. 50 paar sportschoenen, en vind het toch een beetje een uit de hand gelopen hobby, en ik kan er best een paar van missen :o

ja dat mag wel even bij elkaar knopen natuurlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:03

@Maureen_85: bij de links die ik gegeven heb kan je makkelijk opzoeken waar een donatiepunt bij jou in de buurt zit :)
@MLoeser: Schoenen zijn ook welkom! Alleen even de veters aan elkaar maken zodat de paren bij elkaar blijven :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:04

Oke, dan weet ik wat ik voor kerst ga doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:05

Bij mij is er geen kledingbank in de omgeving helaas, maar ik ken wel mensen die de spullen uit de KICI-bak verwerken en die worden niet verbrand ;) (voor niemand meer z'n spullen in die bak wil gooien uit angst dat er iets verkeerd mee gebeurt)

Vind het een goed initiatief van je hoor om dit topic te openen (:)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:05

Mijn kleren gaan netjes de Humanitasbak in. :j
Hoewel ik me afvraag of ze ook wat aan rijbroeken hebben. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:07

@Ffortuna: daarom meld ik dat ook, dat het niet verbrand wordt, omdat sommige mensen denken dat dat wel gebeurd!
@Upendo: daar hebben ze wel wat aan, kinderen in armere gezinnen mogen soms gratis sporten de sportkleding die wordt ingeleverd wordt daarvoor gebruikt :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:08

Ik heb vorige week 4vuilniszakken met oude kleding weggebracht en 5 dozen met eten naar de voedselbank :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:08

@Upendo, inderdaad, kinderen kunnen met een ooievaarspas gratis/heel goedkoop sporten, en kunnen gratis sportkleding krijgen bij de gemeente, dus aan rijbroeken hebben ze zeker wel iets :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:09

MLoeser schreef:
50 paar schoenen?? Jezus, wat moet je daarmee??
Wij geven onze kleding altijd aan een non, die ermee naar Polen gaat. En anders in zo'n Humana bak, dat is minder werk :D Weggooien vind ik zoooo zonde! Oude t-shirts worden altijd poetslappen, de rest gaat een nieuw leven tegemoet. Waarom weggooien als iets nog goed is?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:11

Ik verkoop nooit kleding. Elk jaar mest ik mijn kast uit en er gaat vrijwel altijd 1 a 2 vuilniszakken aan bruikbare kleding in de zak. Deze gaan eerst naar mijn overbuurmeisje, die er dan nog wat leuks uit kan vissen, en daarna verdwijnt het in de kledingcontainer bij ons in de straat :)
Schoenen gaan ook altijd in de zak naar de kleding container, ik snap nooit zo goed waarom je je eigen gebruike kleding nog weer zelf zou moeten verkopen voor die paar euro, terwijl je er andere mensen op deze manier zo gelukkig mee kan maken :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:11

Van mij gaan er ook bijna elk jaar kleren in de humanitasbak :) Oude paardrijkleren gaan wel eens naar de manege voor gehandicapten bij mij in de buurt, die houden ook eens in de zoveel tijd een inzamelingsactie :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:14

Mijn oude& vaak nog in goede staat verkerende kleding, gaat ook naar de kledingbank! Fijn idee dat ik mensen er nog blij mee kan maken. :j

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:22

Hier gaat ook vaak kleding in de kledingbak :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:42

Mijn 'oude' kleding gaat altijd richting Roemenië.
Met buren van mijn oma mee, weet ik zeker dat het goed terecht komt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:56

Fijn dat er zoveel positieve reacties komen :)
Het zou mooi zijn als mensen die anders kleding weggooien nu toch de knop omzetten en gaan weggeven :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:39

Ja hoor, hier ook. Wij hebben al sinds vroeger een heel kledingswitchritueel.

Ik was de oudste, dus de gelukkige die de nieuwe kleren kreeg. Groeide ik eruit, ging het naar mijn overbuurmeisje, kon die het niet aan of was het nét te klein, ging het door naar mijn of haar nichtje. (die dus vaak in 3ehands kleding liepen, maar ach..)
Waren díé er dan uitgegroeid of vonden ze het niks, ging het de kledingcontainer in.

Nu zijn onze maten natuurlijk allemaal veranderd, de kleding die ik koop, zal mijn nichtje nooit meer in passen en andersom ook. Maar dan gaat alles gelijk 'in de zak van max' en in zo'n kledingcontainer. :)

Verkopen doe ik niet aan, behalve echt dure jurkjes of jasjes..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:42

Goed idee, ik heb nog een wasmand vol met kleding die ik niet meer draag :j

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:45

Mijn oude kleding, schoenen etc gaan naar Dorcas. :j

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:09

Een paar keer per jaar loop ik alle kasten na en zet ik voor het goede doel zakken met kleding, schoenen, beddengoed etc aan de weg.

Elk jaar rond kerst gaat er kleding naar het goede doel

Ik had nu aardig wat te koop staan op Marktplaats, zo goed als nieuw, de helft heb ik ervan af gehaald en gaat nu naar het goede doel.

Lang leve de kerstgedachte (:)

Edit: Aanvulling

Ik zie dat er helaas geen kledingbank bij mij in de buurt zit....
En ik wilde eigenlijk dat jaar mijn kleding weggeven aan bijvoorbeeld een bijstandsmoeder
Ook de voedselbank in H'sum doet niet aan kleding

Weet iemand waar ik in Hilversum e.o te recht kan?