Aansluiting USB in camera is wèg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Aansluiting USB in camera is wèg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 21:03

Ik heb geen idee hoe het heet, ook erg moeilijk opzoeken op google dus. *lacht als een boer met kiespijn.
Maar je hebt in je camera een dingetje zitten om de USB-kabel op aan te sluiten. En dat dingetje in mijn camera is wèg. Gewoon weg? Geen idee hoe dit kan, en vooral geen idee wat dit gaat kosten als ik het wil laten maken. Iemand enig idee of dit perongeluk mijn camera in geschoven kan zijn, of dat ik hem er op de een of andere manier uitgetrokken moet hebben toen ik het kabeltje eruit trok? Ik baal namelijk best wel, gok dat dit een duur grapje gaat worden. Natuurlijk kan ik de foto's ook met de SD-kaart erop zetten, maar vind dit toch alles behalve fijn. Kan het dingetje zo trouwens niet zien zitten in mijn camera, maar heb dan ook niet zulk goed licht.

Iemand die weet hoe dat dingetje heet en hoeveel het me ong zal gaan kosten?
Ik heb een Pentax K100D Slr, en heb deze nu ong een jaar, hoop dus dat er nog garantie op zit, maar dit weet ik niet zeker.

Air

Re: Aansluiting USB in camera is wèg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:34

Heb je al in je usb kabel gekeken offie daar nog in zit?
E anders er echt mee naar de winkel. Ik neem aan dat je binnen een jaar nog wel garantie hebt ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:36

[FK] > [TV] omdat het een vrij technische vraag betreft.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:41

Waarschijnlijk is de usb connector van de camera losgeraakt van de print. Een handig iemand soldeert em er zo weer op (:)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 22:00

Nee het 'dingetje' zit niet aan mijn USB-kabel. En kan hem helaas ook nergens anders vinden, dus hoop ergens dat hij erin geschoven is, en dat dat niet heel duur is om te maken :=

@Stoeptegel: Hoe wattes nog es? Dit gaat even boven mijn kennis haha, maar google weet me vast te vertellen wat dat allemaal is. Ik ga even op zoektocht :P

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:06

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 22:10

Ah ja die! Dat is eruit inderdaad, fijn dat het ook een naam heeft, maakt alles wat duidelijker :')
En nja, dat hoop ik dan maar, want te zien aan hoe het vastzit zou het er ook úitgekomen kunnen zijn, en dan ben ik het dus kwijt en dat zou wat minder leuk zijn. Als ik voorzichtig schud, dan hoor ik wel iets, maar ik weet niet of dit normaal ook zo is. Dus ik heb hoop dat hij inderdaad ergens in mijn camera rondzwerft. En ik ga mijn camera niet zelf uit elkaar halen, dus hoop dat ik nog garantie heb :\

Bedankt in ieder geval, ben niet superveel verder maar als ik in de winkel kom, hoef ik in ieder geval niet aan te komen met:
"Jaa, dat dingetje dat hier hoort is weg." ;( Haha :)

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:23

je kunt ze gewoon los bestellen.
http://parts.digikey.com/1/parts/392186 ... 035-2.html

ik denk niet dat het eruitgekomen is. Behuizingen worden zo gemaakt dat alleen de usb kabel erdoor past, de hele connector vrijwel nooit.

Alleen heb je een soldeerbout nodig om het erop te zetten. Maar iemand die een beetje handig is met solderen kan dat zo voor je doen. :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 22:33

Ok, dat lijkt me dan een stuk goedkoper(áls de garantie verlopen is :P )
Maarr, als de garantie niet verlopen is, vervalt die toch zodra je er zelf aan gaat sleutelen, of niet?

En mijn opa is wel handig met solderen, dus dat zou goed moeten komen dan :)