alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9786
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:33

Picopico schreef:
BeFunny schreef:
Welk concert Picopico?

Two Steps From Hell in Ahoy op 5 oktober :)

@ Zebrastreep, veel plezier, Wanneer ga je?

Ik zit momenteel alleen in een hotel. Ben onderweg naar familie in Canada en heb een overstap van 16 uur. Een 7 uur durende vlucht alleen is wel echt heel saai :+



Laatste week van augustus dus duurt nog eventjes maar kijk er nu al enorm naar uit.

Stoer zo alleen met het vliegtuig , maar ik kan mij voorstellen dat het enorm saai is om alleen te reizen.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:49

Wat super leuk dat er steeds meer mensen alleen dingen doen!

Ik ben op dit moment voor de 5de keer alleen op vakantie naar het buitenland. Mijn plan was eerst 3 weken naar Canada maar last minute (bij de incheckbalie :o) toch besloten niet te gaan. Keek er al een tijdje tegenop, zo ver weg alleen is toch nog een stapje teveel (en 3 weken waren voor mij toch echt te lang)

Daardoor de dag erna gelijk koffer in de auto gegooid en nu ben ik in Noorwegen beland. Inmiddels 2000km gereden door een prachtige omgeving. Vermaak mij echt heel goed alleen.

Ben nu 8 dagen onderweg, ga woensdag met de boot terug naar Denemarken en dan naar huis toe. Langer hoeft voor mij ook niet, dit is prima zo :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 16:22

Goed dat je het weet. Of ik nou alleen ben of met anderen: na tien dagen wil ik naar huis, na twee weken moet ik weer thuis zijn. Anders is het ook voor de anderen om mij heen niet meer een leuke vakantie O:)

Voor een reis naar Canada is twee weken misschien wel kort. Voor mij ook reden om mijn vakanties binnen Europa te plannen.

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:49

Ik heb voor september weer een weekendje weg geboekt alleen. :D
Of nouja, wel samen met mijn hondje dan. We gaan 4 dagen lekker wandelen in Duitsland. <3

Ik merk altijd wel dat er bij een dag of 3 a 4 zo'n punt komt dat ik even met iemand zou willen bijpraten of zo. Hebben jullie dat ook? Denk dat als ik langer zou blijven het ook wel weer weggaat, maar ik ben nog niet langer dan een lang weekend alleen op vakantie geweest dus weet het eigenlijk ook niet.

Picopico
Berichten: 889
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:51

Dat heb ik weleens. Dan bel ik gewoon met iemand.

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:05

Nog 38 dagen en dan naar gran canaria! in mijn uppie! :D

Weet nog steeds niet wat ik allemaal wil gaan doen op vakantie. Kan geen keuzes maken mbt excursies enz. :o

Twijfel ook nog.. zal ik mijn spiegelreflex camera meenemen of niet. :')

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:26

Wat een leuk topic voor inspiratie :)

Hier sinds dit jaar ook het voornemen om meer in mijn eentje te doen. Winkelen, wandelen, aan meertje gaan zwemmen/lezen, paardrijden, reizen voor werk deed ik al. Laatst voor het eerst in mijn eentje naar de bios geweest, en gisteren zowaar de ultieme drempel over: alleen naar de sauna, inclusief daar alleen eten := Was even een dingetje, maar beviel toch aardig goed!

Nu een beetje met het idee aan het spelen om dit najaar of anders volgende zomer een paar dagen alleen weg te gaan op vakantie. Komen hier goede tips voorbij :)

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:41

@vientje
wat ik merkte in de sauna was dat er meer mensen alleen waren en dat eigenlijk verder niemand op je let. :') Voor mij helemaal druk gemaakt om niks.

Chantalla

Berichten: 1428
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:55

Momo94 schreef:
Nog 38 dagen en dan naar gran canaria! in mijn uppie! :D

Weet nog steeds niet wat ik allemaal wil gaan doen op vakantie. Kan geen keuzes maken mbt excursies enz. :o

Twijfel ook nog.. zal ik mijn spiegelreflex camera meenemen of niet. :')


Dat van tevoren niet weten hoe en wat vind ik juist het heerlijke van alleen op vakantie gaan. Helemaal bij langere periodes. Dan ga ik op dag 1 naar de tourist info om folders te scoren en daarna rustig kijken wat er allemaal te doen is.

Ik ben afgelopen 10 dagen naar Duitsland geweest. Een week op de camping in de Harz. Heerlijk rondgewandeld en wat dorpjes bezocht. Af en toe had ik op de ene dag bedacht wat ik de volgende dag ging doen, om vervolgens die volgende dag toch iets anders te willen doen. Zonder dat er iemand wat van vindt :+

Hier ook het feit dat 10 dagen lang genoeg is. Gelukkig had ik nog een weekend trektocht dus genoeg paardenmensen om mee te kletsen :D

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:12

Momo94 schreef:
@vientje
wat ik merkte in de sauna was dat er meer mensen alleen waren en dat eigenlijk verder niemand op je let. :') Voor mij helemaal druk gemaakt om niks.

Ja precies dat inderdaad :D

moonsparkle
Berichten: 21739
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:22

Momo94 schreef:
Nog 38 dagen en dan naar gran canaria! in mijn uppie! :D

Weet nog steeds niet wat ik allemaal wil gaan doen op vakantie. Kan geen keuzes maken mbt excursies enz. :o

Twijfel ook nog.. zal ik mijn spiegelreflex camera meenemen of niet. :')


Lijkt me heerlijk :D veel plezier!

Ik heb een kaartje gekocht voor disney 100 jaar in concert :')

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:42

Was al weer even helemaal vergeten dat dit topic bestond.
Het word voor mij steeds vanzelfsprekender om dingen alleen te doen. Recentelijk alleen naar de Nijmeegse Vierdaagse geweest, paar mensen “ontmoet” en heb nog nooit zo vrij gedanst in nuchtere staat :')
Heerlijk ook om te weten dat je die mensen daarna toch nooit meer ziet.

Heb inmiddels ook een bestelbus gekocht die ik in m’n eentje ga ombouwen tot campertje, die zal zowel voor alleen als samen reizen gebruikt gaan worden.

Eennn ik heb een vliegticket geboekt om een maand naar Indonesië te gaan.
Vriendin van mij woont daar, dus een week met haar, de rest alleen. Beetje verlenging van mijn solo backpack reis in Thailand 3 jaar geleden.

Herfstblad
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:22

Faelynn schreef:
Was al weer even helemaal vergeten dat dit topic bestond.
Het word voor mij steeds vanzelfsprekender om dingen alleen te doen. Recentelijk alleen naar de Nijmeegse Vierdaagse geweest, paar mensen “ontmoet” en heb nog nooit zo vrij gedanst in nuchtere staat :')
Heerlijk ook om te weten dat je die mensen daarna toch nooit meer ziet.

Heb inmiddels ook een bestelbus gekocht die ik in m’n eentje ga ombouwen tot campertje, die zal zowel voor alleen als samen reizen gebruikt gaan worden.

Eennn ik heb een vliegticket geboekt om een maand naar Indonesië te gaan.
Vriendin van mij woont daar, dus een week met haar, de rest alleen. Beetje verlenging van mijn solo backpack reis in Thailand 3 jaar geleden.



Waar staat jouw geld boom? Helemaal als één verdiener (ga ik even van uit)

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 18:02

Nature93 schreef:
Faelynn schreef:
Was al weer even helemaal vergeten dat dit topic bestond.
Het word voor mij steeds vanzelfsprekender om dingen alleen te doen. Recentelijk alleen naar de Nijmeegse Vierdaagse geweest, paar mensen “ontmoet” en heb nog nooit zo vrij gedanst in nuchtere staat :')
Heerlijk ook om te weten dat je die mensen daarna toch nooit meer ziet.

Heb inmiddels ook een bestelbus gekocht die ik in m’n eentje ga ombouwen tot campertje, die zal zowel voor alleen als samen reizen gebruikt gaan worden.

Eennn ik heb een vliegticket geboekt om een maand naar Indonesië te gaan.
Vriendin van mij woont daar, dus een week met haar, de rest alleen. Beetje verlenging van mijn solo backpack reis in Thailand 3 jaar geleden.



Waar staat jouw geld boom? Helemaal als één verdiener (ga ik even van uit)


Dit is 10 jaar sparen en door weer en wind jaren lang op de scooter en fiets naar werk. verdien helaas maar heel weinig en ben inderdaad alleenverdiener, dus dat is krap.
Eens in de paar jaar maak ik een grote reis. Al is dat ook niet persee mega duur, vliegticket is duur, leefkosten daar zijn heel goedkoop. Deel bij vrienden slapen, deel in hostels. Of met de bus wildkamperen.
En de “bus” is gewoon een 2e hands oudje hoor haha.

Ik geef weinig uit aan leefkosten, eten etcetera. Reizen is waar ik voor leef :j

Herfstblad
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:20

Nature93 schreef:
Faelynn schreef:
Was al weer even helemaal vergeten dat dit topic bestond.
Het word voor mij steeds vanzelfsprekender om dingen alleen te doen. Recentelijk alleen naar de Nijmeegse Vierdaagse geweest, paar mensen “ontmoet” en heb nog nooit zo vrij gedanst in nuchtere staat :')
Heerlijk ook om te weten dat je die mensen daarna toch nooit meer ziet.

Heb inmiddels ook een bestelbus gekocht die ik in m’n eentje ga ombouwen tot campertje, die zal zowel voor alleen als samen reizen gebruikt gaan worden.

Eennn ik heb een vliegticket geboekt om een maand naar Indonesië te gaan.
Vriendin van mij woont daar, dus een week met haar, de rest alleen. Beetje verlenging van mijn solo backpack reis in Thailand 3 jaar geleden.



Waar staat jouw geld boom? Helemaal als één verdiener (ga ik even van uit)


Dit is 10 jaar sparen en door weer en wind jaren lang op de scooter en fiets naar werk. verdien helaas maar heel weinig en ben inderdaad alleenverdiener, dus dat is krap.
Eens in de paar jaar maak ik een grote reis. Al is dat ook niet persee mega duur, vliegticket is duur, leefkosten daar zijn heel goedkoop. Deel bij vrienden slapen, deel in hostels. Of met de bus wildkamperen.
En de “bus” is gewoon een 2e hands oudje hoor haha.

Ik geef weinig uit aan leefkosten, eten etcetera. Reizen is waar ik voor leef :j[/quote]

Gaaf zeg! Ik gun het je van harte hoor. Ik zou ook graag (weer) op reis willen. Ik heb twee maanden de Camino Santiago gewandeld. Dat is best best budget low. Je slaapt in herbergen en hostels. Geen luxe verder. Toen ik terug kwam was mn spaarrekening wel flink verminderd dus nu weer aan het opbouwen. Maar jeetje, elke keer is er wel weer wat en ik moet natuurlijk ook een budget hebben als mijn auto of andere grote dingen stuk gaan. Ik heb een eigen paard, die nu wat mankementen heeft. Maar in een normale situatie kan ik best sparen. Maar er gaat ook veel uit. Niet eens aan luxe...

Colaaa

Berichten: 4122
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:46

Aftellen is begonnen!

Nog een paar dagen en dan vertrek ik voor 4 dagen naar Wenen, ook lekker in mijn uppie.
Ben heel benieuwd hoe het mij bevalt, kan mezelf prima vermaken en heb al een lijstje wat ik sowiso wil gaan doen/zien.

Jullie nog tips ?

Herfstblad
Berichten: 791
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:11

Op social deal zie je heel vaak leuke aanbiedingen voor een nachtje weg voor 2 personen. Bestaat zo iets ook voor 1 persoon?

Texas02

Berichten: 4643
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:23

Nature93 schreef:
Op social deal zie je heel vaak leuke aanbiedingen voor een nachtje weg voor 2 personen. Bestaat zo iets ook voor 1 persoon?


Daar ben ik ook wel bent naar! Heel vaak zie ik een leuke aanbieding klik erop.. Twee personen.. Ja, leuk, ik wil alleen en niet dubbel betalen :+

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:46

Helaas de aanbiedingen voor 1 persoon ook niet niet tegen gekomen, lijkt mij ook wel wat zeker voor de eerste keer weg.

Ik ben aan het kijken voor een vakantie alleen in september/oktober. Vind het nog best lastig om iets te vinden. Niet kunnen wisselen met rijden houd mij toch een beetje tegen om met de auto te gaan, maar ergens heenvliegen en dan een auto huren wordt ook zo duur.
Lijkt mij wel leuk om een rondje Finland en Zweden te doen. Mogelijk de boot heen pakken vanaf Duitsland naar Helsinki, scheelt weer een stuk rijden. Zag dat je op die boot ook een gedeelde hut kan kiezen, waardoor de prijs niet zo hoog is. Maar vind ik het wel leuk om zo lang alleen te zijn en in de natuur daar kom je ook niet veel mensen tegen natuurlijk.

Texas02

Berichten: 4643
Geregistreerd: 21-04-16

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 17:19

Ik vind auto rijden juist wel leuk, vooral alleen. De muziek lekker hard, meezingen (daar worden andere passagiers echt niet blij van, als ik begin te zingen _O- ).

Tilmar

Berichten: 3320
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 17:23

Colaaa schreef:
Aftellen is begonnen!

Nog een paar dagen en dan vertrek ik voor 4 dagen naar Wenen, ook lekker in mijn uppie.
Ben heel benieuwd hoe het mij bevalt, kan mezelf prima vermaken en heb al een lijstje wat ik sowiso wil gaan doen/zien.

Jullie nog tips ?


Wenen is een prachtige stad! Ik ben er vorige zomer geweest.
Hoogtepunten vond ik het natuurhistorisch museum en de dierentuin.
De tuinen bij het paleis zijn prachtig. En het palmhaus is heel bijzonder.
Er is ook een aardig techniek museum in de buurt van de dierentuin.
Openbaar vervoer is fantastisch!
Veel plezier!

Colaaa

Berichten: 4122
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:40

Tilmar schreef:
Colaaa schreef:
Aftellen is begonnen!

Nog een paar dagen en dan vertrek ik voor 4 dagen naar Wenen, ook lekker in mijn uppie.
Ben heel benieuwd hoe het mij bevalt, kan mezelf prima vermaken en heb al een lijstje wat ik sowiso wil gaan doen/zien.

Jullie nog tips ?


Wenen is een prachtige stad! Ik ben er vorige zomer geweest.
Hoogtepunten vond ik het natuurhistorisch museum en de dierentuin.
De tuinen bij het paleis zijn prachtig. En het palmhaus is heel bijzonder.
Er is ook een aardig techniek museum in de buurt van de dierentuin.
Openbaar vervoer is fantastisch!


Veel plezier!


Dankjewel! Ben heel benieuwd! Bezienswaardigheden wat jij benoemd heb ga ik zeker een kijkje nemen!

Zebrastreep

Berichten: 9786
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:23

Ik ben inmiddels aangekomen op mijn vakantieadres :D 1,5 uur van huis en ben hier al eens eerder geweest ( maar nog niet alleen)

Het zijn schakelvakantiewoningen. Heb net ontdekt dat er links oudere mensen zitten en rechts een gezin met een kind.

En het weer is prima zit nu even lekker buiten en denk dat ik zo toch maar gewoon even een rondje ga mountainbiken om de benen te strekken.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 17:00

Veel plezier Zebra! Ik ben ook alleen op vakantie, maar wel bij familie. Dus dat telt niet echt.

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:01

Veel plezier!

Hier vertrek ik 10 september 's morgens alleen naar gran canaria.