'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Breezke

'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:14

Dag bokkers,

Het valt mij op op hyves,bokt en in het echt dat de meeste kinderen tussen de 9 en 12 jaar steeds 'volwassener' worden.(of hoe je het ook noemt)
Op hyves lees je dan berichten van 'ntb,wjnmk' etc.
Ik zie foto's van meisjes met veel mascara en eye-liner op die net 11 jaar oud zijn.
(Toen ik 11 was droeg ik nog lang geen make-up.)
Mijn verzorgertje voor mijn shetlander heb ik vandaag verteld dat ze niet meer hoefde te komen,kreeg ik allemaal krabbels van 'OMG dit en Omg dat wat een rare trut ben jij etc'.
Ligt het nou aan mij of zijn er meerdere bokkers die dit opvalt? :+(Voor de duidelijkheid,ik vind het niet vervelend maar het valt me de laatste tijd erg op)

Hinata

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:16

Hier is al een topic over!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:17

nou haha eerlijk gezegd valt het mij ook wel op de laatste tijd. Ik kan me niet voorstelen dat ik zo was op die leefdtijd, toen bestond mijn leven enkel en alleen nog maar uit paarden. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:18

Kinderen worden niet sneller volwassen.. Maar worden sneller brutaal. Ik merk dat ook wel hoor.. zelf ben ik 16 maar ik merk aan de brug klassers dat ze een stuk brutaler zijn dan ik was toen ik zo oud was... Zelf had ik echt ontzag voor de 4e en 5e klassers... Deze generatie blaft je af alsof je een hond bent..

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:20

Sorry had de zoekfunctie nog niet gebruikt.
Ik weet nog dat ik zei toen ik 12 was dat ik later met een paard wilde trouwen :+
@Nini_roosje:

Haha ik keek ook heel erg op tegen hen.
Stel voor dat ze mij zouden uitlachen toen ik nog een bruggie was.

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:20

Ik denk dat het inderdaad wel opvalt.
Maar dat komt min of meer ook door onze samenleving.
En er zijn hier volgens mij enorm veel topic's over dat de "jeugd" steeds erger word.
Er zijn ook genoeg tieners die super netjes worden opgevoed.
Schelden tegen opa's en oma's bevoorbeeld.
Nou of het nou mijn kind is of niet... Dat hoef ik niet te zien hoor.
Kom je bij mij niet mee weg met een "he doe eens niet"
Je moet natuurlijk niet alles over 1 kant scheren,
Ik droeg vroeger net als nu alleen mascara en oogpotlood.
Haha, en dat is nooit veranderd.
Zelfs als ik ziek was of naar de paarden ging. Vond dat gewoon een fijn gevoel hebben.

Tja, Het licht natuurlijk voor een groot deel bij de schuld van de ouders.
Opvoeding heet dat, Maar sommige maken het er ook zelf na.
Hoewel ik zelf bijna zou kunnen zeggen dat internetten natuurlijk makkelijker is om een grote mond te geven als in het echt..

* wjnmk hvj <3 24/7 knzj jbavm ... ? :Z >;) :roll: 8)7 |o Hoef je bij mij niet te zeggen hoor, Komt veel te ongemeent over! *

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:27

Ik merk het ook

Mijn zusje is nu 12 en zit in de 1ste havo
ze heeft sinds kort mascara op vind het er wel schattig uit zien eigenlijk :+
ook is ze meer met zichzelf bezig haren stylen enz

Dit had ik in de eerste echter nog niet
dat kwam rond de 2 de

Ook heeft zij echt een grote waffel gekregen en denkt dat ze alles klaar krijgt bij mij echter blijft bij mij nee nee en dat beseft ze soms niet en dramt ze behoorlijk door en scheld ze me voor alles en nogwat uit:P

Mijn moeder had vorigjaar een paard voor haar gekocht maar ze vond hem toch te groot en ja ik gaf haar wel gelijk
ik heb alle verzorging op me genomen
nu staat hij tekoop en wilt ze een nieuwe pony mam vind dat een goed idee

maar ik heb zoiets mijn wedstrijd paard staat erook nog en ik moet dadelijk een halfjaar weg en word hij niet bereden zij mag hem van mij volledig overnemen en nee ik hoef hem niet terug als ik terug ben maar zei wilt dat niet en ja mam die heeft zo iets zei krijgt ook een ''eigen pony''
Terwijl de shet nu dood ziek is en ik snachts daar slaap in de kou en zij gaat logeren bij oma en eigenlijk is het haar pony
daar heb ik me inmiddels ook wel over heen gezet ze hoeft ook niet meer te zeggen dat het haar pony is tenslotten doe ik er alles voor ik fiets door weer en wind naar hem en zij die hem enkel berijd
als het haar uitkomt is de shet van haar ja
En dit had ik nooit durve zeggen tegen mijn moeder toen ik 12 jaar was hoor!

Maargoed wie ben ik

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:32

ik droeg in de 2de ook nog geen make-up en bah ik vond het zo stom dat al die meisjes zich druk maakten omdat hun haar niet goed was gestyld.
'Je zag nog een mini krulletje'.
Gek werd je ervan. :+

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:33

Ik zat in die tijd idd ook nog alleen maar tussen de paarden. Wat ik nu op stal zie is dat meiden van rond die leeftijd de hele club jongens meeslepen naar stal, 2 vliegen in een klap :=

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:35

Viet schreef:
Ik zat in die tijd idd ook nog alleen maar tussen de paarden. Wat ik nu op stal zie is dat meiden van rond die leeftijd de hele club jongens meeslepen naar stal, 2 vliegen in een klap :=

Zie dat ook wel vaker(en dan vind je in een hoekje heel veel peuken en meer 'viezigheid')

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:36

Kinderen willen nog steeds even veel als vroeger, alleen ze mogen veel meer. Tegenwoordig vinden ouders het normaal om hun kind met make up naar de basisschool te laten gaan. Ik speelde nog buiten in de brugklas hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:39

Walgelijk vind ik het, ik snap het ook niet en vind het overdreven gedrag. Ondanks dat ik zelf nooit een modetutje op hoge hakje's was met de haren gestyled en lagen make-up, was ik toch altijd het mooiste meisje van de klas, en ik hoorde ook bij de mooiste meisjes van de school. Dat omdat ik van nature mooi was, ik was niet van dat overdreven gedoe en toch werd ik graag bekeken haha!
Bij mij kwam het make-uppen pas bij het examenjaar/ MBO. Maar nu nog ga ik zonder moeite ake-uploos de deur uit hoor! Als mn haar niet zit, jammer dan dan doe ik wel een muts op :+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:43

Ik heb tegenwoordig bijna geen makeup meer op beetje faundation omdat ik nogal wat littekends in mij gezicht heb en mascara

maar ook nu hang ik het liefst de heledag bij mijn paardjes haha lijk wel een penny;)

ik had een meid in pension staan van 14 die ook hele hordes jongens en soms ook meiden meenam die ook rookte heb er regelmatig wat van gezegt maarja zij had overvloed op mij helaas
gelukkig is der paard verkocht en zie ik haar nooit meer
haar paard was verkocht omdat ze her geen aandacht aan besteede enz

Liefs

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:01

Shanna schreef:
Walgelijk vind ik het, ik snap het ook niet en vind het overdreven gedrag. Ondanks dat ik zelf nooit een modetutje op hoge hakje's was met de haren gestyled en lagen make-up, was ik toch altijd het mooiste meisje van de klas, en ik hoorde ook bij de mooiste meisjes van de school. Dat omdat ik van nature mooi was, ik was niet van dat overdreven gedoe en toch werd ik graag bekeken haha!
Bij mij kwam het make-uppen pas bij het examenjaar/ MBO. Maar nu nog ga ik zonder moeite ake-uploos de deur uit hoor! Als mn haar niet zit, jammer dan dan doe ik wel een muts op :+

Wauw wat een zelfvertrouwen (wat neigt naar een beetje arrogantie).

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:05

Ik ben 16, draag nog bijna nooit make-up en zeg meestal u tegen vreemden, niet meer dan normaal dacht ik zo. Mijn broertje is dan weer totaal anders en heeft overal lak aan.. Ik erger me enorm aan de meisjes in groep 8 die al denken dat ze make-up op moeten.. Ik zie het nut echt niet..

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:11

Ik ben 16, en draag nu best veel make-up. Naja, alleen oogschaduw en lipgloss, maar best heavy. Ik ben begonnen met make-up toen ik 10 was. Een beetje mascara, hele lichte oogschaduw en een lipgloss. En ja mijn krullen moesten toen perfect liggen. En wat is daar nou mis mee? Waarom zou iemand van 10/11/12 of eender hoe oud niet zelf mogen bepalen hoe ze er willen uitzien? Als ze het nu mooi vinden, gewoon laten doen. ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:16

Ik ben 17, heb geen idee hoe je mascara op doet en ben ook niet van plan het te leren. Ben zeker niet de mooiste van de klas maar wel degene die het laatst opstaat 's morgens :')

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:18

Het komt idd eerder en eerder, ze beginnen vroeger uit te gaan ook, iemand smokkelt ze wel naar binnen... Alcohol is ook geen probleem meer bij die ukkies. Toen ik elf was hing ik de hele dag op de manège...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:19

Neh ze worden niet sneller volwassen.. Dat willen ze graag, maar dat zijn ze absoluut niet. :)

Daar noem je wat Oakland.... De laatste maanden komen die kleine kindjes steeds vaker bij ons de discotheken en de kroegen in... Vind dat echt belachelijk. Ze houden alle tafels bezet terwijl ze daar niets te zoeken hebben. Beetje stoer ''roken'' (rook in je mond en meteen weer uitblazen...). Kan niet wachten tot er weer een uitsmijter bij de deur staat.... Hoppa al die kleutertjes eruit, ga maar in de speeltuin spelen.
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 08-12-09 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:20

Vende schreef:
Shanna schreef:

Wauw wat een zelfvertrouwen (wat neigt naar een beetje arrogantie).

'

Whahahah inderdaad!

Trouwens.
Ik ben blij dat ik vroeger nooit zo geweest ben, Aangezien ik nu liever 12 was geweest en lekker nog met barbie's had gespeeld, onbeperkt gelukkig kon zijn, zonder rekeningen, huur, betalen, Stroom, huizen kopen, auto's, benzine...

Moehahah.. Please God, let me be a child! }:0 :Y)
Laatst bijgewerkt door ShadowPizza op 08-12-09 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:20

wat er zo verkeerd aan is?

omdat het bewezen is dat kinderen van 10-13 moeten spelen,
de motoriek ontwikkelen,
en zich niet moeten druk maken om hun uiterlijk.

en een beetje gezond respect voor hun medemens.
Laatst bijgewerkt door sandra1986 op 08-12-09 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:21

melsh schreef:
Ik ben 17, heb geen idee hoe je mascara op doet en ben ook niet van plan het te leren. Ben zeker niet de mooiste van de klas maar wel degene die het laatst opstaat 's morgens :')

HAHAHAHAHA

geniaal!!!!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:23

In het 1ste was ik meer een boeren chick dan bezig met make-up, pas in het tweede begon dat te komen maar voelde wel enorme druk van andere tutmeisjes zegmaar. Nu loop ik weer lekker zonder make-up :D Voel me er gewoon goed bij en alleen bij bijzondere gelegenheden doe ik make up op. Zit nu in het 4de.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:23

sandra1986 schreef:
wat er zo verkeerd aan is?

omdat het bewezen is dat kinderen van 10-13 moeten spelen,
de motoriek ontwikkelen,
en zich niet moeten druk maken om hun uiterlijk.

en een beetje gezond respect voor hun medemens.

er zijn natuurlijk ook meiden die hun uiterlijk belangrijk vinden, evengoed nog spelen en wel vriendelijk zijn en wel respect hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:24

Shanna schreef:

Bescheidenheid siert je zullen we maar zeggen. :')