Wie van jullie heeft er waarschuwingsbordjes zoals uitrit vrijlaten, verboden toegang voor onbevoegden, camera bewaking op hun poort etc. staan? Is hier toestemming van de politie voor nodig?
Dana01
Geplaatst: 07-12-09 20:21
zolang ze op eigen terrein staan niet
denk er wel om dat camera's dus ook alleen eigen terrein in beeld mogen hebben, filmen op de openbare weg is niet zomaar toegestaan ivm privacy
SemdeLorijn
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-09 20:24
Dus ik zou dat gewoon kunnen neerhangen en als er niet naar geluistert word, bijvoorbeeld bij uitrit vrijlaten wat hier echt een probleem is. 3 meter verderop is namelijk voor 6 auto's gelegenheid waarvan er ALTIJD wel wat vrij is, en gewoon luie mensen hun auto voor onze poort zetten. kan ik die mensen dan aanspreken of mag dat niet?
Kentaro
Geplaatst: 07-12-09 20:27
Zeker doen! Als ze dan toch daar parkeren, kun je de politie bellen (wanneer ze zich er niets van aantrekken wanneer jij ze er op aanspreekt!!
Een paar jaar terug betrapten we (laten we het aardig zeggen..) een onbevoegd persoon 's avonds op het terein van m'n werk. (helaas ontglipt ) Politie was snel ter plaatse. Wij hadden geen bordje 'Verboden toegang voor onbevoegden' en dat was volgens de politie wel aan te raden, anders hadden ze hem nergens op kunnen pakken!?!?!?!?! (hij was nog niet binnen geweest in ons pand)
hihi hier stond een paar weken geleden iemand voor onze oprit geparkeerd, we hebben de politie gebeld die ons vroeg wat zij daar aan konden doen. nou uhm.,.... de eigenaar bellen? wegslepen??
5 minuten later was hij weg
die bordjes kun je via inet bestellen, of bij een automaterialen zaak bij je in de buurt.
Kentaro
Geplaatst: 07-12-09 20:31
Je kunt ze o.a. bij Seton bestellen. Wanneer je ze zelf maakt, weet ik niet zeker of ze 'rechtsgeldig' zijn?!
wij hebben er ook eentje op de poort hangen: "wij schieten iedere derde vertegenwoordiger neer, de tweede is net weg...."
Ibbel
Geplaatst: 08-12-09 07:37
Je kan ieder bordje op je hek spijkeren, wil nog niet zeggen dat het rechtsgeldig is.
Als een uitrit duidelijk als uitrit is gemarkeerd (verlaagde stoeprand, onderbreking van de berm), dan geldt volgens de wegenverkeerswet al dat daar niet geparkeerd mag worden. Dat kan je met een bordje nog eens onder de aandacht brengen. Is een uitrit niet duidelijk gemarkeerd dan kan je wel een bordje ophangen, maar dan kan je beter de uitrit beter (laten) markeren. Dat is in principe een taak van de gemeente. Is je uitrit illegaal, bijvoorbeeld doordat je over een - niet verlaagde - stoep die uitrit in moet, dan heb je helemaal geen manier om het vrijlaten ervan af te dwingen.
Zensation
Geplaatst: 08-12-09 09:23
Wij hebben na een brutale zadeldiefstal ook enige aanpassingen gemaakt. Een bord op het toegangshek met "Verboden toegang voor onbevoegden" (Wet van strafboek.. etc etc) Een bord op de stal met "camerabewaking" en een bord met "betreden op eigen risico". In de stal zijn camera's aangebracht op verschillende plekken die gaat opnemen bij beweging, daarnaast is de stal voorzien van een alarm en een goed slot!
Helaas moet je tegenwoordig wel maatregelen nemen tegen die zieke maatschappij waarin we leven, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, blijf met je klauwen van andermans spullen af, en/of als je het dan zo graag wil hebben, ga er zelf voor werken! Ik merk dat ik na 2 weken mijn woede nog steeds niet in bedwang heb.. excuses...
Even on-topic: Je hoeft dit dus niet aan te vragen bij de Politie/Gemeente e.d zolang ze maar op je eigen terein hangen/staan.
Zensation
Geplaatst: 08-12-09 09:24
frankiej schreef:
wij hebben er ook eentje op de poort hangen: "wij schieten iedere derde vertegenwoordiger neer, de tweede is net weg...."