weekendje shoppen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

weekendje shoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:59

Of het hier goed staat geen idee ;)

Maar geef mij eens goede nuttige tips voor:

weekendje shoppen

wat wil ik:
hotel
grote winkelstraat
waar je 2 dagen zoet kan blijven :D

Mag ook buitenland, als het maar met de trein te doen en betaalbaar is

O ja rond febr./maart willen we gaan

Dees1980

Re: weekendje shoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:01

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:01

Je topic staat verkeerd ik heb al getemd.
Mijn tip zou zijn Groningen, 1 grote winkelstraat met daar omheen allemaal kleine straatjes met kleine leuke winkeltjes.
Zat hotels en goeie busverbindingen en vanaf het station zit je bijna meteen in het centrum gewoon een stukje rechtdoor lopen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:03

Londen! Daar kun je shoppen tot je omvalt. Ik vond Berlijn ook geweldig om te winkelen maar daar verschillen de meningen nogal over. Als je goed op internet snuffelt kun je goedkope tickets en hotels vinden. Dagje Antwerpen is trouwens ook leuk, maar daar heb je geen hotel voor nodig (heb je na dag wel gezien) als ik zie dat je in R'rerk woont. In NL vind ik Utrecht, Maastricht, Breda en Den Bosch leuk om te shoppen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 21:05

Heb je ervaring met Londen Zidore??

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:08

Ik zit in het buitenland, dus zal ik Belgische steden voorstellen...

Qua shoppen is Antwerpen wel fijn, je hebt één grote winkelstraat (en een lange!) en heel veel kleine straatjes en wat designers enzo...

Als je shoppen eventueel met cultuur wilt afwisselen, maar voor shoppen en een mooie stad alleen kan natuurlijk ook, dan kan je naar Gent. Hele mooie stad en ook leuke winkels! Kijk maar eens op http://www.achterdemaan.be ;) (die zitten trouwens ook in Antwerpen ;) )

Als je een beetje 'internationaler' wil shoppen, dan kan ik je Brussel aanraden, daar zijn ook regelmatig marktjes en dergelijke.

Nog iets verder weg (net over de Belgische grens in Frankrijk) heb je Lille, hele leuke shoppingstad en met de bus ben je daar ook nog snel in Roubaix waar een outlet is van dezelfde 'keten' als die in Roermond (onderweg passeer je dan nog de paardenwinkelketen PADD ;) ) en een outlet van 'gewonere' merken, die dan ook weer goedkoper zijn :D

Londen is ook leuk, maar waarschijnlijk een stuk duurder... Kan je wel een hotelletje aanraden... (Ben er nog niet lang geleden geweest ;) )

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:09

London is wel heel duur qua eten en drankjes enz. wel iets om rekening mee te houden.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 21:10

zonnebloem18 schreef:
London is wel heel duur qua eten en drankjes enz. wel iets om rekening mee te houden.

okey
ben namelijk wel dol op koopjes :D

@bijke bedankt, daar kan ik ook wel wat mee
ga gewoon alle tips bekijken, uitzoeken. 8-)

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:12

De meeste steden zijn vrij duur qua eten.

In Antwerpen kan ik nog wel wat aanraden qua studentenkorting, heb daar op kot gezeten ;)

Soms is het inderdaad goedkoper om naar een aparthotel te zoeken (hebben wij in Lille gedaan), kost iets meer, maar je warme maaltijd kan je daar wel snel maken (pastagerechtje in de microgolf of wat pasta koken met wat saus ofzo).

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:15

München! (misschien net iets te ver)
Maar echt een hele leuk stad!
Leuke hotels, leuke winkelcentra en het openbaar vervoer brengt je zo overal heen!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 21:18

wil best met de trein erheen hoor
Hotel moet gewoon goed zijn, als je nag een dag shoppen brak in je hotelkamer terug kom, dan moet ik wel een normaal bed hebben. Niet eentje met echoput erin ofzo. Of een douche met een pisstraaltje om je een idee te geven hahahah

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:56

ik vond londen geweldig om te shoppen esmeralda! volgende maand ga ik parijs uit proberen! is kijken of me koffer dan nog wel dicht kn op de terugweg :Y)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:01

Ben net terug van een weekend milaan, echt geweldig, wel met het vliegtuig, maar goedkoper (en sneller ;) ) dan de trein. Retourtje + 2 overnachtingen voor 110 euro. Én niet geheel onbelangrijk: shoppen tot je erbij neervalt. Vliegen via easyjet, kan je zelf de tijden uitzoeken en een leuk hotelletje erbij en je bent klaar!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:33

Keulen? Veel winkels, leuke stad en je kan gelijk de kerstmarken meepakken!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:34

Vorig jaar heb ik zo'n weekend gehad in Antwerpen

keb me verrot gesjopt toen :o
en nog wat leuke dingen qua "cultuur" opgesnoven daar :))
erg leuke aanrader :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:37

Esmeralda schreef:
Ja ben er al meerdere malen geweest. Ook wel eens met de trein vanaf Frankrijk. Londen is niet goedkoop, maar wel echt een shopwalhalla (nieuwste/hipste) maar ja da's Milaan ook wel. Het is maar net wat je zelf leuk vind. Het hoeft ook niet ver van huis natuurlijk. Heb je iets van een budget?
Ben je al wel eens in A'werpen wezen shoppen? Maw. welke steden heb je al gehad, of welke zijn je favorieten (kunne we die al wegstrepen ;-))

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:39

Zidore schreef:
Esmeralda schreef:
Ja ben er al meerdere malen geweest. Ook wel eens met de trein vanaf Frankrijk. Londen is niet goedkoop, maar wel echt een shopwalhalla (nieuwste/hipste) maar ja da's Milaan ook wel. Het is maar net wat je zelf leuk vind. Het hoeft ook niet ver van huis natuurlijk. Heb je iets van een budget?
Ben je al wel eens in A'werpen wezen shoppen? Maw. welke steden heb je al gehad, of welke zijn je favorieten (kunne we die al wegstrepen ;-))

Ik ben wel benieuwd naar A'wepen... Hoe duur is de trein erheen? Met de Talys kost het namelijk 76 euro, voor een retourtje ! (das best duur... voor zakcentbudgetjes:D)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:43

Laatst bijgewerkt door Zidore op 25-11-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:46

Ik ben vorig jaar (pff zolang geleden alweer := ) met mijn moeder in Antwerpen geweest. Opzich een leuke stad hoor, en het is natuurlijk wel 'buitenland' maar of het zo anders is als Nederland.. neuh. H&M zit er, Livera en nog meer grote winkelketens die we in Nederland ook gewoon hebben.
Ik zou ook naar Londen gaan als ik jou was :+: Heb je meteen heel wat cultuur/dingen die je gezien móet hebben :))

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:49

In Antwerpen moet je wel je winkeltjes weten. Ik vind het zelf altijd wel leuk op de Meir maar je hebt ook hele leuke exclusieve winkeltjes achteraf. En lekkere Belgische frieten en wafels en belgisch bier etc. Dagje Antwerpen kan hier nooit stuk hoor! En idd stukken goedkoper dan Londen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:53

edit: retourtje antwerpen kost 10,60 vanaf Roosendaal

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:54

Zidore volgens mij kijken wij veel in dezelfde topics :Y)
Ik heb nu al 3 keer in een topic gereageerd en steeds ben jij degene boven mij :))

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:42

Hey Aranel, hebben wij dezelfde smaak dan? Hihihi! Of zijn we de enige actief online?? Ik ga eens even kijken waar jij nog meer op gereageerd hebt... wie weet kan ik er iets leuks aan toevoegen ;-)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 07:51

nou ben nooit verder geweest dan de regio om te shoppen hahaha. heb hier alles om het maar zo te zeggen. Maar nu wil ik dat ook weleens doen.
Maar kan je dan beter door de weeks gaan of het echt het weekend. Vrijdag weg, zaterdag shoppen, zondag weer terug
Of ergens op een dinsdag weg.
Zie dat Londen, Antwerpen veel voorkomen. Ga er een dezer dagen echt eens voor zitten.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:55

den bosch is trouwens ook erg leuk es.
Ook leuke winkels enzo.
Maar ik vond antwerpen toch echt leukst zelf.
Ben ook al 4x in londen geweest.. Super.. Maar zo duur.