het zou je kind maar zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

het zou je kind maar zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:51

Het zou je kind maar zijn voor wie de agenten aan de deur komen voor het vertellen dat je kind betrokken is bij een moordzaak.
Dit betreft over de moord in urk.
Ik zou er niet aan moeten denken net als iedere ander ouder dat je kind betrokken is bij een moordzaak en vooral van die leeftyd.
Maar wat zouden jullie doen hoe zouden jullie reageren als het jou overkomt ?
Ik vroeg me dit tijdens het lezen van de krant wat ik zou doen.
maar ik zou echt niet weten.

Prrrr

Re: het zou je kind maar zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:52

NM > LZP

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:56

Ik denk dat ik in zou storten en me afvragen wat mijn partner en ik verkeerd hebben gedaan bij het maken :+
Nee serieus, ik zou het serieus niet weten, eerst een uur stijf staan van schrik en dan maar eens verhaal gaan halen bij mijn kind

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:59

Ik denk dat daar toch een heel verhaal aan vooraf gaat. Die jongen waar jij het over hebt schijnt een flinke pestkop te zijn. Als dat zo is lijkt het me dat je als ouder toch wellicht flinker moet ingrijpen. En normale jongen van die leeftijd doet dat niet.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:00

Ik heb het nieuws de laatste tijd niet zo gevolgt, waar gaat dit precies over?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:01

pffffffffffff moeilijke vraag hoor, heb er ook aan zitten denken.
ik denk dat je je daar niet op kan voorbereiden.
ik denk dat je nooit een hekel of iets aan je eigen kind kan krijgen.
en dat is nu wel mijn gedachten als ik denk aan wat ik zou doen voelen.
Laatst bijgewerkt door plientjedres op 23-11-09 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:02

Het blijft je kind natuurlijk...............

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:02

Mijn wereld zou instorten.
Wat moet je doen/denken op zo'n moment....?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:04

ik zal het niet weten wat ik zou doen echt niet...

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:05

heeel erg..
en vooral de leeftijd!

dwaallicht

chocobroodje schreef:
Ik denk dat daar toch een heel verhaal aan vooraf gaat. Die jongen waar jij het over hebt schijnt een flinke pestkop te zijn. Als dat zo is lijkt het me dat je als ouder toch wellicht flinker moet ingrijpen. En normale jongen van die leeftijd doet dat niet.

De vermoorde jongen, of een van de daders? Want het zijn er toch meerdere? (had ik begrepen)

Manon_V

Daar zat ik nou ook al over na te denken, moet toch vreselijk zijn voor die ouders.
Ik zou echt niet weten wat ik op zon moment zou doen.. Eerste reactie van een ouder is denk toch ''dat doet mijn kind niet'' en later dringt het pas door

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:06

Ik zou het echt niet weten. Zou me hoogstwaarschijnlijk diep schamen, me afvragen waar het in hemelsnaam mis is gegaan en uit wanhoop mijn kind maar naar een internaat sturen. :=

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:07

Als je kind erbij betrokken is hoeft hij het niet gelijk medeplichtig te zijn toch?
Misschien kende hij die jongens alleen goed, of hebben ze hem gevraagd mee te helpen..
Natuurlijk schrik je je compleet rot. maar het hoeft niet gelijk te betekenen dat je kind een moordenaar is ;(

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:07

Angelita schreef:
me afvragen waar het in hemelsnaam mis is gegaan en uit wanhoop mijn kind maar naar een internaat sturen. :=

Ik denk dat dat niet meer nodig is. Die ventjes zitten voorlopig nog wel even vast.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:09

ik geloof dat je als ouder zijnde gelijk je spullen kan inpakken. Je kind doet het, maar toch wordt je er als ouder zijnde ook op afgerekend.

vaak is er al iets in het gezin wat niet klopt oid. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je kind, altijd 'braaf'is en bijv. nog nooit heeft gepest. Dan zou ik me tepletter schrikken en me gaan afvragen wat er al die tijd in zijn hoofd omging...

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:10

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... jongen_Urk

Daar gaat het over ;)

Ik heb echt met verbijstering gelezen en gehoord naar alle feiten en verhalen omtrent deze zaak.
Ik ben van mening dat er ontzettend veel dingen door ouders in de hand liggen (heus niet alles dat snap ik) maar als een kind een moord kan plegen dat is er OF serieus iets mis met het kind OF leeft het kind in een soort fantasiewereld waar je als ouder bij kan zijn!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:13

Waarschijnlijk zou ik met mijn mond vol tanden staan.
Niks kunnen zeggen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:13

mathes schreef:
Angelita schreef:
me afvragen waar het in hemelsnaam mis is gegaan en uit wanhoop mijn kind maar naar een internaat sturen. :=

Ik denk dat dat niet meer nodig is. Die ventjes zitten voorlopig nog wel even vast.

Op die leeftijd kun je toch nog niet worden vastgezet? Onder de 14 (16?) is het toch altijd taakstraf?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:16

Angelita schreef:
Op die leeftijd kun je toch nog niet worden vastgezet? Onder de 14 (16?) is het toch altijd taakstraf?

Ik weet niet zeker of dat in geval van moord ook zo is. Zeker met oog op het geweld dat gebruikt is.
In mijn ogen is een taakstraf in dit geval echt een belachelijke straf.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 23-11-09 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:17

als het mijn kind zou zijn, zou ik toch enrstig aan mezelf gaan twijfellen, waarom heb ik het niet zien aankomen dat ie zoiets zou gaan doen? een kind wordt neit zo van de een op de andere dag, daar moet een lange periode aan vooraf zijn gegaan, er moeten dingen gebeurt zijn waarom die jongen zoiets besluit te doen. dus ik zou me echt afvragen waarom ik oogkleppen opgehad heb en niet gezien heb dat mijn kind zo aan het ontsporen was.
en toch blijft het je kind, ik zou hem niet laten vallen, maar proberen te redden wat er nog te redden valt. en hoogst waarschijnlijk me koffers pakken, want ik denk dat je toch flink wordt aangekeken als ouder zijnde...

als de zaak ernstig genoeg is worden ook kinderen wel een als volwassene berecht, was dat ook niet zo in die zaak waar die jongen toen een rector had vermoord?

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:18

chocobroodje schreef:

precies dan is er iets flink verkeerd gegaan met de normen en waarden
die ze hebben mee gekregen van hun ouders..
net als ze zeggen dat video games geweldadig gedrag uitlokken een normaal
goed opgevoed kind gaat niet na een schietspelletje het ff uitproberen in de echt wereld

plientjedres

maximaal een jaar kunnen ze krijgen.
dat vind ik echt belachelijk!
ik zou ze voor volwassenen berechten want het was waarschijnlijk nog met voorbedachte raden ook.
(het lijkt mij niet dat je voor de lol met een knuppel door het bos loopt)

Captain

mathes schreef:
Angelita schreef:

Ik weet niet zeker of dat in geval van moord ook zo is. Zeker met oog op het geweld dat tijdens de moord gebruikt is.
In mijn ogen is een taakstraf in dit geval echt een belachelijke straf.

Inderdaad! :n Die jochies moeten ze veel en véél harder aanpakken! :n Waar gaat het heen met deze wereld? Van je 'vriendjes' moet je het maar hebben..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:20

dwaallicht schreef:
chocobroodje schreef:

De vermoorde jongen, of een van de daders? Want het zijn er toch meerdere? (had ik begrepen)

Er zijn drie jongens opgepakt ivm de moord op Dirk, een van 15, een van 13 en een van 12.

De titel van dit topic was het eerste wat ik dacht toen ik het hoorde.