Hoeveel gemiddeld aan boodschappen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:54

gelukkig hoor ik een beetje bij het gemiddelde.... Haha!
alhoewel ik het van sommigen echt knap vinden om van 50 euro rond te komen met 2 personen!
Wij zijn gemiddeld elke vrijdag bij de AH 80 euro kwijt. Ik heb wel vaak de dure produkten; magere produkten, veel fruit en magere vleeswaren etc (lees: duur) Daarnaast halen we doordeweeks nog regelmatig verse groenten etc. En grit en eten voor de 3 katten zit hier nog niet bij.
Kortom; veel te veel.
Zoals iemand terecht al opmerkte; vroeger had je een volle kar voor 120 gulden, nu kost dat 80 euro................... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:01

Als je de AH al binnen loopt ben je al minimaal 25 euro verder, tenminste zo lijkt het bij mij. Heel erg veel geef ik niet uit aan boodschappen, zal rond de 40 of 50 euro per week zijn zo'n beetje en dat vind ik best veel. De barconsumpties, werkkantine, extra bakjes koffie her en der zijn dan niet meegerekend. Op een aantal punten zou ik wel kunnen bezuinigen, maar ik wil niet altijd elk dubbeltje omdraaien en altijd maar met het goedkoopste thuis komen wat ik waarschijnlijk toch minder lekker vind dan het duurdere. Neem nou yohurt, daar heb je wel 6 soorten in, de Biogarde Roer vind ik het lekkerst en dus koop ik die in plaats van de goedkoopste van allemaal, dit even als voorbeeld.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:03

Wauw ik dacht dat ik altijd veel geld uitgaf aan boodschappen !!

ik loop altijd als ik van de supermarkt terugkom te klagen dat het weer zo duur is, maar als ik dit zie dan valt dat nog reuze mee!

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:08

Sonja schreef:
Ik wil OOK een Lidl!!!!!!!!!!!!!


Sonja, laatst uit een test bij Kassa bleek dat Aldi en Lidl helemaal niet het goedkoopst zijn.
Voor een gemiddeld pakket boodschappen kun je het goedkoopste terecht bij de Digros/Dirk van den Broek.

Wij doen zelf altijd boodschappen bij de Vomar/Hoogvliet.

Verder valt me op dat bijna iedereen buiten het paard nog een kat/katten heeft. Wij dus niet ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:14

Fitzroy"]
[quote="Sonja schreef:
Ik wil OOK een Lidl!!!!!!!!!!!!!


Sonja, laatst uit een test bij Kassa bleek dat Aldi en Lidl helemaal niet het goedkoopst zijn.
Voor een gemiddeld pakket boodschappen kun je het goedkoopste terecht bij de Digros/Dirk van den Broek.

Wij doen zelf altijd boodschappen bij de Vomar/Hoogvliet.

Verder valt me op dat bijna iedereen buiten het paard nog een kat/katten heeft. Wij dus niet ..
[/quote]

Fitzroy, boodschappen doen is al een ramp maar bij Dirk van den Broek is het ronduit verschrikkelijk!!! Ik ben er een aantal keer geweest toen we nog in Amsterdam zaten, maar ik liep bijna gillend weer naar buiten, wat een t***zooi!!! Lips are sealed

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 15:22

Ik ben zelf ook niet zón Aldi of Lidl fan..Het moet bij mij ook wel makkelijk zijn.. dus niet 3 supermarkten langs om het goedkoopste uit te zijn.. Ik doe zelf boodschappen bij de Dekamarkt.. Ik gebruik veel huismerken maar laat het ook weer schieten op de makkelijke maaltijden..(gebakken aardappeltje van celavita, sla verpakt in een zak etc...Diepvries zakken van Iglo ook niet echt goedkoop maar wel makkelijk.. Aangezien als ik thuiskom van mijn werk, mijn hondjes aandacht willen en ik 's avonds bij mijn paardje ben, ben ik wel een makkelijke koker.... hmmmm lastig he.. toch maar meer tijd gaan maken voor het eten koken, denk dat ik dan een stuk voordeliger uit kan zijn....

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:25

voor het gros koop ik bij de Nettorama á 80 euro (incl kattenvoer, hele krat cola en voor 2 personen), maar brood en lekkere dingen koop ik los bij de AH, bakker, slager, visboer. Bovendien heb ik dan nog niet de snelle happen meegerekend...
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 14-05-03 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:28

ik ben gemiddeld elke vrijdag bij de c1000, 50 euro kwijt
brood halen we bij de bakker, en een keer in de week eten we buitenshuis (pizza, snachbar o.i.d.)
voor 2 personen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:31

Wij zijn met zijn tweetjes en we geven per week gemiddeld ong. 45 euro uit aan de wekelijkse boodschappen. We gaan altijd naar de Aldi voor de grote mik, en wat ze daar niet hebben halen we bij C1000.
Kattenvoer en bakkorrels zitten erbij in (ik heb 1 kat).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:31

Picasso schreef:
Fitzroy, boodschappen doen is al een ramp maar bij Dirk van den Broek is het ronduit verschrikkelijk!!! Ik ben er een aantal keer geweest toen we nog in Amsterdam zaten, maar ik liep bijna gillend weer naar buiten, wat een t***zooi!!! Lips are sealed


Dat vind ik dus ook, nog afgezien van het feit dat je er alleen goed terecht kunt voor gezinstoestanden en niet voor een klein huishouden van 1 of 2 personen. De groente en fruitafdeling is om te gruwelen en over het vlees of brood zullen we het helemaal nog niet hebben.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:33

wij geven per week € 75 uit, voor 2 personen en 2 cavia's. Ik vind eigenlijk dat het voor € 50 ook moet lukken, maar dan moet ik echt onwijs op gaan letten wat ik koop. Sommige mensen zeggen dat ze de hele stad afrijden voor een aanbieding, maar sorry daar heb ik echt geen tijd voor.

Heb toevallig een paar dagen terug Taxi gezien. Was een vrouw die boodschappen ging doen bij de lidl omdat het daar zo goedkoop was... maar dan ga je wel met de taxi ernaartoe! Die chauffeur vroeg dus waarom ze het op die manier deed, de kosten die je spaart op de boodschappen geef je toch zo weer aan de taximeneer?? Nee, zei die vrouw, want ik bespaar hier heel veel op de cola. Wat bleek nou, mevrouw kocht 24 flessen cola á 2 liter per week, en zij was de enige die cola dronk bij hun thuis. (das dus 48 liter in de week...) Misselijk Sorry hoor, maar als je dan toch wil besparen, kan je dan niet beter water drinken als je dorst hebt???


Verward

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:48

Ik doe thuis meestal de boodschappen en dat is dan € 100 in de week voor 4 personen (vaak 5 als mijn vriendje er is Tong uitsteken ), 4 katten en 3 honden. Ik haal de boodschappen voornamelijk bij de Aldi en soms wat bij de Edah (zoals Brinta).

Ik weet wel zeker dat we een heleboel geld besparen door niet naar de AH te gaan....mijn opa en oma zijn met z'n tweeën en geven € 160 in de week uit bij de AH....moet wel toegeven dat wij daar ook weleens van mee snoepen Schijnheilig

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:53

Lovely"]
[quote="Picasso schreef:
Fitzroy, boodschappen doen is al een ramp maar bij Dirk van den Broek is het ronduit verschrikkelijk!!! Ik ben er een aantal keer geweest toen we nog in Amsterdam zaten, maar ik liep bijna gillend weer naar buiten, wat een t***zooi!!! Lips are sealed


Dat vind ik dus ook, nog afgezien van het feit dat je er alleen goed terecht kunt voor gezinstoestanden en niet voor een klein huishouden van 1 of 2 personen. De groente en fruitafdeling is om te gruwelen en over het vlees of brood zullen we het helemaal nog niet hebben.
[/quote]

Ik moet inderdaad zeggen dat boodschappen bij de Dirk ontzettend goedkoop zijn voor mij.. ik heb namelijk spontaan geen honger meer Scheve mond

Mijn moeder daaraantegen doet alleen maar boodschappen bij de Dirk, en als ik daar eet heeft ze altijd heerlijke dingen in huis (asperges met zalmfilet, toe ijstaart en vaak ook warm appelgebak bij de koffie bijvoorbeeld) Vind het heel knap dat ze zo lekker kan eten, van zo weinig huishoudgeld. Ik heb die gave helaas niet..

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:55

In Amersfoort hebben we geen Dekamarkt Scheve mond Maar ik woon op 150 meter van een Lidl dus idd frisdrank en diepvriesspul haal ik daar
Maar het is gemiddeld € 50,- per week en af en toe wat meer als de waspoeder hondenvoer etc weer op raakt
Maar de AH ga ik niet meer in ik krijg daar het gevoel alsof je afgezet wordt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:59

Ik ga normaal gesproken naar de Hoogvliet, omdat die het dichtst in de buurt zit. Ze hebben best veel en het schijnt één van de goedkopere supermarkten te zijn. Het vlees vind ik er alleen niet zo geweldig, sommige soorten koop ik daar dus ook niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:05

Ik koop vaak bij de Plusmarkt omdat die thuisbezorgen zonder extra kosten. Dirk v/d Broek waag ik me alleen aan zonder kinderen Haha! en haal ik vlees, fruit en groente alsnog ergens anders...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:07

Ik doe meestal de boodschappen voor thuis os samen met mammie, vind ik leuk! (ik = 19) en ons gezin bestaat uit pappie en mammie en zussie (16)


We hebben elke week voor ongeveer 150 euro aan boodschappen excl beestenvoer.
We gaan altijd naar de Dekamarkt.
Soms naar de Aldi (aan het einde van de maand meestal) en dan blijf je mete en volle kar wel onder de 100 euro.

Scheelt enorm, maar mijn ouders willen het liefste van de Dekamarkt hebben.

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:28

Ik heb geen nare ervaringen met de Digros, maar ik moet wel zeggen dat ik daar alleen merkartikelen neem. Dan maakt het niet uit waar je die koopt, alleen is het bij de Digros een stuk voordeliger.
Tussen de winkels van de Digros onderling zit wel veel verschil vind ik. De winkel waar ik kom is groot opgezet en ze verkopen er ook nog brood van de echte bakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:31

Het overgrote deel van mijn vaste merken wordt bij Dirk (enzo) niet verkocht en dan moet ik na de Dirk dus nog eens naar een andere winkel voor mijn favoriete producten. Zo drink ik al ruim 10 jaar een soort koffie die ze bij de Dirk hier vlakbij niet verkopen. Besides moet ik bij die Dirk geld in de meter gooien en dan is mijn voordeel ook weer weg. Als je een gezin van 10 kinderen hebt, kom je er aardig weg denk ik.

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:31

Wat Fitz zegt herken ik wel: het verschilt erg per digros.

De digros waar ik nu kom is ook vrij groot, bakkertje ernaast en een hele goedkope benzinepomp Knipoog

Ik kom soms ook bij de Hoogvliet, maar het valt me op dat ik dan met een kar vol lekkere dingen naar buiten kom.
Overigens: die mandjes van Lonny's Tong uitsteken zijn bij de Digros bijna anderhalve euro goedkoper dan bij de AH!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:36

Ongeveer € 80,-- per week voor twee volwassenen. Dit is exclusief kattenvoer en grit voor twee katten, dat koop ik groot in bij Terberg (fouragehandel bij ons in de buurt) en daar ben ik +/- € 65,-- per maand aan kwijt.

Verder gaan we natuurlijk ook nog wel eens uit eten en halen we ook nog wel eens wat, dat is ook niet meegerekend.

Bij elkaar opgeteld dus een hoop geld, maar ik doe er dan ook helemaal niets voor om daar op te besparen. Ik ga naar de AH (dichtst in de buurt en het grootste assortiment) en haal daar alles. Als ik op zou letten en bijvoorbeeld aanbiedingen bij de Aldi meeneem, kan ik natuurlijk heel veel besparen. Ik heb daar echter totaal geen zin in. Liever snel klaar en wat duurder uit!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132137
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:18

Ik schat dat wij met z'n tweetjes voor ongeveer 150 euro per week "verbruiken", daarbij gaan we 1 a 2 keer per week uit eten dus dat bedrag komt er nog bij.
Zo te lezen is dit aan de hoge kant (wist ik eigenlijk al wel), maar ik heb geen zin en tijd om naast de AH en de slager ook nog naar een andere goedkopere supermarkt te gaan.
In het weekend krijgen we bijna altijd visite, dus daar gaat ook een flink deel naar toe, je wilt tenslotte toch wat lekkers in huis hebben.
We genieten er van zolang het kan Knipoog Vork

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:25

Ik ben zo rond de 100,-/120,- euro aan boodschappen per week kwijt voor 2 personen en twee katten.
Ik red het echt niet voor minder geld, ik zie hier soms bedragen van 40,- 50,- euro in de week maar hoe doen jullie dat.

Alle diepvries, drinken haal ik bij de lidl en alle vers producten haal ik bij een Deen of Super de Boer.

Daarbij gaan we ook geregeld uit eten dus dat komt er ook nog bij, en in het weekend hebben we wel eens vrienden over de vloer dus dan wil je ook je natje en je droogje.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:32

Marieke22 schreef:
Dit is exclusief kattenvoer en grit voor twee katten, dat koop ik groot in bij Terberg (fouragehandel bij ons in de buurt) en daar ben ik +/- € 65,-- per maand aan kwijt.


*kuch* Zoveel?

Ik ben ongeveer €22,50 voor 1 kat kwijt.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 17:52

Wij besteden gemiddeld €60 per week aan boodschappen, dit voor 2 personen, een hond en 4 katten. We gaan 1 keer in de maand naar de Aldi en de rest doen we bij de C1000 of de slager.
Onze paarden verbruiken zo'n €22,50 per week in totaal Haha!