Uggs schoonmaken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Uggs schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 11:09

Ik heb sinds een paar maanden een paar UGGs Sunburst, het zijn echt m'n schatjes :+: ben er heel zuinig op, draag ze niet in de regen en spuit ze netjes om de 4/6 weken in, dus ze zien er nog uit als nieuw. Maar ik heb nu een ander probleem, ik heb waarschijnlijk een broek aan gehad die nog afgeeft, dus ik heb het idee dat het bont een beetje 'blauw' is aan de binnenkant.. Is moeilijk te zien hoor, maar ik vind het wel vervelend omdat ze me een heel maandsalaris gekost hebben. :o Ook zijn de randjes aan de buitenkant een beetje grauw, is natuurlijk niet te voorkomen (denk ik) maar ik wil dat wel graag schoon kunnen maken..

Dus mijn vraag, heeft iemand enig idee hoe ik dat weer een beetje schoon kan krijgen zonder ze te verprutsen? :)

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:32

Ik heb vorige week de gok gewaagd en een paar Uggs in de wasmachine gewassen. 30 graden in een waszak zonder centrifugeren.

Het duurde bijna 4 dagen voordat ze droog waren maar ze zijn wel schoon geworden. Alleen het bont aan d binnenkant is bij de bovenrand een beetje verkleurd door het suede ..

Toen ze droog waren heb ik ze uiteraard weer opnieuw ingespoten.

Britty

Re: Uggs schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:00

Ik heb dat probleem met mn creme suede shabbies. Ik hoor je denken: wie koopt dan ook die kleur! maar het was een spontane actie....

Maar ik heb dus een nieuwe donkerblauwe jeans aan gehad, een tijdje met een beentjes over elkaar gezeten en nu zit er een blauwe vlek aan de buitenkant van mn shabbies! Ben al druk in de weer geweest met zo'n soort gummetje van de schoenmaker, maar tot op heden zonder succes.....

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:20

Ik ben bang dat je dat blauwe er niet meer uit krijgt :n Ik heb zelf ook laarzen die een hele blauwe rand hebben door mn broek. Baalde daar ook ontzettend van, want buiten de laarzen heeft de broek nog meer dingen verpest :=

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:25

Ik zou absoluut niet je uggs in de wasmachine gooien! Heb het een keer gedaan en mijn uggs zien er werkelijk niet meer uit..

Ik maak mijn uggs schoon met een suede borstel en een beetje baby shampoo

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:45

Uggs in de wasmachine doen maakt ze absoluut niet beter :n
Binnen nu en een aantal weken komen er in verschillende winkels die uggs verkopen, een speciaal setje.
Dit setje is speciaal voor het schoonmaken van je uggs.
Overigens heb je ook speciale suede borstels.
Ik zou ze echt niet in de wasmachine doen !
Heb nu mijn uggs 1 jaar ook vaak genoeg vlekken gehad, maar de meeste er toch goed uitgekregen :j

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:48

denk dat je weinig kans hebt .. de kleur die je spijkerbroek dus blauw maakt is gewoon een soort verf.. vaak krijg je dit niet meer uit je schoenen.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:21

Die van mij hebben het toch heel aardig overleefd hoor in de wasmachine. Wat ik zei, alleen een klein beetje verkleuring op de bovenrand van het bont maar dat zie je amper.
Ik heb ze op 30 graden gewassen in een waszak zonder centrifugeren en ondersteboven 4 dagen laten drogen aan het wasrek. Daarna weer beetje opgewreven en ingespoten en ze zijn weer helemaal netjes.

Ze zien er nu veel netter uit dan toen ze zo vies waren. Maarja dat moet ieder voor zich weten natuurlijk :-)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:39

Ik denk niet dat je die vlekken van je jeans er nog uit krijgt :n

Maar ik moet zeggen, verder zijn UGGs vrijwel onverwoestbaar := Ik heb een paar Nightfalls, Classic Tall Chocolate en Classic Tall Leopard. Ik stamp er mee in plassen, loop door de modder, m'n Chocolates gebruik ik als stalschoenen := En nog steeds zien ze er als nieuw uit ... := De Nightfalls en de Chocolates zijn zelfs al een jaar oud, maar je ziet het echt niet :n .

Juliaa_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:29

Ik heb ook alleen zo'n spuitbus voor me uggs, werkt prima.
@ Si_moneee : weet je precies wanneer die setjes komen & in welke winkels?
xx

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:41

koop interieurschuim voor de auto bij de halfords
ik heb er een balpenvlek mee uit gekregen,,

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:50

Niet in de wasmachine!
Als dit goedgaat heb je meer mazzel dan dat het echt werkt :=
Is namelijk helemaal niet goed voor suede (geldt niet alleen voor Uggs)

Je hebt zeep van Ugg Australia zelf.. Die heb ik ook.
Die moet je oplossen in water en dan voorzichtig mee schoonmaken....

Maar ik heb ook weleens gehoord dat je babyshampoo kunt gebruiken, alleen dat heb ik zelf nooit geprobeerd dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen!

Die shampoo van Ugg gebruik ik zelf ook voor mijn chestnut Uggs en dat werkt goed...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 17:25

Bedankt voor alle reacties!!

Gelukkig zie je dat blauwe niet heel erg, als je het niet weet valt het ook niet op. Aan de buitenkant (suede) zijn ze nog wel netjes op die bontrandjes na dan, dus ik denk dat ik dan zo'n setje haal waar Si_monee het over had (in dezelfde winkel waar ik mn uggs vandaan heb, ja :P). En anders een flesje Ugg shampoo oid.. wist niet eens dat dat bestond. Ik ga iig even kijken van de week :)

In de wasmachine zou ik ook echt niet doen, was niet eens in me opgekomen :P Misschien dat het wel met die classics kan, maar die van mij hebben best veel bont zeg maar en ik draag ze regelmatig 'omgeslagen' dus dat vind ik echt doodzonde.. kan me niet voorstellen dat dat goed gaat. :o

Ben er gewoon zo voorzichtig mee, zelfs als ze een beetje vochtig zijn door motregen worden ze helemaal droog gedept en weer opnieuw ingespoten.. wil écht niet dat er wat mee gebeurd ofzo.. := Dus ik ga dan het liefst voor spul (shampoo e.d.) dat speciaal voor Uggs gemaakt is. :)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:43

Hier gaan Uggs gewoon de wasmachine in (en Nikes ook). Gaat prima en scheelt mij werk! Mijn schoenen netjes houden is niet mijn sterkste punt helaas... Duurt overigens wel een paar dagen voordat ze droog zijn van binnen. Even insprayen en ze zijn weer als nieuw! Zo ongeveer dan...

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:44

een uggs carekit kopen.

alle vlekken gaan eruit en maakt ze waterdicht.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:47

Ik heb ook gewoon dat schoonmaakmiddel van Uggs zelf, maar in de Uggsstore zeiden ze dat zwitsal oid ook kan. Gewoon je schoenen natmaken, schoonmaakmiddel+water op een doekje en poetsen maar. Daarna heel goed afspoelen, met keukenpapier vullen en laten drogen (niet bij de verwarming). Als alles droog is met de suedeborstel eroverheen en ze zijn weer als nieuw (en dan niet zoals ik een week later weer naar stal aantrekken :+ )

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:54

Naar de schoenmaker gaan en vragen naar spul voor suede schoenen schoon te maken...
ik heb ze vrijwel helemaal schoon gekregen incl blauwe rand (en die van mij waren echt vies)

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:23

hee ik heb dezelfde,beige,met een wollen randje :D
Maar ik denk dat je ze best naar de schoenmaker kan brengen ofzo,
ik zou er zelf iig niet aan durven beginnen prutsen,
daarvoor vind ik ze veel te leuk :')

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:42

Ik doe het ook gewoon in de wasmachine met een scheut wasverzachter erbij.
Het wol wordt dan weer mooi naturel en zacht, het suede komt er ook vlekvrij uit. Nooit problemen gehad (tot nu toe dan.. :D)

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:07

Ik heb de bailey button sand. Ik ga er regelmatig mee stappen en ze zien er dus ook niet meer uit na zo'n avond ;). Ik maak ze schoon met een vochtige theedoek en klaar is kees.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:12

*meld zich ook*

zou dat schoonmaak setje ook via internet te koop zijn??? heb even gezocht maar kan zo snel niks vinden

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:19

ik gooi ze in de wasmachine.. dat gaat altijd goed..
anders even met de hand en een sopje?

xhorseslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:08

Ik heb bij een winkel die ook uggs verkocht een schoonmaak setje gekocht. Hierbij zat een een middeltje voor de wol aan de binnenkant en ik zweer er bij. Werkt erg goed!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:41

waar spuiten jullie ze allemaal mee in ?
ik heb nu spray van action maar denk niet dat die super is :+

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:16

We hebben een UGG topic, waar je deze vraag in kwijt kunt, plus dat het een topic uit 2009 is. Hier een slotje.

[HK] uggs