Ik voel me, ... leeg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Ik voel me, ... leeg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 01:21

Ik zat te denken hier wellicht een schaduw account voor aan te vragen, maar ik ben klaar met het verstoppen, klaar met mijn kop in het zand te steken. Ik wil mijn ding een keer uittypen, wetend dat ik het straks een keer aan iemand moet gaan vertellen, wellicht kan dit helpen een orde in mijn chaos te scheppen en woorden te geven aan wat ik denk en voel. Ik ben nogal een binnenvetter, altijd al geweest, onder woorden brengen vind ik moeilijk en in vluchten ben ik een ster...

Het laatste wat ik wil is zielig doen, ik ben het helemaal beu met die zielige ik, ik ben het zat en wil er wat aan doen, maar goed, waar draait het nou om.

Ik ben ongelukkig, stront ongelukkig. En soms denk ik, waarom in hemelsnaam, kijk eens om je heen, kijk eens naar de wereld, waar zeur je over, maar toch, ik ben ongelukkig.

Voor mijn gevoel bestaat het uit twee delen.

Mijn eerste grote probleem is dat ik niet van aanpakken weet. Ooooh, ik kan plannen als de beste, lijstjes maken, schema's, roosters, alles netjes uitgedacht en uitgewerkt. Tot ik het moet gaan doen, en dan? Dan gebeurd er niks. Heel erg veel mensen kunnen dit niet begrijpen, die zeggen, dan sta je toch op en dan doe je het toch. Tja, was het maar zo. Ik doe het niet. Dit is iets waar ik al mijn hele leven tegen aan loop. Kamer opruimen, huiswerk maken, afwassen, leren voor dat tentamen, bellen om die zorgverzekering nou eens aan te passen, eens eindelijk met die kapotte tand naar de tandarts, etc etc etc. Plannen kan ik als de beste, uitvoeren, het komt er gewoon niet uit.

Ik snap het niet, ik snap niet waarom ik het niet kan. Ja doe het dan, denk ik, maar het klinkt zo makkelijk, maar doen, ho maar. Uuuuren kan ik achter de computer zitten, internetten, tv series kijken, bokken, whatever, of uuren kan ik gitaar spelen of een boek lezen. Maar doen wat ik eigenlijk moet doen, het lukt niet. Ik loop inmiddels een jaar achter in mijn studie. Ben nu al bezig met dat jaar om die in te halen, dan zou je denken dat je dan toch eindelijk die stok achter de deur zou hebben. Maar nee hoor, vorige periode weer een tentamen niet gehaald. En ik praat mezelf dan zo omlaag, weer niet gelukt, weer niet aan de slag gekomen. Ik kan dan zo kwaad worden op mezelf, maar het veranderd niks. Ik word er dood en dood ongelukkig van.

Daarnaast ben ik op sociaal vlak op het moment gewoon echt niet gelukkig. Ik ken mijn slechte eigenschappen, ik ken ze heel goed. Mijn goede eigenschappen, tja, vast ook wel, maar ik weet ze niet zo goed te benoemen. Ik weet ook dat ik die slechte eigenschappen heel graag wil veranderen, ik weet ook dat dat niet 1, 2, 3 lukt. Maar ik krijg de indruk dat ik mensen op me heen er mee weg jaag. Er is een korte periode in mijn leven geweest dat ik echt een gezellige groep vrienden had en oprecht gelukkig was. Maar het grootste deel van mijn leven heb ik me ontzettend alleen gevoeld.

Mijn eerste studie jaar ging nogal moeilijk van start, ik dacht vrienden gevonden te hebben, maar het bleek niet zo te zijn, als ik mezelf niet uitnodigde was ik er gewoon niet bij. Tweede jaar kreeg ik een betere vriendin, maar was eigenlijk altijd alleen met haar, en ook met haar kon ik heel erg botsen af en toe. Toen het derde jaar, halverwege het derde jaar leek ik eindelijk weer een leuke groep vrienden op te bouwen. Ik rolde in in een bestaande groep en ik had het super naar mijn zin. Tot 1 iemand uit die groep die langdurig ziek was geweest weer terug was. Duidelijk werd dat wij botsen, en dat is uiteindelijk uit de hand gelopen, met als gevolg dat zij mij er niet meer bij wil hebben als zij iets organiseert. En de rest gaat met haar mee, ik voel me zo in de steek gelaten door mijn twee betere vriendinnen in de groep. Bang om tegen die ene persoon op te staan. Als het andersom was geweest had ik gezegd "Ja, luister, het is jou probleem dat je haar niet mag, je leert er maar mee leven en als jij haar er echt niet bij wil hebben, dan ga ik wel wat met haar doen." en stiekem verwacht ik dat ook van die twee vriendinnen, maar heb ik daar wel recht op, om dat te verwachten? Diep van binnen ben ik heel erg teleurgesteld, in hun, in mezelf, in het feit dat ik weer buiten de boot val en me weer niet thuis voel, weer niet op mijn plek ben.

Doordat ik van alles moet inhalen, volg ik geen vakken, maar doe erg veel "Zelfstudie". Ik kom dus ook weinig mensen tegen en voel me gewoon echt alleen. Mijn allerbeste vriendin, mijn beste maatje, die spreek en zie ik niet veel want die woont best ver weg. Ik doe gewoon weinig, zit de hele dag thuiss te vergniffelen achter de computer, kom heel af en toe eens de deur uit en dan heb ik het opzich wel naar mijn zin, maar als ik thuis kom dan voel ik me direct weer rot.

Ik snap het soms ook wel, dat mensen geen zin in me hebben, ik ben op het moment gewoon niet gezellig. Soms zie ik mensen om me heen compleet dubbel liggen, en dan denk ik "jongens, wat was de grap", het is haast of ik geen emotie heb. Dat is wellicht nog het beste om te beschrijven. Ik ben niet verdrietig, ik ben niet boos, ik ben niet blij, ik ben niet... ik ben gewoon niks... ik ben gewoon emotieloos, ik voel me gewoon harstikke leeg. Er zijn nog maar weinig dingen waar ik echt blij van kan worden. Ik kan ontzettend genieten van het maken van muziek, gitaar spelen, zingen. Ik kan ontzettend genieten van het dansen dat ik weer op gepakt heb. Maar buiten dat is er niet veel. Verder lijkt het wel of ik een schil ben, leeg... eenzaam en ongelukkig. En hoewel dat al een probleem van mijn hele leven is, dat niet aan de slag kunnen komen, heeft dat ook hier veel mee te maken, het was nooit zo erg als nu. En waarom? Het doet me gewoon allemaal niks. Mijn gedachten zeggen, kom op, je moet studeren, het is belangrijk voor je, je houd niet van falen, dan word je achteraf weer boos op jezelf. Maar in mijn hart doet het me eigenlijk allemaal niks. Tot het achteraf weer mislukt is.

Heel soms, zoals nu, dringt het tot me door hoe ongelukkig ik ben en dan word ik wel verdrietig. En boos op mezelf, dat ik het zover heb laten komen, en dat ik er niks mee doe. En dat ik niet zo zielig moet gaan zitten doen... maar jah... en dan...

Soms denk ik, als ik gewoon weer lekker mensen om me heen krijg, weer een leuk vriendje krijg, dan komt het vanzelf weer goed, dan word ik vanzelf weer gelukkig. Maar ik wil mijn geluk niet aan een ander ophangen. Ik wil mijn geluk zelf vinden, gelukkig zijn met wie ik ben. Maar soms haat ik mezelf, en zie ik alleen maar dingen die ik niet ben, maar wel wil zijn. Ik moet gelukkig worden met mezelf, maar hoe doe je dat... hoe de *piep* doe je dat.

Heb het er de laatste tijd regelmatig met mijn ouders over gehad en die steunen me heel goed en die willen heel graag dat ik hulp ga zoeken. En eigenlijk, als ik diep graaf, en heel eerlijk ben naar mezelf, wil ik het zelf ook. Nu zijn er gratis psychologen via de universiteit, maar ja, wel kortdurend, voor langdurend verwijzen ze je door. En dan? Dan maak ik me weer druk om praktische dingen, verzekering? ben ik gedekt? Maar ook, oliebol, dan moet ik het weer op nieuw gaan vertellen. Je maakt mij in ieder geval niet wijs dat dit met 3 oid. gesprekjes is opgelost.... gevolg... uitstellen uitstellen uitstellen uitstellen... Vluchten is zo makkelijk...

De mail ligt al 2 weken klaar, voor naar die psychologen, maar ik stuur hem alsmaar niet weg. Ik durf niet goed, maar alleen kom ik hier niet uit. Mijn vader belde me vanavond. "Heb je die mail al de deur uitgedaan?" , moest eerlijk bekennen van niet. Heb hem beloofd dat ik het voor vrijdag de 13de zou doen. Dat is niet gelukt, wilde eerst dit typen. Zo toch maar eens doen dan....

Voor iedereen die het tot het eind gelezen heeft. Super lief :) , het is een lang verhaal, dat besef ik me goed. Iig bedankt :)
En voor iedereen die niet tot het eind gelezen heeft. Ookal lees je dit niet, het geeft niet, ik snap het, ik klik die lange "zeur" topics ook zo vaak weg....

mltex

Re: Ik voel me, ... leeg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:28

Is er niet iemand die bepaalde dingen ff uit je handen kan nemen die je niet doet maar moet doen...zodat je ze doet. Bv brief versturen of afspraak psycholoog plannen.
Soms kun je dingen niet alleen of zelf, hoe simpel ze ook zijn.

Een beginnetje creeren om uit die cirkel van frustraties/schuldgevoelens etc te komen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:31

Ik herken je probleem wel. Ik ben zelf ook een ontzettende uitsteller. Dan ga ik met de trein, neem ik me voor om huiswerk te doen, maar dan vind ik mezelf ineens te moe en ga ik muziek luisteren.
Als ik dan eindelijk zit te leren, lijkt de tijd stil te staan en na een kwartier ben ik echt toe aan een pauze...

Alleen heb ik juist dat ik mijn studie opzij schuif voor vrienden, al is het momenteel redelijk stil aan de overkant, omdat zij wel wat doen...

Maar wat je evt zou kunnen doen is bijvoorbeeld een teamsport? Dan maak je automatisch contact met andere mensen, en misschien ga jij dan wel beter in je vel zitten.

Ook zou je kunnen overwegen om op je school te vragen of je de vakken waarvoor je nu zelfstudie doet niet met andere klassen mee kan volgen? Op die manier kom je meer onder de mensen en ga jij je misschien ook beter voelen.

Voor mij helpt het altijd erg als ik contact heb met andere mensen. Dan zit ik altijd een stuk beter in mijn vel.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:33

Tjonge, ik had het wel kunnen zijn die dit schreef, op het naar school gaan na dan, dát doe ik zelfs niet eens. Ben eigenlijk sprakeloos, zit hier met tranen in mijn ogen.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:37

Het deel van wel willen, maar niet doen en uitstellen kan ik me goed in vinden.
Ik weet helaas niks te zeggen wat je kan helpen, of misschien goed doen. Maar ik denk dat je deze wel even kan gebruiken :(:)

En nu je dit getypt hebt wat ik heel knap vind... Doe de mail eruit. Je bent iig een stapje verder. Ogen dicht, en *klik*

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:39

Klinkt voor mij ook erg herkenbaar. Zo ben ik ook door mijn studie heen gewandeld. In het begin braaf naar alle college's, later niet meer zo braaf tot helemaal niet en uiteindelijk toch maar wel omdat dat soms net genoeg was om de tentamens te halen en ik dan toch weer een stapje verder was.

Ik weet niet meer hoe ik die tijd door ben gekomen, maar ik kan nu wel zeggen dat ik gelukkig ben. Leuke man, huisje, paardje en baan. Nee, niet alles is gelopen zoals ik eigenlijk had gewild, maar ik ben uiteindelijk wel op de goede plek uitgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:40

Ik had al een vermoeden dat er een erg gevoelig persoontje achter jou school, ik zit meestal niet naast mijn vermoedens, daarom vind ik het ook dapper dat jij je verhaal hier deelt met ons, en ook nog eens onder je eigen naam.

Laksheid ik herken het....Zal je niet vervelen met mijn verhalen, maar waar het in het kort op neerkwam was dat ik leefde in een museum (Kon niets weggooien laat staan een kwast op een deur te zetten)
en dat rustig 10 jaar lang.....Ach was wel gelukkig hoor, mocht niet klagen máár.....Ik baalde wel, net als jij.

Ik heb hier toen hulp bij gezocht en we hebben de problemen in kaart gebracht. Probeer niet alles op een dag of een week te veranderen daar kan je alleen maar erg onrustig van worden....
Probeer het gewoon per dingetje eens te bekijken, en hoe je dit het aan kan pakken.
Sommige dingen moeten gewoon (Zorgverzekering, rekeningen, die afgebroken tand) dus die zet je wat hoger in je prioriteiten lijstje...
Och en de lijst wordt vanzelf minder, en ik denk niet dat ik je hoef te vertellen dat dit een goed gevoel kan gaan geven :)

Succes ik vind het al heel moedig van je dat je zo naar jezelf kan kijken.
Hier is het uiteindelijk gelukt, in een jaar tijd is ontzettend veel gebeurd, en dat moest echt!!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:41

Ook voor mij heel herkenbaar.
Ik heb mijn studie (die ik erg graag deed en al 3 jaar in had geïnvesteerd) op die manier compleet naar de knoppen geholpen.
Nu zit ik in m'n afstudeerjaar van een andere, veel simpelere studie. En zelfs dat kan me eigenlijk geen zier schelen.
Ik heb gewoon het geluk dat makkelijk dingen onthoud en er op die manier wel ongeveer doorheen kom.
Maar ik kan mezelf voor niks nog motiveren.
En vreemd genoeg was ik vroeger helemaal anders. Ik was altijd geïnteresseerd in alles.

Oplossingen kan ik ook niet aandragen.
Anders had ik mezelf na 5 jaar ook al lang weer op het juiste pad geholpen. ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:42

Ik herken best wel veel vooral dit stukje
Shiloh schreef:
Mijn eerste grote probleem is dat ik niet van aanpakken weet. Ooooh, ik kan plannen als de beste, lijstjes maken, schema's, roosters, alles netjes uitgedacht en uitgewerkt. Tot ik het moet gaan doen, en dan? Dan gebeurd er niks. Heel erg veel mensen kunnen dit niet begrijpen, die zeggen, dan sta je toch op en dan doe je het toch. Tja, was het maar zo. Ik doe het niet. Dit is iets waar ik al mijn hele leven tegen aan loop. Kamer opruimen, huiswerk maken, afwassen, leren voor dat tentamen, bellen om die zorgverzekering nou eens aan te passen, eens eindelijk met die kapotte tand naar de tandarts, etc etc etc. Plannen kan ik als de beste, uitvoeren, het komt er gewoon niet uit.

Ik snap het niet, ik snap niet waarom ik het niet kan. Ja doe het dan, denk ik, maar het klinkt zo makkelijk, maar doen, ho maar. Uuuuren kan ik achter de computer zitten, internetten, tv series kijken, bokken, whatever, of uuren kan ik gitaar spelen of een boek lezen. Maar doen wat ik eigenlijk moet doen, het lukt niet. Ik loop inmiddels een jaar achter in mijn studie. Ben nu al bezig met dat jaar om die in te halen, dan zou je denken dat je dan toch eindelijk die stok achter de deur zou hebben. Maar nee hoor, vorige periode weer een tentamen niet gehaald. En ik praat mezelf dan zo omlaag, weer niet gelukt, weer niet aan de slag gekomen. Ik kan dan zo kwaad worden op mezelf, maar het veranderd niks. Ik word er dood en dood ongelukkig van.

Ik heb dit ook met veel dingen huishouden, afspraken maken ga zo maar door.
Ik weet dat het gedaan moet worden wil het ook wel doen maar op 1 of andere manier kan ik me er niet toe zetten.
Als ik een lijst maak met 5 dingen die ik moet doen op een dag krijg ik er met mazzel 1 gedaan.
Ook stel ik dingen uit als het echt gedaan moet worden dan wordt het op het allerlaatste moment gedaan.

Vorige week had ik examen voor de brommer ik ben pas 4 uur voor het examen begonnen met leren ik wilde wel eerder maar op 1 of andere manier is de tv of pc dan toch interessanter.
En als ik die uitzet lees ik hooguit een kwartiertje en dan ga ik toch weer iets anders doen.

Weet zelf nog niet zo goed wat ik hier mee moet, ik wordt er eigenlijk een beetje moe van en bij het registratiebureau weten ze ook niet zo goed waar ze me het beste heen kunnen sturen.

Citaat:
Ik snap het soms ook wel, dat mensen geen zin in me hebben, ik ben op het moment gewoon niet gezellig. Soms zie ik mensen om me heen compleet dubbel liggen, en dan denk ik "jongens, wat was de grap", het is haast of ik geen emotie heb. Dat is wellicht nog het beste om te beschrijven. Ik ben niet verdrietig, ik ben niet boos, ik ben niet blij, ik ben niet... ik ben gewoon niks... ik ben gewoon emotieloos, ik voel me gewoon harstikke leeg. Er zijn nog maar weinig dingen waar ik echt blij van kan worden. Ik kan ontzettend genieten van het maken van muziek, gitaar spelen, zingen. Ik kan ontzettend genieten van het dansen dat ik weer op gepakt heb. Maar buiten dat is er niet veel. Verder lijkt het wel of ik een schil ben, leeg... eenzaam en ongelukkig. En hoewel dat al een probleem van mijn hele leven is, dat niet aan de slag kunnen komen, heeft dat ook hier veel mee te maken, het was nooit zo erg als nu. En waarom? Het doet me gewoon allemaal niks. Mijn gedachten zeggen, kom op, je moet studeren, het is belangrijk voor je, je houd niet van falen, dan word je achteraf weer boos op jezelf. Maar in mijn hart doet het me eigenlijk allemaal niks. Tot het achteraf weer mislukt is.

Dit herken ik ook wel al vind ik mezelf niet eenzaam maar dat komt omdat ik een vriend heb die gek op me is.
Maar het gevoel van het thuis zitten, het niet zo sociale, af en toe vind ik het echt geweldig en heb ik het echt even nodig om even bij familie langs te gaan of even weg te zijn maar meer als boodschappen en thuis zijn is het meestal niet.

Ik wil volgend jaar eigenlijk weer naar school maar met mijn uitstel gedrag weet ik nu eigenlijk al wel dat dit niks gaat worden.
En ik ben echt niet dom, ik weet en onthou heel veel, vooral nutteloze dingen en rare feitjes maar daar heb ik dus helemaal niks aan.
Ik kan dus ook niet echt goed advies geven want ik weet ook niet zo goed hoe ik uit dit gat moet komen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 01:43

@mltex: Mijn ouders steunen me opzich wel goed en zitten er nu opzich wel echt achteraan dat ik die mail naar die psychologen stuur. Ze weten dat ik het zelf eigenlijk ook wil, maar gewoon die stok achter de deur nodig heb en me te dwingen te stoppen met vluchten.

@eileen: Heb ook zitten denken aan sporten. Heb haast de neiging om die groep links te laten liggen en andere vrienden te zoeken, maar jah, waar dan. Team sport, heb het dansen weer opgepakt en daar ben ik heel blij mee. Maar dat lost op zich niet alles op, tijdens de uren dat ik daarmee bezig ben, ben ik wel enigsinds heppie, maar zodra ik thuis kom slaat het weer om en dan voelt het dansen haast weer als vluchten. Hoewel sociale contacte heel belangrijk zijn in iemands leven, moet je ook gelukkig zijn met jezelf. En ik ben zo NIET gelukkig met wie ik ben... tja, waar begin je dan...

@t3mptation: er staat niet voor niets "zelfstudie" as in, ik zou het moeten doen, maar ook hier loop ik er weer tegen aan. Elke ochtend zeg ik tegen mezelf. Hup, en nu je bed uit, douchen en naar de unie en aan de slag. En vervolgens zit ik om 12 uur alsnog voor de computer, weer een of andere serie te kijken die ik gedownload heb...

moeilijk he, om te beseffen hoe je je voelt en er eindelijk eens niet voor te vluchten... er zijn ook heel wat traantjes gevloeid tijdens het typen van dit...

Pfoe, ineens veel reacties... ff lezen...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 01:53

Falona schreef:
Klinkt voor mij ook erg herkenbaar. Zo ben ik ook door mijn studie heen gewandeld. In het begin braaf naar alle college's, later niet meer zo braaf tot helemaal niet en uiteindelijk toch maar wel omdat dat soms net genoeg was om de tentamens te halen en ik dan toch weer een stapje verder was.

pfoe, exact mijn studie loopbaan tot nu toe. Het interesseert me wel, maar het interesseert me toch niet. Ik vind mijn studie echt interessant en echt leuk. En kan mezelf dan zo opvreten dat ik het gewoon niet doe. Heb er gewoon ook totaal geen motivatie voor. Ik wil niet falen en ik wil dit gewoon halen, want ik weet zeker dat ik met dit diploma gelukkig kan worden. Maar ik moet er doorheen en ik weet gewoon niet hoe. Ik wandel ook door sommige vakken met twee vingers in mijn neus heen en dat heb ik echt aan mijn koppie te danken. Misschien stom om te zeggen maar in feite heb ik wel meer hersens meegekregen als mijn zus, maar damn ik zou mijn kop zo voor haar kop willen inruilen als ik er ook haar discipline en doorzettingsvermogen voor terug zou kunnen krijgen.

@Chiqa, dankjewel voor je bemoedigende woorden :) . Het geeft me weer een duwtje in de rug om die mail de deur uit te doen.
Zelfde geld voor Telee.

@Luckystory. Pfft, het voelt zo dubbel. Je wilt het zo graag halen allemaal, maar als het op motivatie aankomt, 0,0!

@Zonnebloem: :(:) Weet ook niet zo goed wat ik tegen jou moet zeggen :) , wellicht hebben we wat aan elkaars verhaal en wellicht heb jij ook wat aan dit topic. iig bedankt voor je reactie :)

Zo... en nu eerst eens naar die mail kijken...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:54

Als ik je verhaal zo lees dan herken ik er wel veel in! Kan heel veel te doen hebben en dan gewoon er niet aan toe komen :+ Nou is het zo dat ik laatst in een tijdschrift een verhaal heb gelezen over een man die dit ook heel erg had. En daar kwam uit naar voren dat dit ook een vorm van ADHD is.. Nou vond ik ADHD altijd nogal een trend dus durf er niet zo goed iets mee te doen, maar als ik dit topic zo lees dan kan het best zijn dat dit evt met medicijnen op te lossen is :)) Als jij nou naar de huisarts gaat en het hier verteld :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 02:01

adhd zal het niet zijn. Daar heb ik teveel ervaringen mee in mijn leven gehad om te weten dat het dat niet is. Er is in het gezin wel asperger vast gesteld en hoewel ik dat niet in mezelf terug zie, zitten er wel trekjes in die ik wel herken. Maar ik houd niet zo van labels. Wil daar ook nog helemaal niet over nadenken. Wil gewoon eerst die eerste stappen zetten en als die persoon het dan nodig vind me te testen op iets, okee dat zien we dan wel weer, maar dat is me eigenlijk voor nu nog een stap te ver.

Damn... ik kan die website met die mailadressen niet vinden. Net nu ik op het punt sta die mail eruit te doen!

[edit] gevonden... mail is de deur uit... *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 02:13

Wbt die mail naar de psychologen, heb je wel een verwijsbrief van de HA gekregen? Dit kon ik niet helemaal opmaken uit je verhaal.
Vaak hebben ze ook nog een wachtlijst, en als je bang bent voor het wel of niet vergoeden, kan je dat beter meteen aangeven er zijn ook prime hulpverleners die wel wel vergoed worden alleen een andere titel dragen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 02:17

Dit zijn studentenpsychologen vanuit de universiteit. Die gaan niet via de huisarts. Als je hier studeert mag je vrijblijvend een afspraak maken en als blijkt dat je meer hulp nodig hebt dan wat zij kunnen bieden (Zij zijn kortdurend) dan helpen zij je verder. Dus dat is op zich wel heel fijn en laagdrempelig. Zag het echt niet zitten om dit aan een huisarts te gaan uitleggen die ik zelf zelfs nog nooit gezien heb...

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 02:43

T3mptati0n schreef:
Tjonge, ik had het wel kunnen zijn die dit schreef, op het naar school gaan na dan, dát doe ik zelfs niet eens. Ben eigenlijk sprakeloos, zit hier met tranen in mijn ogen.

ik eigenlijk ook, komt me zo bekend voor.
Ik voel me altijd de persoon die andere helpt, maar ik heb niet echt iemand die mij kan helpen.

En dat uitstellen heb ik ook, ik heb nog geen oplossing gevonden.

ik ga je even verder pb-en :)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:34

Herkenbaar.... bij mij hebben ze de diagnose adhd/add gesteld.
Niet dat dat helpt ofzo :) de medicatie doet bij mij niets dus mn leven veranderd ook niet.
Maar leg me er stukje bij beetje bij neer. Ik weet ook altijd heel goed dat ik iets moet doen, bv een abbonement opzeggen en ik blijf rustig nog een jaar betalen omdat het er gewoon niet van komt, neit omdat ik het te druk heb maar het lukt me gewoon niet.
Het is ook niet echt uit te leggen.

Gelukkig heb ik nu een lief vriendje die zegt mocht er zoiets zijn dan doe ik het wel voor je, ook al begrijpt hij niet goed wat ik bedoel. :)

Probeer je zelf ook te pushen naar die psych te gaan (klinkt zo makkelijk :P heeft mij maar paar jaar gekost voordat ik ging)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:38

annepanne schreef:
Als ik je verhaal zo lees dan herken ik er wel veel in! Kan heel veel te doen hebben en dan gewoon er niet aan toe komen :+ Nou is het zo dat ik laatst in een tijdschrift een verhaal heb gelezen over een man die dit ook heel erg had. En daar kwam uit naar voren dat dit ook een vorm van ADHD is.. Nou vond ik ADHD altijd nogal een trend dus durf er niet zo goed iets mee te doen, maar als ik dit topic zo lees dan kan het best zijn dat dit evt met medicijnen op te lossen is :)) Als jij nou naar de huisarts gaat en het hier verteld :P

LOL heb ent mn eigen bericht getypt lees ik dit :P

Shiloh schreef:
adhd zal het niet zijn. Daar heb ik teveel ervaringen mee in mijn leven gehad om te weten dat het dat niet is. Er is in het gezin wel asperger vast gesteld en hoewel ik dat niet in mezelf terug zie, zitten er wel trekjes in die ik wel herken. Maar ik houd niet zo van labels. Wil daar ook nog helemaal niet over nadenken. Wil gewoon eerst die eerste stappen zetten en als die persoon het dan nodig vind me te testen op iets, okee dat zien we dan wel weer, maar dat is me eigenlijk voor nu nog een stap te ver.

Mmmm ADHD is neit alleen maar druk zijn/doen :)
En niet vervelend bedoeld maar ik kan me in bijna alle 'geestlijke aandoeningen' wel herkennen op een aantal punten, ik denk iedereen wel.

Heb wel eens gegoogled op ADHD en Asperger en daarbij kwam ik het meerdere kerenin het zelfde rijtje tegen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:00

Ik zou zoveel mogelijk prikkels weghalen die jou afhouden van wat je zou moeten doen. TV, computer, games etc zijn media waar je uberhaupt passief van wordt en zijn "prettig" omdat het geen inspanning vereist. Dat is moeilijk als je er overal mee geconfronteerd wordt, maar je zou ze om te beginnen bijvoorbeeld van de slaapkamer kunnen halen als je ze daar hebt. Ik weet verder niet of je de pil gebruikt, maar dat kan ook klachten geven die jij beschrijft (bv het gevoel hebben dat emoties ontbreken, passiviteit, lusteloosheid). Ik heb veel later pas beseft hoe groot die impact was en voelde me stukken beter nadat ik ermee gestopt ben. Het duurt wel even tot de hormoonhuishouding weer normaal is.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:04

Het is goed dat je via de Universiteit hulp hebt gezocht. Zij kunnen wellicht in een relatief korte tijd "het probleem" helder voor je krijgen. Nu zal het waarschijnlijk allemaal op je af komen, circuleer je in je eigen negatieve gedachten en daar moet je eerst uit.

Het dansen en muziek brengt je veel. Het is goed dat je op die weg zit, kijk naar waar je blij van wordt. Zoek mensen op die dezelfde passie delen. Langzaamaan kunnen daar ook vriendschappen uit ontstaan.

Zijn er vrienden die je mist van vroeger. Heb je bijv. lang goede vriendschap gehad met iemand uit je wijk of basisschool. Als dat zo is, kijk eens hoe het hun vergaan is. Zoek ze op en stuur eens een mailtje. Die oude echte vriendschappen kunnen heel fijn zijn om weer op te pakken. Als je dit wil, kan ik je een goede site sturen om iemand te zoeken.

Daarnaast zal je ook bepaalde dingen van jezelf moeten accepteren anders wordt het een lang gevecht met jezelf. Wanneer je jezelf niet steeds meer wil veranderen, komt er ruimte om jezelf te accepteren. Neem door met deze psychologen wat je echt graag anders wilt en zoek een manier om de rest los te laten. Wanneer je een goed begin maakt en hulp krijgt met het uitvoeren van wat je plannen zijn dan zit je al weer op de rails. Het is dan nog niet je eindfase maar dat maakt niet uit als je maar weer een begin hebt gemaakt.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:07

ik ben ook een uitsteller, maar dingen doen en goed in je vel zitten gaan hand in hand. Van de week hoorde ik dit op de radio http://www.watisjouwexcuus.info/ misschien is het wat voor je of kan je daar wat mee, succes !
En tegenwind gaat ook liggen...

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:16

jeetje, en ik die dacht dat ik alleen dit had ... :\
jouw verhaal is identiek aan mijn verhaal. Sinds mijn vriendinnen allemaal ergens anders op kamer zitten ben ik als het ware in een gat gevallen. Vroeger was ik een goede student, altijd een uitsteller geweest maar dat red ik nu ook niet meer.
Ik doe niets, buiten ganse dagen pc rondwandelen tv lezen oid. Het enige waar ik enorm voor gemotiveerd blijf en waar ik mijn ei kwijt kan en waar ik mijn hoofd kan leegmaken zijn de paarden. Al ben ik gewoon op stal. Maar ik merk laatste tijd dat ik ook daar naartoe vlucht om dingen thuis niet te moeten doen..
Daarnaast merk ik het ook van dat emotieloze, ik was vroeger zo'n gekke doos, op school of dergelijke kan ik me ook totaal niet meer amuseren. Goede vriendin met wie het altijd lachen is zit nu in Finland.

ik lees even mee, hopelijk kan ik hier ook enkele bruikbare tips vinden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:17

ik heb niet alles gelezen hoor, (het is nog vroeg, ben nog een beetje fuzzy in mijn hoofd),
maar ik herken je verhaal wel heel erg, en bij mezelf denk ik dat het ADD kan zijn.
misschien is dat bij jou ook zo?

hoe zit het eigenlijk met je gewicht en eetgedrag?
emotioloos zijn kan ook komen door ondergewicht.

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:26

zo zie je maar hoeveel mensen ongeveer dezelfde problemen hebben of hebben gehad.
in meer of mindere mate herken ik mijzelf ook wel in de tijd dat ik nog op school zat...... alleen als je jezelf uitnodigd ben je er bij en op een gegeven moment wil je dat niet meer je wilt dat mensen bij/met je zijn om wie je bent en niet omdat het een soort van verplichting is of omdat je nu eenmaal bij de groep hoort.

ik vind het knap dat je er over nu kunt praten en dat je erkent dat dit niet is wat je wilt
de eerste stap naar beterschap is erkennen dat er iets niet helemaal goed gaat.

als ik (heb het hele verhaal gelezen) het zo lees is mijn eerste gedachte een bepaalde form van depressie.
het zou ook heel goed een hormoonprobleem kunnen zijn zoals eerder genoemd.

het is super dat je die mail hebt verstuurd! het eerste stapje is gezet :o

ik wil je heel veel sterkte wensen en zeggen dat het niet altijd zo is dat je langdurig hulp nodig hebt.
een vriend van mij heeft jaren problemen gehad en heeft zichzelf weer behoorlijk op het goede pad gekregen na 5 sessies met een psycholoog.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:28

in elk geval niet steeds boos worden op jezelf, daar knap je echt niet van op.
niet wat anderen van je verwachten is belangrijk, maar wat jij van jezelf verwacht :)