Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:07

Ik vraag me af hoe jullie erachter zijn gekomen dat sinterklaas niet sinterklaas is maar bijvoorbeeld je vader?

Ik zat in groep 5 en toen zei de juf dat we suprises moeten maken.
"Wij gaan suprises maken voor sinterklaas, want zoals jullie weten bestaat die niet..." Eerst snapte ik hem niet.. uiteindelijk wel..
Ik weet het nog goed, ik heb het aan iedereen in de klas nagevraagd en ze zeiden allemaal dat het klopte. Toen kreeg ik last van een tril-lip en begon te huilen.

-O- Stomme Sint!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:09

Dankzij m'n zus (6 jaar ouder), op m'n 6e of 7e al. De trut. :(

Toen heb ik voor de buitenwereld nog een tijdje alsof gedaan haha.

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:10

Ik wist het al vroeg geloof ik, maarja ik had dan ook zo'n stomme oudere broer die me belachelijk maakte dat ik nog in Sinterklaas geloofde en dat die helemaal niet bestond. Heb niet gehuild, volgens mij zelfs gelachen ;) Nu houdt ik zelf ieder jaar de kids voor de gek als zwarte piet :D
Laatst bijgewerkt door Sissavi op 09-11-09 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:10

wat, bestaat sinterklaas niet?!

tss, en bedankt!

:+

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:11

benangelique schreef:
wat, bestaat sinterklaas niet?!

tss, en bedankt!

:+

:D

Jolliegirl

Re: Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:12

bestaat ie echt niet???

Ik speel nu ook regelmatig piet :P

en 4 december is een van onze 6 witte paarden de gelukkige om 't paard van de sint te mogen spelen :D

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:13

Ik was 6 ofzo..
Liep met pakjesavond met mn nicht naar de deur om de cadeautjes buiten te halen die de pieten neergezet hadden.. zegt ze inneens 'wist je dat dat gewoon onze papa's zijn? en niet de pieten'..

melissa_b

Bij mij vertelde ze het op school als ik het me goed kan herinneren in groep 3? of 4.

Maar ik voel me écht in de zeik genomen door mijn ouders! (ook al geloof ik al jaaaren niet) Wij vierden Sinterklaasavond altijd met een groep. Ik vond het altijd al zo apart waarom het briefje, wat in het 'grote boek' van de sint zat, zoveel op het handschrift van mijn mams leek. En waarom de rest andere cadeauverpakking had dan ik!

upendo

:')

Ik kwam er op mijn vierde achter toen meneer sinterklaas in de make up zat bij ons beneden.
Wij wonen achter een school, dus ze kwamen altijd naar ons huis als uitvalsbasis. :Y)

yrsa_karlijn

Ik had al zo'n vermoeden dat hij niet echt was, maar toen ik ook de opbergplaats van de cadeautjes van mijn ouders vond wist ik het zeker :+
Mijn broer heeft juist altijd verstandig zijn mond gehouden, want zolang als ik geloofde kreeg hij ook cadeautjes.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:15

yrsa_karlijn schreef:
Ik had al zo'n vermoeden dat hij niet echt was, maar toen ik ook de opbergplaats van de cadeautjes van mijn ouders vond wist ik het zeker :+
Mijn broer heeft juist altijd verstandig zijn mond gehouden, want zolang als ik geloofde kreeg hij ook cadeautjes.

Haha wat een smerig ventje. Profiteur :D _O-

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:15

Ik was bijna 6 geloof ik toen ik téveel vragen begon te stellen waarbij mijn ouders niet meer wisten wat ze dáár nou weer op moesten verzinnen en het toen maar wel zo eerlijk vonden om het maar gewoon te vertellen. Daarna gelijk een grooooot geheim, want de Sint kwam zich bij ons omkleden vanaf toen :D

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:16

Mijn vader zou de zak in de gang zetten, alleen zat ik op de WC en betrapte pa met zak!! Helaas pap wat moest jij nou met die zak, er was geen enkel excusses. Pa kwam naar binnen stormen met zak en brak zowat zijn nek over mij en er was niet geklopt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:17

Let wel op, er zitten hier ook nog kleinere kinderen op Bokt.. je weet maar nooit of ze het al weten of niet.

Over 2 jaar komt er weer zo'n topic en krijg je reacties ertussen als:
Dankzij Bokt :+

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:20

Ik bij de Bart Smit... ging met me mams een kado halen voor een verjaardagsfeestje en toen zei dat meisje achter de kassa of het een sinterklaaskado was ofnie?? Ik vond dat een rare vraag en heb meteen doorgevraagd. Me moeder wimpelde het eerst nog een beetje af en omdat ik bleef vragen heeft ze het me uiteindelijk verteld. Vind het nog steeds een beetje raar dat vooral iemand uit een speelgoedwinkel dat zo vraagt waar veel kindjes omheen staan. Ik vroeg altijd gewoon papier of december papier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:24

eenitraM schreef:
Ik vraag me af hoe jullie erachter zijn gekomen dat sinterklaas niet sinterklaas is maar bijvoorbeeld je vader?

Ik zat in groep 5 en toen zei de juf dat we suprises moeten maken.
"Wij gaan suprises maken voor sinterklaas, want zoals jullie weten bestaat die niet..." Eerst snapte ik hem niet.. uiteindelijk wel..
Ik weet het nog goed, ik heb het aan iedereen in de klas nagevraagd en ze zeiden allemaal dat het klopte. Toen kreeg ik last van een tril-lip en begon te huilen.

-O- Stomme Sint!

Haha, dat was bij mij precies hetzelfde!!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:26

Haha, mijn ouders hebben me nooit voorgelogen. Dus ik wist direct al dat het verzinsels waren. Komt door geloofsovertuiging (Jehovah's Getuigen vieren geen sinterklaas/kerst/verjaardagen).
Ik heb in groep 1/2 direct aan mijn vriendinnetjes vertelt dat Sinterklaas niet bestaat :')

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:27

Ik kwam erachter omdat ik ook dingen begon te vragen.
''Maar mam, zwarte piet kan toch nooit door de schoorsteen?'' :+ en ''Een paard glijdt toch van het dak af? Dus hoe kan hij daar nou lopen?''
Toen hebben ze het ook maar verteld.

Ik weet wel dat een vriendinnetje van mij erachter kwam doordat er in de klas werd gezegd dat we suprises gingen maken. Vond ze heel erg toen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:28

Ik merkte dat elke keer als ik witlof of worteltjes o.i.d. klaarlegde voor het paard van Sinterklaas, dat ik het terugvond in de caviakooi :+ . Dus ja, toen ging ik het vragen en toen vertelden mijn ouders het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:29

Ik weet het niet meer.... Zal eens na gaan vragen, maar kan me wel herinneren dat ik gewoon op een gegeven moment de logica had dat het gewoon niet kón kloppen :n
Een vriendin van mij geloofde echt heel lang, haar zus was 10 en zij 8 ofzo.. Zij was de enige in de klas die nog geloofde :+

Gister moest ik ook mijn tong even inslikken zeg! Waren bij vrienden van mijn vriend en daar was hun neefje, jochie van een jaar 5-6 (gok ik) Hadden het op een gegeven moment over sinterklaas en kreeg gelukkig een heldere ingeving dat hij nog wel eens kon geloven voor ik iets stoms zei :+

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:29

Mijn moeder heeft het me vertelt. Vroeger knipte ik altijd dingen uit het Bart Smit boek die ik graag wou hebben en deed het in mijn schoen. Die heeft ze dus allemaal bewaard. En die liet ze me toen zien. Ik weet wel dat ik het helemaal niet leuk vond :(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:31

Mijn ouders hebben mij nooit voorgelogen over Sinterklaas, heeft bij ons niets met geloof oid te maken.
Ook mijn kinderen weten vanaf het begin dat Sint niet echt is.
Ook de ouders van mijn man deden niet echt aan Sinterklaas.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:34

Ik was nog heel klein en toen zag ik mn moeder wat in mn schoen stoppen. Moeders was blij dat ze er vanaf was hahaha. Ik heb nu zelf een dochter die heilig geloofd maar ikzelf heb er helemaal niks mee. (Ik hoop dat ik er ook snel vanaf ben hahaha)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:38

In groep 3 moesten mijn ouders voor 10 gulden een kado halen voor mij. Daarna moesten ze er een suprise van maken en dan zouden wij dat met Sinterklaas op school krijgen. Ik wilde mijn suprise niet open maken omdat hij zo mooi was, ik wilde 'm graag aan mama laten zien. :') :') :') :+

Mijn moeder lachte zich kapot toen ik thuis kwam met die ongeopende suprise. Mijn klasgenootje die met mij mee naar huis ging vertelde toen waarom mijn mama zo hard moest lachen.

Ik geloof dat ik toen echt moest huilen. :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:41

Een vriendinnetje van me vertelde het.. het deed me niet zoveel, ik denk dat ik het dus al vermoedde een tijdje? :j

Falbala schreef:
Dankzij m'n zus (6 jaar ouder), op m'n 6e of 7e al. De trut. :(

En toen hadden wij thuis ook dat probleem :D Mijn broertje was toen een jaar of 4/5, en ik kwam met groot nieuws thuis: Sinterklaas bestaat niet. Hij was in tranen en hij geloofde me echt niet, maar ik ben toen heel boos geworden en heb hem duidelijk gemaakt dat Sinterklaas dus echt niet bestaat. Beetje onaardig was het wel, maar laten we het erop houden dat ik niet wist waar ik mee bezig was als 8 jarige :+