En dan zie je een portomonee liggen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat doe je...?

Je gaat zorvuldig te werk, haalt al het bruikbare eruit en gooit de rest in de berm
6 (9%)
Je laat hem liggen...en laat iemand anders de keuze maken wat hij/zij ermee doet
Geen stemmen
Kijkt of er gegevens van de eigenaar in zit, zoekt contact en levert de beurs met volledige inhoud terug
49 (76%)
Zoekt contact met de eigenaar en geeft de beurs terug, maar het geld heb je eruit gehaald. Zo heb je hem gevonden...(tenminste, dat zeg je)
2 (3%)
Brengt hem naar de politie en je hebt daarmee je "plicht" als burger gedaan.
6 (9%)
Je hebt de gegevens gevonden en belt de persoon, verteld dat hij/zij de beurs kan terug krijgen mits hij/zij bereidt is vindersgeld te betalen.
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 64


PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 00:17

Dat heb ik ook eens gehad,door de pasjes die in de portomonee zaten kon ik de eigenaresse achterhalen.
Ik heb een bosje bloemen gekregen toen ze hem op kwam halen Haha!

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 00:19

Een bedankje moet er toch wel vanaf kunnen...Ik hoef echt geen vindersloon, maar een dankjewel vind ik toch wel op zijn plaats

Ik zou waarschijnlijk heel nadrukkelijk iets gezegd hebben in de trant van 'graag gedaan hoor, was een kleine moeite' Bloos

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 01:28

ik zou ook de eigenaar zoeken en niks uit de portomonee halen. Wat zou je zelf het liefst hebben als je je portomone kwijt bent. Oke ik zou wel graag een beetje geld als beloning krijgen maar dat is niet echt nodig hoor.
Zelf zou ik denk ik als iemand mijn portomone had gevonden en met alles er nog in terug bracht hem 5€ geven ofzo.
want hij had even goed hem kunne houden met al het geld dus.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 07:34

Ofwel zelf contact opnemen, ofwel naar de politie brengen wanneer er geen gegevens in de portemonee zitten.
Maar ik zou er nooit iets uithalen, al zit er nog zoveel geld in. Ik zou me er echt niet lekker bij voelen om gestolen geld uit te geven.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:13

Optie 3 natuurlijk. Ik ben zelf wel eens mijn portemonnee kwijtgeraakt en men heeft toen ook vrolijk optie 3 gebruikt. Ik was toen behoorlijk blij Lachen Denk maar altijd dat je zelf op een dag je portemonnee kwijt kan zijn. Wat wil je dan? Overigens was dat van mij 15 jaar geleden. Ik had toen geen telefoon. Die mensen namen dus echt de moeite om bij mij aan de deur aan te bellen.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:31

Citaat:
Kijkt of er gegevens van de eigenaar in zit, zoekt contact en levert de beurs met volledige inhoud terug


Goh de meeste van ons zijn toch wel eerlijk en braaf (ik ook Schijnheilig ) of zegt iedereen dat hij/zij dat doet?? Haha!:D

Ik zou het zelf ook k*t vinden als ik m'n portomonee kwijt raak en ik het dan weer terug krijg zonder geld, dus dat doe ik ook niet bij een ander

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:39

Mijn optie zit er niet exact bij. Ik zou de desbetreffende persoon bellen en zeggen dat hij hem op kan komen halen bij mij thuis, maar zou geen vindersloon eisen maar zou gewoon een kleine hint geven Haha! (of is dat wel eisen? *LOL* ) Als hij hier niet op in gaat dan zal het me niet echt kunnen boeien dat ik niets krijg en denk ik “mooi… ik heb mijn plicht gedaan”. Krijg ik wel een x bedrag dan is dat mooi meegenomen Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:50

Ik ga ook voor optie 3, heb het ook weleens gedaan. Dat er soms geen bedankje af kan vind ik wel heel Boos! Gister heeft mijn vriend nog een briefje van € 50,- gevonden. Dat zit dus wel gewoon in zijn portemonnee.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 10:37

Billy schreef:
Ik zou hem gewoon even langs gebracht hebben Haha! , kleine moeite, groot plezier


Is goed Ineke..Knipoog Als die man vandaag niet verschijnt, mag jij chauffeur spelen... *LOL*

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:54

ik zou de portemonnee gewoon zonder erin te kijken (ja natuurlijk wel om te kijken of er iets van een telefoonnummer in staat voor de eigenaar) afgeven aan de eigenaar. Ik vind het zo misselijk om er geld uit te halen wat niet van jou is, dat is gewoon hetzelfde als stelen. Ok als je geld op straat vind is het natuurlijk wat anders. Want aan dat briefje kun je niet zien van wie dat is