Chemical engeneer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Chemical engeneer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 15:48

Vrij vertaald chemisch ingenieur. Wie kan mij vertellen wat dat beroep precies inhoudt? Mijn zoon is studie keuzes aan het overwegen. Nou heb ik het idee dat het labwerk inhoudt en ik ben in de veronderstelling dat dat veel routine werk (lees saai) werk inhoudt. Wie kan me opklaren?

Bienotje

Re: Chemical engeneer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:04

Bedoel je echt de opleiding chemical engineering? Dat is namelijk chemische technologie en toch heel wat anders dan laborant zoals jij het voor ogen hebt. ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:12

Staat er bij de website van de school geen beroepsbeschrijving

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 17:24

Bienotje: ja, die bedoel ik. Dan heb ik het dus mis met het laborant idee? Mijn zoon zit het beroep met verve te verdedigen maar mijn man en ik waren een beetje bang dat het op den duur geen uitdagend werk zou zijn. Nou ja, tis ook wel zijn keuze hoor maar ik hoopte wat meer info te vinden buiten de school om waar hij het wil doen want natuurlijk promoten die hun eigen toko. Ik wil dat hij het van alle kanten bekijkt voordat hij een keuze maakt maar wat die keuze ook zal zijn zal ik het ondersteunen natuurlijk.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:40

Je bent dan in bijvoorbeeld een chemische fabriek de gene die het proces bepaalt. Die berekeningen doet etc. Operators doen het onderhoud en houden het proces gaande en een ingenieur bedenkt het proces. Mijn ex-man heeft ook die opleiding gedaan op de HTS.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 17:46

Ik kreeg een interessante link per PB. Wij wonen in Canada, in de buurt van Edmonton. Daar zijn twee scholen die de opleiding doen waarvan 1 een universiteit is. Die kan ik denk ik beter vergelijken met HTS en de universiteiten in Belgie en NL die jullie aandragen. De andere school is vlgs mij meer MBO nivo en daarvan kregen wij het idee dat hij dus veelal de uitvoerende laborant zou worden. Maar dat beroep kan hem ook liggen natuurlijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:00

[MW] >> [STW]

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 01:09

was dat mijn pb balance? ik heb ondertussen wel genoeg nuttige berichten dus kan nu gewoon reageren :)

ik studeer zelf chemische technologie, dus als jij of je zoon specifieke vragen hebben, stuur maar een pb ;)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 18:21

Ja, dat was jouw PB Rintah. Ik wilde erop antwoorden maar bedacht dat ik het ook even gelijk kon meenemen in mijn berichtje hier in het topic.
Even heel helder in mijn moerstaal lezen wat het zoal inhoudt was wel zo fijn. Ik heb het hem en mijn man laten lezen en dit is dus precies wat hij wil. Nou ja, dit of bio chemie.