DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 16:56

Bij deze een topic voor gedupeerde van de DSB!
Misschien dat we mekaar hier kunnen steunen en op weg kunnen helpen!

Wij zitten er helaas met een lening, kwijtgescholden zal ie helaas niet worden :')

Gelijk mijn eerste vraag, moet ik mijn betalingen nu stopzetten?
Ik betaal namelijk een bedrag aan DSB en nog aan een ander bedrijf voor de lening... moet ik dan enkel die van DSB stopzetten of beide,... of gewoon alles laten doorlopen zolang het nog kan? -O-

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:07

Ik hoop voor je dat je niet zo'n grote lening hebt!!!!

Cyntje

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 17:09

Nee hoor... niet enorm hoog maar alsnog geen misselijk bedrag.
Het gaat vooral om mensen met hypotheken en spaarders boven de 100.000 euro.
Voor zover ik weet heb ik recht op het geld wat we al hadden afgelost en moet ik het oversluiten...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:09

Ik heb een krediet bij de DSB... Ben er nog steeds niet achter wat ik nou precies moet doen, krediet is pas voor een klein deel ingelost. Afschrijvingen voor DSB worden automatisch ge-incasseerd, moet ik dit gewoon door laten lopen?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:10

Ik geloof dat ik de hele handel zou stopzetten voor voorlopig totdat er meer duidelijkheid is

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:12

als je er een schuld of iets dergelijkse hebt is het geen ramp.. zolang je er maar geen spaargeld hebt hahahah....
ik denk dat jullie vragen zich vanzelf duidelijk maken..

mijn vriend werkt daar.. ook een beetje gedupeerd dus :P.... als is het nog niet zeker dat het het einde is natuurlijk.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:15

Nou wij balen enkel erom dat we vorige week ons spaargeld niet overgeboekt hebben ;( ... Maja we dachten van ach zal wel loslopen, en dan zo op de een of andere dag doen ze maar ff meteen PATS BOEM!!

Ach we weten dat we sowieso ons spaargeld wel alsnog krijgen maar geloof dat het nu wat langer zal duren, ach we hebben het dan nu nog niet nodig maar stel je voor dat we het wel nodig hadden gehad...Maar ach het belangrijkste is dat we verzekerd zijn dat we al ons spaargeld gewoon terug krijgen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:15

Ik weet het ook niet.
Heb mijn vader wel geadviseert dat als ze incasseren om het dan te storneren.

Straks zijn ze wel failliet en word je overgenomen door een andere bank.
Dan heb je net je maandlast van november over gemaak en moet je dat daar ook weer doen?

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:16

Ik sluit me aan bij dit topic. Heb een spaarrekening lopen :(
Ik heb contact gehad met de DNB. volgens hun kan je nog geen aanspraak maken op het depositogarantiestelsel omdat de DSB nog niet officieel failliet is.
Mij werd aangeraden de site van DSB en DNB in de gaten te houden. En volgens deze meneer die ik sprak heeft de curator alle gegevens ook al en kan ook contact opnemen.

Eventuuel site's waar hanndige info opstaat.
http://www.dnb.nl/home/
http://www.dnb.nl/nieuws-en-publicaties ... 223211.jsp
http://www.nuzakelijk.nl/dsb/2100465/ge ... j-dsb.html

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:16

Ja voor de spaarders vind ik het ook erg sneu.
Die worden hier ook de dupe van.

Maar ja, als Schieringa meegewerkt had aan een oplossing bij de uitzending van kassa was het misschien toch anders gelopen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:18

Juist door alles stop te zetten help je ze alleen maar verder de afgrond in :)

Ik neem aan dat je binnen afzienbare tijd een schrijven van De Nederlandsche Bank zult ontvangen waarin precies staat hoe of wat... :)

Het bankwezen in Nederland is behoorlijk goed geregeld en het werkt allemaal samen, dus als jij aan kunt tonen dat je bepaalde termijnen overgemaakt hebt zal dat geen probleem opleveren vermoed ik. En de mensen die minder dan een ton op de bank hebben staan krijgen sowieso hun geld terug :)

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:23

Sylvia schreef:

Ik neem aan dat je binnen afzienbare tijd een schrijven van De Nederlandsche Bank zult ontvangen waarin precies staat hoe of wat... :)

Het bankwezen in Nederland is behoorlijk goed geregeld en het werkt allemaal samen, dus als jij aan kunt tonen dat je bepaalde termijnen overgemaakt hebt zal dat geen probleem opleveren vermoed ik. En de mensen die minder dan een ton op de bank hebben staan krijgen sowieso hun geld terug :)

Wat bedoel je met stopzetten?

Bedoel je geld overmaken naar de spaarrekening van de DSB?
Als dat zo is, denk je dat ik gekke henkie ben en nog maar een stuiver overmaak. Ik net al mijn periodieke overschrijvingen naar de DSB stopgezet en spaar gewoon via mijn eigen bank verder.
Jammer dat ik afgelopen vrijdag niet al mijn tegoed heb overgemaakt maar alleen het geld wat ik nodig had.
Laatst bijgewerkt door nitouche op 12-10-09 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:24

Ja hier! Al mijn spaargeld staat erop.. :\
Potje voor het paard etc. Bah geeft geen lekker gevoel dit!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:30

Ja je kan wel zeggen, juist door alles te stoppen werk je het de grond in!

Dat ben ik niet met je eens als Schieringa direct actie had ondernomen, was het NOOIT zover gekomen.

Als je het hebt over het storneren van de maandlast?

Ja, je gaat je zelf niet in de vingers snijden.

Stel nou mijn vader betaald de last van November aan de DSB en hij word overgenomen achteraf dus per November door de ABN?
Stel he?

Dan wil de ABN ook de last van November zien?

Dat kunnen wij dan niet eens betalen.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:31

Nou dan meld ik me ook maar...

Heb er behoorlijk wat spaargeld staan en daar moet ik het dus even zonder doen. :\
Gelukkig heb ik nog wat euro's op een lopende rekening bij een andere bank waar ook mijn salaris binnenkomt, anders kon ik helemaal niets. :o

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:32

Dirk Schieringa heeft al vanaf 2005 de tijd gehad om dit op te lossen!
Ja sorry, ik heb echt geen medelijden met de bank.

WEl met de gedupeerden en dat zijn de mensen met een te hoge lening.
De spaarders en de medewerkers die dit ook niet wisten.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:39

Tis nu op RTL Boulevard

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:44

Niks stopzetten gewoon doorbetalen. Je hoeft niet dubbel te betalen als een andere bank de boel overneemt.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:47

daantjuhhh schreef:
Schieringa

Het is trouwens scheringa ;)

Ook mijn ouders hebben daar hun spaargeld staan. Mijn vader maakt zich er nog niet erg druk over.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:49

De leningen worden geloof ik inderdaad bij andere banken onder gebracht (wel even op de rentes letten). De spaartegoeden tot 100.000 euro ben je ook niet zomaar kwijt. Dat wordt allemaal nog wel geregeld.

Echte ongemak ervan is dat je dus op dit moment er zelf niet bij kan en dat je moet wachten, geduld hebben totdat je spaartegoed uitgekeerd wordt. Ik hoop maar dat daardoor niet alsnog mensen in de problemen komen.

123chloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:49

Het is heel erg onduidelijk allemaal.. Ik heb echt geen idee wat nu de stand van zaken is voor de mensen die;
- een hypotheek hebben
- een spaarrekening hebben
- een PL of krediet hebben lopen via de onduidelijke "leenbroertjes" van DSB
Ik ben echt blij dat ik er niets bij heb lopen.. Succes voor diegene die even niet weten wat ze moeten!

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:52

oef, wat ben ik blij dat ik vorige week mijn spaargeld daar weggehaald heb. :j
Ik vertrouwde de boel niet meer en heb mijn geld naar een andere bank overgehevelt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:53

nitouche schreef:
Sylvia schreef:

Wat bedoel je met stopzetten?

Bedoel je geld overmaken naar de spaarrekening van de DSB?
Als dat zo is, denk je dat ik gekke henkie ben en nog maar een stuiver overmaak. Ik net al mijn periodieke overschrijvingen naar de DSB stopgezet en spaar gewoon via mijn eigen bank verder.
Jammer dat ik afgelopen vrijdag niet al mijn tegoed heb overgemaakt maar alleen het geld wat ik nodig had.

Nee, ik bedoel met stopzetten het aflossen van schulden, leningen, hypotheken. In feite ga je dan nl zelf in verzuim, want de DSB heeft recht op dat geld. En als je je aflossingen opschort help je de DSB alleen maar meer in de problemen :) En zoals ik al zei, als je aan kunt tonen dat je termijnen overgemaakt hebt dan is er helemaal niets aan de hand als een andere bank de vorderingen die de DSB op mensen heeft overneemt. Wsn merk je daar helemaal niets van en gaat het gewoon 1-op-1 over zonder dat je bewijsstukken hoeft te overleggen.

Overigens kun je iedere bank de afgrond in duwen als je, zoals bij de DSB gebeurd is, masaal geld weg gaat sluizen... Als iedereen morgen naar de ABN gaat om z'n geld op te halen of weg te sluizen dan krijgt die het ook verdomd moeilijk... Er gingen geluiden rond dat het niet goed ging met DSB, mensen reageren er op en zie het resultaat... :)

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:55

judith_irene schreef:
oef, wat ben ik blij dat ik vorige week mijn spaargeld daar weggehaald heb. :j
Ik vertrouwde de boel niet meer en heb mijn geld naar een andere bank overgehevelt.

Is dat niet 1 van de redenen waarom het nu helemaal mis gegaan is? Iemand zegt weg halen je geld, binnen een week wordt er ontzettend veel geld weggehaald. Dag bank :wave: Niet dat ik iets heb met DSB, al jaren zoveel negatieve verhalen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:55

Heb daar ook mijn spaargeld staan.
Maar snap er niks meer van! Moet je nu opzoek naar een nieuwe bank als je weer bij je geld kan of wordt het overgenomen?