Nog een filmpje van Bjorn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inspirationn

Nog een filmpje van Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 09:22

We hadden nog veel filmmateriaal over van het rijden. Dus we hebben een deel 2 gemaakt van het rijden binnen het NH.

Hier is die dan :)

Kitsolu

Re: Nog een filmpje van Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 07:44

Leuk filmpje, maar oeww...ik denk dat je beter met zadel kunt springen, sorry, je zit zo vreselijk te bonken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:03

Verplaatst van NH --> LN

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:32

Is dit natural?
Want is het eerlijk op een paard zijn rug te gaan zitten als je het eigenlijk nog erg tegenwerkt?
En is bitloos zo veel vriendelijk bij zo'n bewegende hand als met bit met een mooi stille hand (ten opzichte van de mond)?
Mag je dit natural noemen?

Ik vind het knap wat je doet, alleen wel jammer dat er zoveel kritiek is op mensen die anders rijden (met bit en boomzadel). En dan heb ik het niet over het terrechte kritiek van mensen die er slecht mee om gaan en niet passend materiaal hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:14

Leg er aub een zadel op... je zit echt vreselijk te bonken, vooral bij het springen :=

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:55

lailapri schreef:
Is dit natural?
Want is het eerlijk op een paard zijn rug te gaan zitten als je het eigenlijk nog erg tegenwerkt?
En is bitloos zo veel vriendelijk bij zo'n bewegende hand als met bit met een mooi stille hand (ten opzichte van de mond)?
Mag je dit natural noemen?

Ik vind het knap wat je doet, alleen wel jammer dat er zoveel kritiek is op mensen die anders rijden (met bit en boomzadel). En dan heb ik het niet over het terrechte kritiek van mensen die er slecht mee om gaan en niet passend materiaal hebben.

Ik denk dat je wel bedoeld wat ik met Natural bedoeld. Ik bedoel het meer over de omgang. (zie mijn website) Ik geef je groot gelijk dat je natural niet rijden op een paard is. Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om kritiek te geven op mensen die met bit en zadel rijden. Zoals in mijn filmpje rij ik ook gewoon met een kn zadel. Dat niet boomloos is. En ik rij ook gewoon dresuur. Het filmpje is gewoon meer bedoeld om er naar te kijken met bijbedoelingen. Maar meer een filmpje over een meisje die lekker bezig is met haar Fjordje.

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:59

Bizzybijtje schreef:
Leg er aub een zadel op... je zit echt vreselijk te bonken, vooral bij het springen :=

In mijn andere filmpjes kan je mijn houding misschien beter beoordelen. Ik geef toe dat in dit stukje van de film nog zeker niet optimaal is! Het is nog een jong paard die snel uit balans is. Wat nog veel moet leren en natuurlijk ik zelf ook. Je begrijpt natuurlijk wel dat als 2 uit balans zijn dat op film beeld het er anders uit kan zien. In mijn filmpje hieronder zie je mijn houding op mijn andere fjord tiola. Je kan het verschil zien :) (ook de sprong!!) (spoel wat verder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:26

Ook daar kom je hard terug (zie 2.38)
En dat neemt nog niet weg dat je wel zit te bonken op die ándere fjord... :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:33

http://www.youtube.com/watch?v=1orKOA0PftY
Dat hard terug komen zie je ook terug in mijn filmpje. Met zadel springen is echt wel beter (dit was voor iemand zijn videoclip gemaakt vandaar die aparte shots ertussen).
vanaf 1.57 zit ik erop

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:17

wat is aan het eerste filmpje Natural? Sorry hoor maar ik zie het niet. Alleen iemand die zonder zadel rijd.

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 18:31

xvanity22 schreef:
wat is aan het eerste filmpje Natural? Sorry hoor maar ik zie het niet. Alleen iemand die zonder zadel rijd.

Met Natuurlijke omgang hoef je het ook niet te kunnen zien. Het gaat om de hele omgang met paard. Tijdens het rijden pas ik het principe van wijken voor druk toe dmv het touwhalster. Meer info? Zie paardnatuurlijk.nl of andere soortgelijke websites

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 03:20

xvanity22 schreef:

Sorry maar hier ben ik het ook mee eens..toch maar een zadel opleggen ;)