Hier woon ik met nog 4 mensen. Die dus allemaal een kamer huren in het huis.
Er zijn heel veel appartementen in ons blok die per kamer verhuurt worden. Ik weet dat een paar gezinnen het daar helemaal niet mee eens zijn en ons het liefst zien verdwijnen.
Ook al leveren we absoluut geen overlast. (We hebben 1 keer een incident gehad met een dronken vriend van één van ons maar verder hoor je ons echt niet)
Krijg ik tot mijn grote schrik gister avond een smsje van een van mijn huisgenoten (die ik nu net pas lees)
Met dat we een brief hebben gekregen met daarin dat er klachten zijn geweest over ons adres wat betreft kamerverhuur en illegale verbouwing. Dat er volgens archief onderzoek is er geen omzettingsvergunning afgegeven (van zelfstandige woning naar kamerverhuur dus) En daarom komt er a.s. dinsdag inspectie tussen 16.00 en 19.00 en die moeten alle vertrekken in kunnen.
Nu hebben wij nooit geweten dat we daar een vergunning voor nodig hadden.
Dus hoe staan wij?
Huisgenoot die de sms stuurt, zegt ook niet thuis te zijn dinsdag en weigerd haar kamer open te laten.
Verder weet ik nog niet wat er exact in de brief staat omdat ik dit weekend bij mijn vader ben, mijn vader gaat zo even één van de huisgenoten bellen.
En nog een leuke bij komstig heid die dinsdag is precies de diploma uitreiking van mijn zus