Abortus: voor of tegen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:54

Avanti schreef:
Een sperma cel zonderdat het bij een eicel is gekomen is helemaal niets, en zijn er trouwens miljoenen van dus het zou ook onmogelikj zijn om die in leven te houden Knipoog
Pas als een spemacel bij een eicel komt smelt het samen tot 1 en dan vormt het de dna.


Wat is nou DNA? Een haar en een huidschilfer is ook DNA.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:55

Van een mens ja! Uit de dna groeid een mens en die huidschilfer komt van een mens.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:58

Avanti schreef:
Zo dit wel dan een beejte onderbouwd Knipoog


Nee

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:58

Dat er een zenustelsel begint te vormen houdt niet in dat het ook direct wat kan voelen, daarvoor zal het zenuwstelsel toch echt volgroeid moeten zijn.

Daar komt bij dat de grens voor aborteren echt niet willekeurig zal zijn gekozen, daar is daadwerkelijk onderzoek naar gedaan.

Een eicel is ook al DNA, net als een spermacel.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:59

Een kind is een kind of het nu 1 week oud is 10 weken oud. Merken jullie nog wel als je zwanger bent en bij de verloskundige een echo laat maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:01

Ik ben voor abortus en ik zie het ook als een van de keuzes die je kunt maken, als een soort recht dat je hebt. Een paar decennia geleden was "baas in eigen buik" en leus van de vrouwenbeweging, die er hard voor gestreden heeft om abortus mogelijk te maken. Heden ten dage loop je nog veel meer risico's en daarom is het sowieso verstandig (ik zou zeggen noodzakelijk) om om je bescherming/veiligheid te denken.

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:01

ik ben tegen abortus, behalve als je verkracht bent of het kind is echt niet levensvatbaar, maar aan de andere kant denk mag je het kind wel nemen als je niet eens je eigen verantwoording kan nemen. verdient iemand dan wel een kind. ik zou nooit abortus laten doen ook als ik nu zwanger zou raken.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:03

Stel nu dat je zwanger bent en je vriend is helemaal in de wolken en wil graag het kind houden ben je dan nog baas in je eigen buik?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:05

UlbeH schreef:
Stel nu dat je zwanger bent en je vriend is helemaal in de wolken en wil graag het kind houden ben je dan nog baas in je eigen buik?


Rare vraag. Verward
Tuurlijk ben je baas in eigen buik. Als je het niet wil, dan wil je het niet. Dat lijkt me duidelijk.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:06

Waarom is dat raar? Dus je vriend heeft daar geen moer over te zeggen ook al is een deel van hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:07

UlbeH schreef:
Stel nu dat je zwanger bent en je vriend is helemaal in de wolken en wil graag het kind houden ben je dan nog baas in je eigen buik?


Dat is nu precies waar het om gaat en dus de reden waarom er zo gestreden is voor het abortusrecht. Want wie is die vriend om maar te bepalen dat je 9 maanden dat kind draagt en je leven over een andere boeg gooit omdat hij dat leuk vindt?
Volgens mij moet je het allebei nog altijd willen?

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:07

UlbeH schreef:
Stel nu dat je zwanger bent en je vriend is helemaal in de wolken en wil graag het kind houden ben je dan nog baas in je eigen buik?


Ja natuurlijk, mijn vriend bepaalt mijn leven niet, dat doe ik. Komt bij dat als mijn vriend kinderen wou we nu niet meer bij elkaar waren omdat dat meningsverschillen zijn die niet samen gaan.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:08

Dus als jouw vriend over een paar jaar toch onverhoopt een kinderwens krijgt, schop jij hem de deur uit? Verward Verward

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:09

Lovely, je kan het ook omdraaien, wie ben jij om eenzijdig te beslissen wat er gaat gebeuren?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:09

UlbeH schreef:
Stel nu dat je zwanger bent en je vriend is helemaal in de wolken en wil graag het kind houden ben je dan nog baas in je eigen buik?


Ken aantal situaties waar vriendlief na 3 maanden zwangerschap geen zin meer had in zijn zwangere vriendin en haar hormonen en zij achterbleef bij mams en paps....
Terwijl zij zelf zou kiezen voor abortus maar zich liet overhalen omdat hij het zo graag wilde en ze 'zo gelukkig' geweest zouden zijn.
Ze was toen 17 jaar.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:10

UlbeH schreef:
Waarom is dat raar? Dus je vriend heeft daar geen moer over te zeggen ook al is een deel van hem?


Nee idd, ik zou het moeten dragen en ik zou er verantwoordelijk voor zijn. Helaas is het nog steeds zo, dat de verzorging voor het grootste gedeelte op de vrouw neer komt.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:11

Ja, als de een een kind wil en de ander niet dan kun je niet meer verder met zijn 2-en. De een kun je natuurlijk nooit vragen om zijn kinderwens te onderdrukken, en de ander kun je niet vragen om een leven te gaan lijden wat hij of zij niet wil

Voor een relatie moet je het over bepaalde dingen eens zijn, en dit is daar zeker een van.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:11

irene schreef:
Dus als jouw vriend over een paar jaar toch onverhoopt een kinderwens krijgt, schop jij hem de deur uit? Verward Verward


Ik heb mijn vriend al meerdere keren verteld, dat hij voor kinderen niet bij mij moet zijn. Dan weet ie dat alvast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:12

UlbeH schreef:
Lovely, je kan het ook omdraaien, wie ben jij om eenzijdig te beslissen wat er gaat gebeuren?


Mannen hebben een escape (de voordeur) en vrouwen niet, dat is het hele verschil. Volgens mij is het uberhaupt onverstandig om aan een kind te beginnen zolang beiden niet overtuigd zijn het echt te willen.

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:13

Zelf zou ik nu niet kiezen voor abortus mocht ik zwanger zijn. Ik heb een stabiele relatie, een huis, geld en een baan.
Ik wil (nog) geen kinderen, maar mocht in toch zwanger zijn (ondanks de pil) dan is het kind welkom. Nu wel.
Had je het tien jaar geleden gevraagd, dan had ik er waarschijnlijk heel anders over gedacht...


Maar wat nou als je weet dat het kindje in je buik zwaar gehandicapt ter wereld zal komen?

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:13

Natuurlijk, ben ik volledig mee eens. Normaliter beslis je dat pas als je er beiden aan toe bent.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:13

Tessebes"]
[quote="irene schreef:
Dus als jouw vriend over een paar jaar toch onverhoopt een kinderwens krijgt, schop jij hem de deur uit? Verward Verward


Ik heb mijn vriend al meerdere keren verteld, dat hij voor kinderen niet bij mij moet zijn. Dan weet ie dat alvast.
[/quote]

Maar wat doe je als hij over een aantal jaren van mening veranderd en toch graag kinderen wil??
Zet je hem dan de deur uit?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:15

irene"]
[quote="Tessebes"][quote="irene schreef:
Dus als jouw vriend over een paar jaar toch onverhoopt een kinderwens krijgt, schop jij hem de deur uit? Verward Verward


Ik heb mijn vriend al meerdere keren verteld, dat hij voor kinderen niet bij mij moet zijn. Dan weet ie dat alvast.
[/quote]

Maar wat doe je als hij over een aantal jaren van mening veranderd en toch graag kinderen wil??
Zet je hem dan de deur uit?
[/quote]

Dat is dan jammer, hij moet er maar vrede mee hebben. Zo niet, dan zoekt ie maar een ander. Ik ga echt geen kind "nemen" omdat hem dat zo leuk lijkt.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:16

Nou de liefde zit diep.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:18

Uiteraard niet, dat laatste ben ik helemaal met je eens.

Iets andere stelling , jij krijgt geweldige baan aan de andere kant van het land, jullie zullen dus moeten verhuizen. Vriendlief wil niet, geef jij je baan dan op?
Laatst bijgewerkt door irene op 02-05-03 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt