Abortus: voor of tegen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7703
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:33

Probeer ik het nog een keer: wat nou als je best wel kinderen wil maar je hoort dat het kindje dat in je buik zit waarschijnlijk zwaar gehandicapt zal zijn, zowel geestelijk als lichamelijk?

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:33

leeg
Laatst bijgewerkt door UlbeH op 02-05-03 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:33

UlbeH schreef:
Sonja, mijn zegen heb je hoor, ik heb een zoontje van 2 jaar en een paar maanden, straks is ie uit de poepluiers. Ik heb nog steeds 3xmodaal en ik heb nog steeds een paard waar ik urenlang op rijdt. Dus zoveel verschilt het niet.


En wat doet je vrouw/vriendin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:33

Of stop je je kind vijf dagen perweek in zo'n dagbewaarcentrumiets? Dat vind ik nou pas sneu voor een kind....

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:35

Kitty schreef:
Probeer ik het nog een keer: wat nou als je best wel kinderen wil maar je hoort dat het kindje dat in je buik zit waarschijnlijk zwaar gehandicapt zal zijn, zowel geestelijk als lichamelijk?


Dat is die 0,1 % van mij waarin ik een abortus zeer zeker zou overwegen.
Ik heb zelf een gehandicapt zusje, ik weet dondersgoed waar ik het over heb als ik kijk naar de problemen die dat met zich meebrengt.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:35

ook leeg
Laatst bijgewerkt door UlbeH op 02-05-03 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:35

irene"]
[quote="Sonja schreef:

Je krijgt er zeker een hoop voor terug....
M'n carriere zou afgelopen zijn, m'n paard zou ik moeten verkopen etc etc.


Hoeft niet hoor Knipoog Ik werk nog steeds en heb nog steeds een paard en ergens tussendoor scharrelen er nog steeds 2 kinderen rond die mij gisteren nog verzekerden dat ze van alle klasgenootjes het leukste huis hadden om in te wonen Lovers
[/quote]

Het gaat mij niet om werk, maar om MIJN werk. Bij de Appie achter de kassa kun je altijd parttime doen (no offence, alle respect voor wie dat doet maar dat is echt niks voor mij) maar een bedrijf leiden is toch effe een ander verhaal...

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:36

en waar laten jullie je kind op die momenten?

Want het is algemeen bekend dat kinderen opvoeden een full-time baan is tot een jaar of 18-20.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:36

Ulbe, en waar laten jullie de kinderen als jullie allebei carriere aan het maken zijn, aan het volleyballen en paardrijden zijn en ongetwijfeld ook nog alle vrijheid hebben om ieder met z'n eigen vriendenkring op pad te gaan?

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:36

ook leeg
Laatst bijgewerkt door UlbeH op 02-05-03 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:37

Ulbe, ken je die commercial met die kindjes die vragen wie die meneer is, die op zondag het vlees komt snijden??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-05-03 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:37

Sonja schreef:
Of stop je je kind vijf dagen perweek in zo'n dagbewaarcentrumiets? Dat vind ik nou pas sneu voor een kind....


Mijn kinderen zitten 2 dagen per week op de naschoolse opvang. Als het vakantie is, willen ze altijd een paar dagen extra omdat er zulke leuke activiteiten zijn.

Het blijkt dat een kind wat voor zijn 4e jaar een kinderdagverblijf heeft bezocht, minder aanpassingsproblemen op school heeft, betere sociale vaardigheden heeft dan de kinderen die bij mams zijn gebleven.
Ja, dat is inderdaad heel sneu voor die kinderen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:38

Ook tegen. Inderdaad mist bij verkrachting. Ook lijkt het me misschien nog wel rieel om het weg te laten halen als het kind toch geen mooi leven kan krijgen. (te jong, geen geld, ouders niet samen op willen voeden).

Ik zou het houden als ik zwanger zou worden van mijn vaste vriend.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:38

Ik vindt het knap als je dat zo kunt regelen, 99% van de wereld kan dat namelijk niet.

Hoe oud is jullie kind dan als ik vragen mag?

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:38

Lovely, die reclame ken ik ja. Vreselijke reclame

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:39

Sonja schreef:

Het gaat mij niet om werk, maar om MIJN werk. Bij de Appie achter de kassa kun je altijd parttime doen (no offence, alle respect voor wie dat doet maar dat is echt niks voor mij) maar een bedrijf leiden is toch effe een ander verhaal...


Een bedrijf leiden is inderdaad een ander verhaal dan achter de kassa bij Appie (ook van mij alle respect daarvoor), zeker als je 100 man personeel hebt.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:40

Sonja, ik heb ook mijn eigen BV, de combinatie gaat erg goed hoor, geen probleem.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:41

Staat in je profiel dat je intercedente bent bij een uitzendburo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:42

UlbeH schreef:
Lovely, die reclame ken ik ja. Vreselijke reclame


Maar dat gaat jou niet overkomen, toch?

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:44

Nee, eigenlijk niet, 1 van de redenen namelijk dat ik zelfstandig ondernemer ben is dat ik het vertik om 5 dagen per week te werken. Er is namelijk meer dan alleen werken.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:45

UlbeH schreef:
Nou de liefde zit diep.


Sorry hoor beetje late reactie. Maar Ulbe van wie zit de liefde dan diep? Van de man die toch perse een kind wil hebben; of van de vrouw die dat niet wil en doorgaans in praktijk toch echt de meeste opoffering moet doen??? Verward

Ik snap dat echt niet, wordt het hebben/krijgen van kinderen soms niet ernstig overschat? En is dat het werkelijk waard om een goede relatie voor op te breken?
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 02-05-03 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:45

UlbeH schreef:
Nee, eigenlijk niet, 1 van de redenen namelijk dat ik zelfstandig ondernemer ben is dat ik het vertik om 5 dagen per week te werken. Er is namelijk meer dan alleen werken.


Juist als je een eigen bedrijf hebt moet je 6-7 dagen in de week werken, zeker als die net is opgestart.
Mag je mij ook graag vertellen hoe je dat doet.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:47

UlbeH schreef:
Nee, eigenlijk niet, 1 van de redenen namelijk dat ik zelfstandig ondernemer ben is dat ik het vertik om 5 dagen per week te werken. Er is namelijk meer dan alleen werken.


Je moet ook niet zelf werken, je moet voor je laten werken Haha!

Het valt me trouwens wel op dat steeds meer jonge meiden zeggen geen kinderen te willen hebben omdat ze hun vrijheid niet willen opgeven.
Nu kan ik me daar aan een kant wel iets bij voorstellen, maar het lijkt wel of je tegenwoordig helemaal geen opoffering meer mag vragen aan iemand (groot woord, maar ik wist ff geen beter woord).
Maar goed, dat is weer een heel andere discussie en heeft slechts zijdelings met al dan niet kinderen willen hebben te maken.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:49

laurae"]
[quote="UlbeH schreef:
Nee, eigenlijk niet, 1 van de redenen namelijk dat ik zelfstandig ondernemer ben is dat ik het vertik om 5 dagen per week te werken. Er is namelijk meer dan alleen werken.


Juist als je een eigen bedrijf hebt moet je 6-7 dagen in de week werken, zeker als die net is opgestart.
Mag je mij ook graag vertellen hoe je dat doet.
[/quote]

Ik geloof dat mijn plannen niet echt kloppen, kan jij een plan voor mij maken. Eigenlijk toch belachelijk dat je je dan 7 dagen per week kapot werkt.

Mijn ouders doen ook al jaren iets fout geloof ik Verward
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 02-05-03 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:50

laurae"]
[quote="UlbeH schreef:
Nee, eigenlijk niet, 1 van de redenen namelijk dat ik zelfstandig ondernemer ben is dat ik het vertik om 5 dagen per week te werken. Er is namelijk meer dan alleen werken.


Juist als je een eigen bedrijf hebt moet je 6-7 dagen in de week werken, zeker als die net is opgestart.
Mag je mij ook graag vertellen hoe je dat doet.
[/quote]

Is een kwestie van prioriteiten stellen, ik zal de laatste zijn om te zeggen dat de eerste paar maanden niet hectisch zijn maar zoals met alles, wie veel zaait zal veel oogsten.