Oud zwembad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Oud zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 16:43

Wij gaan over anderhalve maand verhuizen naar een leuk huis met een tuin , waar zo'n rond zwembad half ingegraven is.
Dit is door de huidige bewoners de laatste jaren gebruikt als Koi-vijver :P

Nu zouden we het ding natuurlijk wel gewoon weer als zwembad in gebruik kunnen nemen , maar eigenlijk geven we daar niet zo om en zijn we dus van plan om het zwembad eruit te halen zodat we meer terrasruimte krijgen :)

Maargoed , dan zitten we dus met een uitgegraven zwembad ! Wat moet je daar nu weer mee ??

Ik denk dat we het maar gewoon als gratis af te halen op Marktplaats zetten , maar zit mijn hoofd te breken of we er toch niet iets nuttigs mee kunnen doen. Als drinkbak voor de paarden is het veels te groot :P

Om het nu in de wei in te graven als een soort natuurlijke poel , daar is hij te diep voor.
In de tuin zie ik er eigenlijk ook geen nut voor...om boompjes in te planten ofzo :P

Iemand wel een leuk idee wat je nu met zo'n zwembad zou kunnen doen ? :)

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:18

Op de kop zetten, stukje uitzagen en er een inloopstal of schuurtje van maken,.. ??? ;)

Yell

Re: Oud zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:20

heb je een (voorbeeld) foto van het ding? voor de inspiratie

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:22

Haha jaa ik heb ook geen flauw idee wat ik me erbij moet voorstellen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:24

kavama schreef:
Op de kop zetten, stukje uitzagen en er een inloopstal of schuurtje van maken,.. ??? ;)

Haha, DAt is wel een goede ja!
Maar dan zou je hem een stuk moeten ingraven of op een andere manier vast moeten zetten...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:27

Skateramp van maken? Kun je geld mee verdienen, wie weet staan skaters in de rij om eens ouderwets in een zwembad te skaten.

king_yoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:28

ehmm,,
tja .. ik weet niet :P

wel jammer van het zwembad :P

succes met bedenken :D

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:35

ik weet niet precies hie diep de kuil is maar misschien is dit een idee,

je gebruikt de kuil om s'zomers een kampvuur te maken en rondom zet je bankjes weg of je graaft een zitrandje langs de kuil daarmee kun je dan de kuil gelijk iets minder diep maken

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:44

Ik zou hem gewoon laten zitten enkele gaten erin zodat het water eruit kan en dichtstorten met aarde of zand afhankelijk of je daar wilt bestraten of tuin wilt hebben.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:01

VSW-->LZP

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:06

friesiszwart schreef:
Ik zou hem gewoon laten zitten enkele gaten erin zodat het water eruit kan en dichtstorten met aarde of zand afhankelijk of je daar wilt bestraten of tuin wilt hebben.

en toen wilde je later toch nog iets doen daar of de volgende bewoners en heb je het gedonder dan
nee is niet echt slim als je het mij vraagt

een zwembad ehh idd een foto is makkelijk
en anders gooi we weer vissen is :P

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:12

zwembad is hip toch voor in de zomer? :+ ik zou niet meer zonder kunnen :o

ik weet niet hoe groot het is, maar je zegt dat je meer terrasruimte wil dus misschien kun je in het midden een stukje met beton oid volstorten en dat je daar een soort van mini terras maakt en dat je daarom heen dan water heb?? of een houten steigerachtig iets eroverheen waar je dan op kan zitten zodat je boven het water zit, of gewoon een bruggetje om overheen te lopen, en dan leuke visjes derin. misschien hebben ze ook wel hele dikke glasplaten waar je op kan lopen die je er dan overheen kan leggen, zodat de vissen onder je door zwemmen.
je kan ook allemaal van die grote keien erin leggen en dan iets dat water omhoog spuit, en dat het water dan weer over die keien weg loopt, zegmaar een soort van fontein, waterval achtig iets. ik zou hem gewoon laten zitten en dan kan je er zoveel leuke dingen mee. dan krijg je echt een aparte tuin.

edit: ik krijg nog een idee, je kan het ergens op stal neerzetten en dan een stuk eruit zagen zodat je erin kan lopen en dan gebruiken als een soort van wasplaats voor de paarden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 20:49

Hoi , jeetje jij hebt een boel ideeën , haha !

Het is gewoon een heel simpel rond zwembad , zo'n blauw ding , ik denk een meter diep en een meter of 4 in doorsnede.

Ligt echt midden in de tuin dus daarom willen we er vanaf.
Aan de an dere kant van het huis is nog een tuintje en daar zitten ook al 2 vijvers , die gaan er ook uit.

Of althans , zeker de grotere , er zit nog een iets kleinere en wellicht laten we die zitten omdat die niet zo pontificaal de tuin in bezit neemt :P

We willen echt wat meer zitruimte hebben en daarom moet dat lompe kreng van een zwembad eruit.

Als we alsnog eens kinderen krijgen ofzo , en een zwembad in de zomer neer willen zetten , dan halen we wel voor een paar tientjes een nieuwe die dan lekker weer weg kan in de winter of als hij in de weg staat ;)

Deze zit zo half ingegraven en echt MIDDEN in de tuin :

Afbeelding

Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:06

Naar het grofvuil met dat ding :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:25

gratisafhalen.nl ?

verdiept terras gaat um niet worden gezien het water niet weg kan lopen

ik zou hem er uit halen en weg doen
of in ere herstellen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:28

Ik ken deze zwembaden...

Probleem is dat wanneer je het leeg pompt, de zijkanten ineen storten, en doorgaans gaat dan het zand en de stenen ook mee.

Het is heel heel heel moeilijk om deze zwembaden ongeschonden uit de grond te krijgen...

Dus ik zou eerder gewoon de boel laten staan,schoonmaken en als zwembad gebruiken..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:29

Gave kat trouwens in de tuin!!

Hadden deze mensen een cattery?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:31

Ik dacht; gebruiken als paardenzwembad maar dat wordecht niks zo te zien! _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 08:41

Nee dat wordt hem ook niet :D

Maar ik vind dit echt typisch zo iets dat je het enen moment bij het grof vuil zet , en een jaartje later ben je met iets bezig en zoek je een oplossing om dat voor elkaar te krijgen , en denk je : oliebol !!!!! Dáár had ik hem mooi voor kunnen gebruiken !

Ja ze fokken zelf Noren en hebben een kattenpension :)

CM : Okee.....nouja dan wordt het maar tobben , maar eruit gaat hij sowieso :)

Hij staat gewoon veels te pontificaal in de weg. We hebben geen behoefte aan een zwembad of vijver , en zeker niet al dat zo ten koste gaat van ruimte die je veel fijner kunt gebruiken.

Stond hij nu nog ergens achter in een hoekje dan was het een ander verhaal , maar nu heeft het ding echt te veel nadelen vergeleken met voordelen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:44

oh...wat ga je leuk wonen!!!
tja,en wat dat zwembad betreft...gratis af te halen misschien?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:52

Je kunt hem ook aanbieden incl. zelf uitgraven. Dan heb je geen werk (als het je lukt om hem kwijt te raken, maar denk best dat er mensen zijn die zoiets gratis willen). Kijk eens op Marktplaats / Gratis op te halen of ze vaker worden aangeboden / gevraagd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 08:56

Hoi , bedankt , ja het is echt een leuk huis , kan niet wachten :j

Ja dat was ook van plan inderdaad , het eerst maar eens als gratis af te halen op Marktplaats zetten dat mensen het zelf eruit kunnen halen en meenemen.

Maargoed , ik heb zo het gevoel dat ik op een gegeven moment zo'n oliebol-moment heb dat ik ervan baal dat ik niet eerder heb bedacht dat dat zwembad handig was geweest om daarvoor te gebruiken :D

Maar blijkbaar weten jullie ook niet echt waar het nuttig voor zou kunnen zijn , dus toch maar op Marktplaats dan en als niemand reageert dan slopen we hem gewoon zelf eruit en gooien we hem weg.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 09:03

een watervooraad voor een weide is ie ongeschikt voor (het water zal uiteindelijk bederven gezien het niet stroomd)

verder kan ik ook niets bedenken

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:57

rommulus: kun je heel eenvoudig oplossen door er een klein goedkoop fonteintje in te monteren, heb je al vanaf 50-60 euro, paardjes hebben dan een gigantische stromende waterbak :D