kosten kynologische opleiding?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

kosten kynologische opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:37

Ik was op de site van de kynologische opleidingen aan het kijken, maar de link met tarieven werkt niet. Weet iemand wat de opleidingen kynologische kennisleer I en II kosten?

Medea

Re: kosten kynologische opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:45

Ik ben vorige week begonnen met KK1 bij de URV in Utrecht. Ik betaal maar 100 euro voor iets van 25 lessen. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:54

tjee das weinig, had er een nulletje bij verwacht :o Wat wil jij ermee gaan doen/

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:12

Ik heb hier ook eens naar gekeken, omdat ze die opleiding geven in avondonderwijs op de school waar ik mijn bacheloropleiding gedaan heb...... Ben toch écht wel geschrokken van de prijs :+ . http://www.quiebus.nl/opleidingen_nederland.htm , dit is de link naar de opleidingen+kosten in Nederland hiervan

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:58

BB > STW

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 16:49

ja, maar dat is niet KK1 en 2, dat is instructeur en gedragstherapeut, stuk uitgebreider dan KK1 volgens mij ( heb t vanmorgen even uitgezocht, die website :+ )

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 04:03

KK1 opleidingen zitten ergens tussen de €85-120 euro, verschillend per kynologenvereniging.

Het zijn ook geen erkende vakdiploma's. Ikzelf heb in 2007 KK1 gevolgd en gehaald en begin nu aan KK2. Volgend jaar wil ik E&B doen met als doel mijn eigen fok beter te kunnen beoordelen (fok en show hobbymatig maltezers) en ook om eventueel keurmeester te kunnen worden.

KK1 is eigenlijk leuk als je over het algemeen in het fenomeen "hond" geinteresseerd bent en een must als je wilt fokken. KK2 gaat dieper op ea in en exterieur en beweging is als het ware de voorbereidende opleiding tot aspirant keurmeester.

Maar het zijn geen vakdiploma's.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 11:55

Nou ik wil in ieder geval niet fokken, doel is om een dag/vakantie opvang op te starten als we eenmaal in duitslan wonen.

Swiffer, heb jij dan nog een tip welke opleiding dan beter zou zijn?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:40

misschien is het honden en kattenbesluit dan wat?? dit is een opleiding om een dierenasiel en/of dierenpension te kunnen beginnen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 23:04

die zag ik ja, ik weet alleen nog steeds niet zeker of die nou nog steeds verplicht is of niet. En ik moet ook nog even uitzoeken of ik daar dan ook in duitsland wel wat aan hebt! ik las ergens dat ze bezig waren met een nieuwe certificering ipv het Honden- en kattenbesluit..

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 02:36

Ik zou ook zeggen honden en katten besluit. Certificering vanuit de Raad van Beheer is van de baan. Wat je in DL moet hebben? Tja.. Weet ik ook niet. Succes iig! ;)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 11:56

oh goed om te weten dat dat van de baan is! Ik ben er inmiddels uit. Ik start in januari met kynologisch instructeur en ga dan door voor gedragstherapeut. Daarna wil ik het honden en katten besluit gaan halen :)