Schadeclaim afgewezen: slachtoffers waterleidingbreuk 2008?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Schadeclaim afgewezen: slachtoffers waterleidingbreuk 2008?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 16:55

In maart 2008 is er bij het euvelgunne een hoofdleiding breuk ontstaan door wegwerkzaamheden.
Hierdoor is veel schade bij bedrijven en verschillende huishoudens opgelopen.

Na 1,5 jaar komt er net een brief in de bus dat de schadeclaim is afgewezen. Natuurlijk heb ik direct gebeld omdat we sinds deze breuk de vaatwasser stuk is. Sinds dien wassen we af met de hand. De vaatwasser is namelijk droog gedraaid in de nacht van de leiding breuk.

Nu werd ik doorverwezen naar Rijkswaterstaat en kreeg ik de tip om eigen schadeverzekering in te schakelen.
Zijn er meer slachtoffers die hier problemen mee hebben?

Ik weet niet zo goed hoe ik hier verder op in moet spelen. Uit de brief begreep ik dat de breuk ontstaan is door wegwerkzaamheden die een aardverschuiving hebben veroorzaakt. Ergens ben ik bang dat ik vervolgens nog weer een keer wordt door gestuurd naar het bedrijf wat hier toen op de weg bezig is geweest... en wie weet misschien daarna naar de opdrachtgever?

Ik zie even door de bomen het bos niet meer!

Prrrr

Re: Schadeclaim afgewezen: slachtoffers waterleidingbreuk 2008?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:23

NM -> LZP

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:02

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Die weten vaak wel waar ze voor je moeten beginnen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 21:22

Nee die hebben wij niet. We hebben wel contact opgenomen met de man die ons geholpen heeft met verzekeren om te kijken hoe dit eventueel verder geregeld kan worden.

Verder wacht ik nog op een telefoontje van het waterbedrijf over hoe ik het beste Rijkswaterstaat kan bereiken := !