_Sigrid_ schreef:Nou, je hebt tegenwoordig bijna overal een diploma voor nodig. Zelfs om volgens de laatste HCCP regels de plee te schrobben. Maar in België kan jan en allemaal die 8 jaar een rijbewijs heeft zo iemand achter het stuur zetten en rijden maar (zonder extra rem of gaspedaal). Vergeet niet, een auto is een moordwapen.
Dus ja, ik vind dat wel een beetje onverantwoordelijk. Dat er gekken in auto's rond rijden. Dat gebeurt en daar kan je vrij weinig aan doen ja. Maar vind de Belgische situatie een beetje vragen om problemen. En aangezien het wegenonderhoud het daar ook nogal af laten weten (vooral Wallonië)....
Niet mijn favo land om doorheen te crossen in ieder geval.
En iemand zonder enige kennis van regels achter het stuur gooien vind je niet gevaarlijk?
Zoveel ongelukken gebeuren er anders niet met de "L"en. Denk je dat ouders hun kind dood willen? Dat ze hen gewoon in het verkeer gooien alla "nou, links is de koppeling, midden is de rem en rechts zit de gas, en nou zoek je het maar uit"?
Misschien dat jij dergelijk gedrag zou vertonen in deze situatie maar daarom nog niet de gehele bevolking. Hier in Vlaanderen vallen die wegenwerken anders goed mee. Het is natuurlijk makkelijk om kritiek te hebben op iets waar je eigenlijk helemaal niets van af weet. 
Alsnog gaan er heel veel mensen met de rijschool overigens (waaronder ik). Vaak word er een basis via de rijschool gedaan en gaan de ouders dan verder oefenen.