jack russel pup bijt !?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 15:52

Miep"]
[quote="sl0wm0ti0n schreef:
Jackies zijn sowiezo nogal agressieve hondjes. Je moet ze op tijd laten zien wie er de baas is, anders gaat hij er nog aan wennen dat het "gewoon" voor hem is geworden. Een stukje vel pakken en er in knijpen, of hem een tik geven en flink je stem verheffen en duidelijk maken dat het fout is. Jij bent de baas.


Een jackrusell hoort in principe ( en van de rasstandaard ) alleen agressie te vertonen tegenover de prooi, en dus niet tegen de baas ed.
Dus waar jij het weg haal dat ze agresief zijn?

En baasje van hondje ( sory weet even je naam niet meer.. Knipoog ) : Hoe is de houding van je hondje wanneer hij bijt?
Kwispelt hij gewoon en heeft hij de oortjes naar voren enz.
Of zet hij zn haren omhoog en kijkt hij bang enz.

er is een heel verschil tussen speels bijten en agresief bijten.

Heb je iets van een bijtring voor je hondje?( je kunt dezelfde doen als voor een baby )het kan ook zijn dat je hondje namelijk last heeft van een zeurderig gevoel in de bek( van de tandjes) en net zoals een baby zet dan je hondje ook de tanden in iets hards.

Wat doe jij met je vingers wanneer je hondje er de tanden in zet? beweeg jij ze oid.?
Want dan maak je het juist heel intressant voor de pup.

Bedenk wel dat het een pup is he...bijten mag niet, maar speelsigheid moet je in mijn ogen niet te zwaar bestraffen, vooral niet bij een Jackrussell.
Net zoals dat je niet ( te ) veel en hard moet schreeuwen tegen een Jack, hier worden ze erg onzeker en bang van.

Bij mijn pups riep ik altijd auw en pakte ik ze inhet nekvel, ze proberen het wel weer maar heb geduld, soms duurt het een kwartier ofzo hoor!
Maar de aanhouder wint!
[/quote]

meestal is het speels dat ze bijt maar deze voormiddag begon ze te grommen en snappend te bijten dus dit lijkt toch wel bijten uit aggressie. ik heb dus 1,5 week nee gezegd en haar bij haar nekvel genomen maar er kwam geen verbetering. nu heb ik wanneer ze bleef bijten ook tikken op haar neus gegeven en dit lijkt te beteren. (kan ik nog niet echt zeggen want ik doe dit nu nog geen dag). ze mag spelen met haar flostouw maar ik heb toch liever dat ze (zelfs uit speelsheid) niet bijt in de handen. ze is idd nog jong maar tot 12 weken leren ze toch het meeste.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 17:36

Inderdaad nu aanpakken. Dalijk zijn ze volwassen en dan bijten ze veeeeeeel harder hoor *LOL* Als ik met mijn hondje aan het stoeien ben doet ze altijd extra zachtjes, maar nog doet ze weleens pijn. Hier kan ik haar natuurlijk niet voor straffen...maargoed...ik merk niet aan mijn Jack Russell dat ze veel agressiever is dan andere terriërs hoor. Onze York is veel agressiever }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 00:16

Veel slaan, dat is goed voor ze Boos! Krijg je van die heerlijke angstbijters van. En die komen bij het asiel, en dan mogen anderen het dier weer opknappen. Pak haar gewoon in haar nekvel en zeg foei. Verder ga ik morgenochtend mij moeder even bellen wat je nog meer moet doen als ze dat soort dingen doen. Die heeft altijd in de honden gezeten, en nog nooit geslagen of een slipketting gebruikt, die beesten luisteren altijd naar haar ( tot af en toe flinke frustratie van mijn kant)

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:03

Ik heb met Tracy een stukje vel tussen haar tandjes gedaan, zegmaar de wang naar binnen duwen. Dit heeft bij Tracy geholpen. Bij Lotje werkte dit niet en zag ze het als een spel en bij haar heb ik toen gewoon een keer haar neus in mijn mond gestoken, na een keer of 2 dit gedaan te hebben had zij door dat ze mij niet mocht bijten, deed ze dat een keer wel dan sprong Tracy in en gaf haar even op haar flikker (even een knauw geven).

Wat ik nu kan doen met mijn hondjes is spelen met mijn handen en hun met hun bekkies en tandjes zonder dat ze mij bijten.

En ik zou nooit mijn hondje slaan vanwege dat ze bijt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:46

heb veel puppies gezien, en ook Polleke is zo'n puppie geweet met ontzettend veel bijtbehoefte. Ik kon haar nooit knuffelen zonder dat ik haar muiltje in de houtgreep nam, anders beet ze in mijn neus. Maar dit gaat echt geheel van zelf over, zonder dat je daar enige energie in hoeft te steken (dit moet in de oren van nederlanders die van vrije opvoeding houden als muziek klinken). Na 3 a 4 maanden is de bijtbehoefte al heel erg afgenomen. Als mensen horen van Polleke dat zij ook zo is geweest krijgen ze op slag hoop. Polleke is in gedrag een voorbeeld hondje.

in de hondenwereld is het zo, dat je ongewenst gedrag kunt afleren door te negeren, de pup weg te duwen en pas weer aan te halen als hij zich op de gewenste manier gedraagt. MAar slaan en grijpen bij de nekvel zou ik zelf nooit doen. Is volstrekt onnodig.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 12:15

Ik zou zelf zorgen dat je een alternatief bij de hand hebt: als hij gaat bijten zeg nee en zorg dan dat hij zijn tandjes in een stuk speelgoed kan zetten. Pakt hij als nog je handen: verkeerd gedrag bestraffen door met je stem te corrigeren en dan weg te zetten op de gang of waar dan ook.

Op het moment dat het gemeen bijten is zal ik ook gewoon een tik op de neus geven, maar voorlopig is het denk ik meer speelsheid.

succes er mee, maar om je wat hoop te geven: die van mijn ouders is nu een schat van een beest, maar je moet wel heel consequent zijn.

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 20:10

laurae schreef:
Ik zou zelf zorgen dat je een alternatief bij de hand hebt: als hij gaat bijten zeg nee en zorg dan dat hij zijn tandjes in een stuk speelgoed kan zetten. Pakt hij als nog je handen: verkeerd gedrag bestraffen door met je stem te corrigeren en dan weg te zetten op de gang of waar dan ook.

Op het moment dat het gemeen bijten is zal ik ook gewoon een tik op de neus geven, maar voorlopig is het denk ik meer speelsheid.

succes er mee, maar om je wat hoop te geven: die van mijn ouders is nu een schat van een beest, maar je moet wel heel consequent zijn.


eerst was het voor te spelen dat ze beet en ze beet minder dus ik had hoop maar daarjuist toen ik ze buiten liet en drachter nog wat wou spelen met haar beet ze te hard en ik pakte haar bij haar nekvel toen begon ze te bijten (niet meer van speelsheid) ik gaf haar dan een tik op de neus na een paar keer gebeten te zijn toen ik ze in haar nekvel pakte en ze begon hel te grommen en te blaffen en haar tanden te tonen en te bijten. echt niet meer uit speelsheid dus. ik heb haar dan (voor zover ik kon want ze beet voortdurend) op haar rug gelegd, me groot gemaakt en gegromd maar ze stopte niet met rond haar te bijten. ze begon dan te janken maar stopte niet met bijten. wanneer ik haar losliet en m'n handen wegdeed dan stopte ze ook . nu kan ik misschien proberen haar te negeren als ze dat doet maar dit agressief gedrag kan ik toch niet toelaten als ik ze corrigeert? ik ben echt radeloos Huilen gelukkig kan ik over een goeie 2 weken naar de hondenschool maar in die tijd kan ik ze toch niet laten doen??

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 08:18

Die van ons is nu 12 weken en luistert perfect. We hebben de drukste uit het nest gekozen, en ze heeft gewoon als ze niet luisterde of wou happen of vervelend draaiden we gewoon haar nekvel om, begon ze te piepen nog harder. Daarna kreeg ze een lel als ze doorging, en ik schreeuwde gewoon hard tegen haar. Ze is nu het allerliefste hondje, ze zit al op commando en ze gaat naar haar mand als je het zegt. Zit ik haar te klieren dan mag ze me best vastpakken met haar tanden, dan is het spelen. Zeg ik genoeg, likt ze aan m'n vinger en gaat ze rustig liggen. Gewoon kwestie van goed aanpakken in het begin en consequent zijn.

En nathalieke, als jij haar nekvel vastpakt en ze gaat grommen, gewoon harder omdraaien, druk haar tegen de grond, geef haar een tik als ze niet ophoudt. Ze moet uiteindelijk gaan piepen en stuur haar dan naar haar mand.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 08:49

Summertje schreef:
Die van ons is nu 12 weken en luistert perfect. We hebben de drukste uit het nest gekozen, en ze heeft gewoon als ze niet luisterde of wou happen of vervelend draaiden we gewoon haar nekvel om, begon ze te piepen nog harder. Daarna kreeg ze een lel als ze doorging, en ik schreeuwde gewoon hard tegen haar. Ze is nu het allerliefste hondje, ze zit al op commando en ze gaat naar haar mand als je het zegt. Zit ik haar te klieren dan mag ze me best vastpakken met haar tanden, dan is het spelen. Zeg ik genoeg, likt ze aan m'n vinger en gaat ze rustig liggen. Gewoon kwestie van goed aanpakken in het begin en consequent zijn.

En nathalieke, als jij haar nekvel vastpakt en ze gaat grommen, gewoon harder omdraaien, druk haar tegen de grond, geef haar een tik als ze niet ophoudt. Ze moet uiteindelijk gaan piepen en stuur haar dan naar haar mand.


Jaaaaa zo moet je het vooral doen, lekker schreeuwen en slaan en meppen......houd alsjeblieft die mand voor haar veilige plaats, daar moet je haar nooit in sturen voor straf.
Als een hond piept is het genoeg, dan moet je NIET doorgaan, dat is in een roedel genoeg!! zeker bij een pupje.
Op de grond drukken Lips are sealed ........ op deze leeftijd mogen ze alles nog... je hebt het over een PUP!!! dat is nog een baby, moet het een machine zijn? negeer haar nou maar en wacht tot je hulp krijgt want echt met Meppen een knijpen en slaan creeer je niet een band maar angst... geen respect maar angst.
Een hondencursus begint niet alleen vanwege het enten pas rond de 12 weken hoor....

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 08:58

Ik weet niet wat erger is met die jack russels hier
De ene helft wordt niet aangepakt, de andere helft wordt veel te hard aangepakt
aAls een pup bijt, stop je met spelen en negeer je hem. Als een pup bij correctie piept geeft hij zich over, en treedt bij volwassen honden de bijtrem in werking. Ga je dan toch door dan snapt de pup niet meer waarom hij gestraft wordt, en zal hij bang en onzeker worden.
Misschien dat de puppen bij jullie niet naar een cursus moeten, maar jullie zelf, want jullie snappen er geen hout van hoe je met een hondje omgaat.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:17

cloris"]
[quote="Summertje schreef:
Die van ons is nu 12 weken en luistert perfect. We hebben de drukste uit het nest gekozen, en ze heeft gewoon als ze niet luisterde of wou happen of vervelend draaiden we gewoon haar nekvel om, begon ze te piepen nog harder. Daarna kreeg ze een lel als ze doorging, en ik schreeuwde gewoon hard tegen haar. Ze is nu het allerliefste hondje, ze zit al op commando en ze gaat naar haar mand als je het zegt. Zit ik haar te klieren dan mag ze me best vastpakken met haar tanden, dan is het spelen. Zeg ik genoeg, likt ze aan m'n vinger en gaat ze rustig liggen. Gewoon kwestie van goed aanpakken in het begin en consequent zijn.

En nathalieke, als jij haar nekvel vastpakt en ze gaat grommen, gewoon harder omdraaien, druk haar tegen de grond, geef haar een tik als ze niet ophoudt. Ze moet uiteindelijk gaan piepen en stuur haar dan naar haar mand.


Jaaaaa zo moet je het vooral doen, lekker schreeuwen en slaan en meppen......houd alsjeblieft die mand voor haar veilige plaats, daar moet je haar nooit in sturen voor straf.
Als een hond piept is het genoeg, dan moet je NIET doorgaan, dat is in een roedel genoeg!! zeker bij een pupje.
Op de grond drukken Lips are sealed ........ op deze leeftijd mogen ze alles nog... je hebt het over een PUP!!! dat is nog een baby, moet het een machine zijn? negeer haar nou maar en wacht tot je hulp krijgt want echt met Meppen een knijpen en slaan creeer je niet een band maar angst... geen respect maar angst.
Een hondencursus begint niet alleen vanwege het enten pas rond de 12 weken hoor....
[/quote]

Piepen moet hier bijten zijn, excuses hiervoor.
Op deze leeftijd mogen ze alles nog, vind ik dus helemaal niet. Lekker laten bijten door een hondje en het doet je gewoon harstikke zeer? Lips are sealed
En mijn hond toont wel respect en heeft geen angst. En waarom moet ik wachten tot ik hulp krijg tsss Gaaaap
En ik ga het zeker niet negeren, denk je dat als een pup zich misdraagt in de roedel hij niet op zijn donder krijgt? Dat een oudere hond zich zomaar laat doorbijten en dat soort dingen? Lips are sealed

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:22

Billy schreef:
Ik weet niet wat erger is met die jack russels hier
De ene helft wordt niet aangepakt, de andere helft wordt veel te hard aangepakt
aAls een pup bijt, stop je met spelen en negeer je hem. Als een pup bij correctie piept geeft hij zich over, en treedt bij volwassen honden de bijtrem in werking. Ga je dan toch door dan snapt de pup niet meer waarom hij gestraft wordt, en zal hij bang en onzeker worden.
Misschien dat de puppen bij jullie niet naar een cursus moeten, maar jullie zelf, want jullie snappen er geen hout van hoe je met een hondje omgaat.


Trouwens Nathalieke heeft het over een hond die zomaar bijt, dat sta je toch niet toe? Ik heb het ook niet over spelen, maar over zomaar bijten. Niet dat jij begint, maar dat de hond op iemand afloopt en begint te bijten. Onze andere hond heeft 6 diploma's, dus ik weet hoe ik met honden moet omgaan.

En als ik er geen verstand van heb, waarom luistert mijn hondje zo goed nu? Totaal geen angst en vrees, maar duidelijk respect, weet het verschil dondergoed.

Ik lach iedereen uit straks met zijn russels die alleen maar bijten en gemeen zijn, heb genoeg verhalen over gehoord.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:24

Arme pup
Wat jij vindt is niet belangrijk. Een pup slaan is net zoiets als een baby slaan. Die pup snapt echt niet wat hij verkeert doet. Zoals een baby alles in zijn mond stopt om te onderzoeken, doet een pup dat met zijn tandjes. Afleiden of negeren is dan de beste methode.
En ik vraag me af of jij respect en angst van elkaar kunt onderscheiden .
je doet alles fout wat je maar fout kunt doen naar mijn mening.
Ik heb Labradors, en ik heb nog nooit een pup hoeven slaan of knijpen om het happen af te leren.
Ook heb ik ze nooit naar hun plaats gestuurd als ze fout waren. Voor een pup is de plaats een eigen veilig plekje, waar ze met rust gelaten moeten worden en waar ze zich altijd prettig moeten voelen.
Dat lukt je niet las je het beestje elke keer naar z'n plek stuurt als hij fout geweest is, dan wordt het een soort strafkamp

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:24

Pups bijten normaliter niet uit agressie. Grommen kunnen ze toch wel maar dat hoort allemaal bij het spel element. het ligt ook niet in hun bedoeling om hard te bijten maar hun melktandjes zijn naaldscherp, scherper dan die van een volwassen hond dus dat komt hard aan. onze stalhouder heeft ook een pup, en die is net zoals polleke als pup was: bijterig. Hij houdt er van om aangevallen te worden door mijn handen, die komen op hem af en die grijpen hem bij zijn koppie of bij zijn neus. Hij bijt dan terug. er komen wel wat krassen en beten in mijn handen maar het is geen doorbijten en het is allemaal spel. Ook deze pup komt speciaal naar mij toe om eens lekker ergens in te happen en te bijten: hij wil met mij spelen. Je moet heel goed begrijpen waar je hond mee bezig is, anders kun je hem niet straffen. Ik vind een puppie afstraffen voor speels gedrag fout. Puppies hebben enorme bijtbehoefte, ze doen niets anders dan bijten. Vooral jack russels. Als je daar niet tegen kunt, heb je totaal het verkeerde ras genomen en had je beter een retriever kunnen nemen. Die pups bijten ook maar veel minder. Terriers zijn nu eenmaal heel felle en speelse hondjes. Dat bijten wordt met de maanden van zelf minder, geloof me nou! Ik heb dit al zo vaak bij iedereen gezien en zelf ook meegemaakt. Als hij irritant gaat zitten bijten moet je het straffen beperken tot negeren. En anders moet je hem maar weer terugbrengen naar de fokker want dan ben je geen hondenmens.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:29

[quote="Summertje]
Trouwens Nathalieke heeft het over een hond die zomaar bijt, dat sta je toch niet toe? Ik heb het ook niet over spelen, maar over zomaar bijten.
Nathalieke heeft het over een pup van 8,5 week, niet over een volwassen hond

Niet dat jij begint, maar dat de hond op iemand afloopt en begint te bijten. Onze andere hond heeft 6 diploma's, dus ik weet hoe ik met honden moet omgaan.
Dat je andere hond 6 diploma's heeft zegt niks over de manier van opvoeden. Verder weet ik niet of jij hem zo ver gebracht hebt, dat kan ook iemand anders geweest zijn

En als ik er geen verstand van heb, waarom luistert mijn hondje zo goed nu? Totaal geen angst en vrees, maar duidelijk respect, weet het verschil dondergoed.
Dat vraag ik me af
Ik lach iedereen uit straks met zijn russels die alleen maar bijten en gemeen zijn, heb genoeg verhalen over gehoord.
Die van jou heeft een behoorlijke kans om een angstbijter/angstplasser te worden als je zo doorgaat[/quote]

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:31

Billy schreef:
Arme pup
Wat jij vindt is niet belangrijk. Een pup slaan is net zoiets als een baby slaan. Die pup snapt echt niet wat hij verkeert doet. Zoals een baby alles in zijn mond stopt om te onderzoeken, doet een pup dat met zijn tandjes. Afleiden of negeren is dan de beste methode.
En ik vraag me af of jij respect en angst van elkaar kunt onderscheiden .
je doet alles fout wat je maar fout kunt doen naar mijn mening.
Ik heb Labradors, en ik heb nog nooit een pup hoeven slaan of knijpen om het happen af te leren.
Ook heb ik ze nooit naar hun plaats gestuurd als ze fout waren. Voor een pup is de plaats een eigen veilig plekje, waar ze met rust gelaten moeten worden en waar ze zich altijd prettig moeten voelen.
Dat lukt je niet las je het beestje elke keer naar z'n plek stuurt als hij fout geweest is, dan wordt het een soort strafkamp


Jij denkt dus dat ik altijd mijn pup sla? Ze heeft 2 keer een tik gehad omdat ze doorging met bijten nadat ik haar vastpakte. Respect en angst kan ik heel goed onderscheiden, hoe kun jij dit nu beoordelen?

Dus ik moet het zo doen:
Ach pupje bijt mij maar lekker hard, geeft niet hoor, mag wel, ik negeer je gewoon. Toe maar ga maar iets anders doen.

Even voor de duidelijkheid: Mijn pup bijt niet meer, na haar een paar keer aangepakt te hebben. Beter in mijn ogen dan elke keer maar er niks van zeggen, en het toestaan.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:32

Billy schreef:
[quote="Summertje]
Trouwens Nathalieke heeft het over een hond die zomaar bijt, dat sta je toch niet toe? Ik heb het ook niet over spelen, maar over zomaar bijten.
Nathalieke heeft het over een pup van 8,5 week, niet over een volwassen hond

Niet dat jij begint, maar dat de hond op iemand afloopt en begint te bijten. Onze andere hond heeft 6 diploma's, dus ik weet hoe ik met honden moet omgaan.
Dat je andere hond 6 diploma's heeft zegt niks over de manier van opvoeden. Verder weet ik niet of jij hem zo ver gebracht hebt, dat kan ook iemand anders geweest zijn

En als ik er geen verstand van heb, waarom luistert mijn hondje zo goed nu? Totaal geen angst en vrees, maar duidelijk respect, weet het verschil dondergoed.
Dat vraag ik me af
Ik lach iedereen uit straks met zijn russels die alleen maar bijten en gemeen zijn, heb genoeg verhalen over gehoord.
Die van jou heeft een behoorlijke kans om een angstbijter/angstplasser te worden als je zo doorgaat
[/quote]

Nationale Bokt-afzeik-dag?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:34

Billy schreef:
[quote="Summertje]
Trouwens Nathalieke heeft het over een hond die zomaar bijt, dat sta je toch niet toe? Ik heb het ook niet over spelen, maar over zomaar bijten.
Nathalieke heeft het over een pup van 8,5 week, niet over een volwassen hond

Niet dat jij begint, maar dat de hond op iemand afloopt en begint te bijten. Onze andere hond heeft 6 diploma's, dus ik weet hoe ik met honden moet omgaan.
Dat je andere hond 6 diploma's heeft zegt niks over de manier van opvoeden. Verder weet ik niet of jij hem zo ver gebracht hebt, dat kan ook iemand anders geweest zijn

En als ik er geen verstand van heb, waarom luistert mijn hondje zo goed nu? Totaal geen angst en vrees, maar duidelijk respect, weet het verschil dondergoed.
Dat vraag ik me af
Ik lach iedereen uit straks met zijn russels die alleen maar bijten en gemeen zijn, heb genoeg verhalen over gehoord.
Die van jou heeft een behoorlijke kans om een angstbijter/angstplasser te worden als je zo doorgaat
[/quote]

Even voor de duidelijkheid, die van ons bijt niet meer!!!
Lezen..

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:35

Jij moet beter lezen
Er staat dt als je zo doorgaat dat je kans hebt op een angstbijter, niet dat hij nu bijt.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:37

Maar waarom zou die van ons een angstbijter worden, als ze nu al niet meer bijt en dus ook niet gestraft moet worden?
Ze weet gewoon nu al dat het niet mag.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:39

Desiree schreef:
Vooral jack russels. Als je daar niet tegen kunt, heb je totaal het verkeerde ras genomen en had je beter een retriever kunnen nemen. Die pups bijten ook maar veel minder.


Vergis je niet in het bijten van een retriever. Weer zo'n vooroordeel Gaaaap
Ik heb 2 Labs, en bij allebei heb ik m'n aandeel puppetandjes wel gevoeld.
Alleen als je het op de juiste manier aanpakt, zullen ze er veel sneller mee ophouden, want dan is de lol er wel af. Als iemand elke keer ophoudt met spelen als je bijt, zoek je toch een andere manier? Dan is het veel leuker.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:48

Billy"]
[quote="Desiree schreef:
Vooral jack russels. Als je daar niet tegen kunt, heb je totaal het verkeerde ras genomen en had je beter een retriever kunnen nemen. Die pups bijten ook maar veel minder.


Vergis je niet in het bijten van een retriever. Weer zo'n vooroordeel Gaaaap
Ik heb 2 Labs, en bij allebei heb ik m'n aandeel puppetandjes wel gevoeld.
Alleen als je het op de juiste manier aanpakt, zullen ze er veel sneller mee ophouden, want dan is de lol er wel af. Als iemand elke keer ophoudt met spelen als je bijt, zoek je toch een andere manier? Dan is het veel leuker.
[/quote]
vooroordeel of rassenkennis? Ik zei wel dat ook labradorpuppies bijten, maar in minder mate. Daarmee bedoel ik niet minder hard, maar dat ze die felle bijtbehoefte minder hebben in vergelijking met jack russels. En feit is dat een retriever gemakkelijker op te voeden is dan een jack russel.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:58

Vooroordeel.
Het is een behoorlijk misverstand dat Retrievers zo goed op te voeden zijn. Door hun enthousiasme en energie is het juist vrij lastig.
Je ziet niet voor niks zoveel retrievers in asielen zitten.
Allemaal mensen die een Retriever genomen hebben omdat die zo makkelijk zijn, en uiteindelijk van een kouwe kermis thuis gekomen zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:01

nee, geen vooroordeel, maar rassenkennis. Helaas is de retriever heel populair. Omdat het zachtmoedige honden zijn, zijn ze geschikt voor gezinnen met irritante kindertjes. Daarbij zijn ze zeer populair, al jaren. Dat er dan dus ook meer in het asiel terecht komen is dus evident. Een tijdlang was de husky in de mode (want ze zijn zo mooi). Helaas hebben ze erg veel beweging nodig en je zag ze veel in het asiel. Een tijdlang waren dalmatiers in de mode vanwege die film. De kindertjes wilden zo'n hond maar helaas........... ze zijn vrij dominant, bevattelijk voor rangorde problemen. Ga maar weer kijken in het asiel............. Bordercollies staan nr. 1 op de lijst qua intelligentie. Dus hup, iedereen wil zo'n slimme hond. Helaas zijn ze ook energiek, je moet er echt elke dag iets mee ondernemen, en dat houdt veel meer in dan een wandeling. Ga maar weer kijken in het asiel.
Maar je moet ook een ander ding niet uitvlakken; opvoeden kost energie. En nederlanders zijn daar verschrikkelijk laks in. Ze kunnen hun eigen kinderen vaak ook niet opvoeden en een hond is al helemaal te veel moeite.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:04

Summertje"]

Jij denkt dus dat ik altijd mijn pup sla?
[/quote]

[quote="Summertje schreef:
Daarna kreeg ze een lel als ze doorging


Ehh ja dus..


Maar goed het vreemde vind ik dat jij niet leest, als ik zeg dat je liever niet slaan kang ga jij er maar vanuit dat je dan gelijk maar alles toe moet laten, dat wordt niet gezegd!!!
Er zijn namelijk ook nog tussenwegen, het is niet alles of niets... en er leiden zeker meer wegen naar Rome...
Er wordt door mij gezegd dat je met meppen en slaan en lekker hard doorknijpen niets bereikt, maar dat bijvoorbeeld negeren heel hele goede is, wat zou jij doen als je een baby hebt die in jouw ogen niet snel genoeg op het potje gaat? ook meppen en slaan en schreeuwen en het nekvel omdraaien?

Er wordt hier gepraat over een baby, een puppie... puppies mogen van paps en mams op deze leeftijd nog heel veel, pas later worden ze gecorrigeerd maar dat gaat wel even op een andere manier dat dat jij nu doet!
Op het moment dat een pupje het snapt wordt er gestopt, btw een pupje wordt niet pijn gedaan, maar er wordt hem iets duidelijk gemaakt, een oudere hond slaat en mept niet, hij bijt zelfs niet, dat een pup die gecorrigeerd wordt door zijn moeder gilt is een soort ingebouwde veiligheid, zodat een oudere hond niet tever kan gaan, een goede oudere hond (dus niet gedragsgestoord) zal onmiddelijk stoppen!
Mensen gaan vaak door, tever door zodat ons gedrag door de pup absoluut niet meer begrepen wordt.

[/quote]
Laatst bijgewerkt door cloris op 29-04-03 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt