Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lotje5lotje schreef:Hoe zit het nou met de nieuwe regels voor het halen van je C rijbewijs, er is mij verteld dat je extra examens moet doen (oa techniek), naast je theorie, en dan pas aan je rijlessen mag beginnen. Geldt dit ook voor niet-beroeps chauffeurs???
Falona schreef:Moet je om je gewone C-rijbewijs voor privé gebruik te halen dezelfde theorie examens als voor het chauffeursdilpoma?
Falona schreef:Zal er wel aan liggen wat voor werk je doet. Ik denk niet dat iemand er om zal malen of ik al dan niet een C met of zonder CCV-B op mijn CV kom opdagen. Debet en credit worden er daar echt niet beter op.
En als ik het nodig heb dan schakel ik mijn man wel in, die is beroepschauffeur dus heeft naast een leuk papiertje ook de nodig kilometers op de teller staan.

Falona schreef:Zal er wel aan liggen wat voor werk je doet. Ik denk niet dat iemand er om zal malen of ik al dan niet een C met of zonder CCV-B op mijn CV kom opdagen. Debet en credit worden er daar echt niet beter op.
Falona schreef:That's not my point. Heb je mijn andere reactie al wel gelezen?
Maar goed, ik houd er verder over op. Daar gaat dit topic niet over.
lotje5lotje schreef:Weet iemand ook of er een soort "snelcursus"is? Bij een rijschool in de buurt duurt het 26 weken (!) voordat je alle theorie examens hebt gehad, en dan kan je pas beginnen met rijden....
Waratje schreef:lotje5lotje schreef:Weet iemand ook of er een soort "snelcursus"is? Bij een rijschool in de buurt duurt het 26 weken (!) voordat je alle theorie examens hebt gehad, en dan kan je pas beginnen met rijden....
Er zijn wel rijscholen die het aanbieden, maar dat betekent wel heel veel inzet om het te halen. Enne, je kunt al wel gaan lessen voor je alle theorie-examens hebt gehaald, hoor. Alleen het aanvragen van je rij-examen mag pas als je je theorie binnen hebt.
Marjan1984 schreef:Ik heb mijn theorie voor het chauffeursdiploma via de LOI gedaan. Was ideaal, lekker leren in je eigen tijd, zodra je er klaar voor bent examen aan vragen en hoppa.
Ik heb in 2 weken tijd mijn examen gehaald. 2 weken leren en toen meteen examen gedaan en geslaagd. 2 weken later had ik mijn C rijbewijs. En in 2 weken ook mijn CE. Al met al dus lekker vlug gegaan
ikke schreef:Marjan1984 schreef:Ik heb mijn theorie voor het chauffeursdiploma via de LOI gedaan. Was ideaal, lekker leren in je eigen tijd, zodra je er klaar voor bent examen aan vragen en hoppa.
Ik heb in 2 weken tijd mijn examen gehaald. 2 weken leren en toen meteen examen gedaan en geslaagd. 2 weken later had ik mijn C rijbewijs. En in 2 weken ook mijn CE. Al met al dus lekker vlug gegaan
Enne, als je C-E hebt, heb je automatisch ook B-E!! Voor wie dat nog niet heeft en ook overweegt z'n C-rijbewijs te gaan halen, scheelt je dat toch weer een examen en C-E is zeker niet moeilijker.