Kan iemand inbreken op je abbonement?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Kan iemand inbreken op je abbonement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:09

Kan dit?
Ik kreeg nl laatst een rekening van 60 euro, ik had mijn mobiel niet eens gebruikt want hij was 2 maanden kapot.
En dit keer kreeg ik een rekening van 260 euro en dít kan écht niet, zoveel heb ik écht niet gebeld/gesmst.

liefs

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:10

Ja dat kan, ik hoorde het laatst van een vrouw.Ze had haar telefoon uit staan en oppeens was er geld vanaf.Meerdere keren had ze een hele hoge rekening.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:11

Ikzou even contact opnemen met je provider. Bij mij hadden ze ook een fout gemaakt...

Dniekje

Re: Kan iemand inbreken op je abbonement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:12

We hebben al contact over opgenomen, het is geen fout!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:12

marleen_usar schreef:
Ja dat kan, ik hoorde het laatst van een vrouw.Ze had haar telefoon uit staan en oppeens was er geld vanaf.Meerdere keren had ze een hele hoge rekening.

Ik zou even je (online)rekening bekijken om te kijken waar de kostten gemaakt zijn.
En anders contact opnemen met je provider...

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:57

idd eens in de specificatie kijken waar de kosten vandaan komen.. als het goed is kun je dan direct achterhalen of er inbreuk op je abo is geweest.

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:40

Owh en check meteen goed of iemand je niet heeft opgegeven voor een of andere sms service. Daar schijn je namelijk soms helemaal geen smsjes van te hoeden ontvangen, maar wordt er wel geld afgeschreven. En heb je de laatste tijd vreemde smsjes gehad? Vreemde tekst of lege smsjes?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:50

In principe is het technisch gezie niet mogelijk om op een abonnement in te breken, echter zijn er wel andere opties:

Optie één:

Je hebt per ongeluk een smsdienst geactiveerd. Wat er gebeurd je krijgt smsjes binnen van een vier cijferig nummer b.v. 6464 2020 enz enz deze smsjes kosten geld wanneer ze op het netwerk ontvangen, sommige zijn ook destructief en vernietigen zichzelf voordat ze op je toestel binnen komen.

Optie 2:

Bij de meeste providers betaal je bundel vóóraf echter krijg je de gemaakte kosten buiten de bundel van de maand ervóór op die factuur erbij. B.v.: je factuur van nu is vooruit betalen voor augustus, maar je krijgt wel de buiten de bundel kosten enz gefactureerd van juli...

Optie 3: (niet echt waarschijnlijk)

Er is een duo sim aangevraagd opo jouw nummer (zou niet mogen kunnen zonder een id check) en iemand anders heeft gebruik gemaakt van je abo.

Toen je je toestel niet gebruikte is er niet toevallig iemand wie toegang tot je simmetje heb gehad?

Ik stuur je nog even een pb

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:53

ik kreeg laatst een keer een raar memo smsje!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:02

van een 4cijferig nummer?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 22:05

nee wel gewoon van een mobiel nummer!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:07

hmmmmm das vaag.... dan zou ik maar even de rekening doorspitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:08

Wat stond er in dat smsje dan? En ik weet niet welke provider je hebt maar HI probeerde dit geintje ook al te flikken bij mij, na vele controles van mijn specificatie bleek dat ik idd niet zoveel had gebelt/

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:11

Je moet in ieder geval nooit een sms met ON/AAN versturen naar een vier-cijferig nummer. Daar kun je echt financieel op leeglopen! En als ik jou was, zou ik mijn online rekening ook checken!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:11

wij hebben dat ook met het abo van mijn dochter gehad. betaalde smsjes en een rekening van 450 euries!!!!
van SA netsize of zoiets, ben echt heeeel boos geworden maar er moet gewoon betaald worden.... zoiets schijn je toch ooit een keer geactiveerd te moeten hebben.....

heb wel per direct de sim geblokkeerd, voor we nog meer van die onzin krijgen. je kan wel op een bepaalde site de smsjes laten blokkeren.... www.smsdienstenfilter.nl

blijft raar dat er bedrijven zijn die je dus ongevraagd dure smsjes sturen! -:(-

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:16

ja het is echt pure maffia en de ellende is dat telefoon providers er NIETS tegen kunnen beginnen, zelf als klant kan je dit nog proberen
: www.smsdienstenfilter.nl dat wil nog wel eens helpen... Inderdaad activeer je het zelf, op die manier machtig je deze banketstaaf om jou die smshjes te sturen

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:19

Mijn vader had dit ook, hij heeft eergister een rekening toegestuurd gekregen van 60 euro. Daar staat in dat er smsjes naar een of andere diensten ( die extra duur zijn ) zijn verzonden, rond een uur of half 4 a half 5 'snachts.. Terwijl hij toen gewoon in bed lag en z'n telefoon op een kast lag.

; Edit ; Mijn moeder heeft nu op mijn vader zijn telefoon en op de telefoon van haar een sms filter gezet.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:27

smsdienstenfilter is betrouwbaar dan?