My so called friends

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

My so called friends

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 11:38

Pffff ik moet echt even klagen tegen iemand. We hebben al een tijdje een vaste vriendengroep, en dit ging heel lang super goed, zelden gedonder altijd lachen. Totdat: mijn beste vriendin kreeg een vriend, sorry maar echt een enorme sukkel. Van die kinderhumor, kan niet tegen zijn verlies tijdens spelletjes. Kortom best wel een kinderachtig ventje. Zij is natuurlijk helemaal weg van hem, zijn ook meteen gaan samenwonen (letterlijk ze hebben nog geen 1 nacht alleen geslapen) En hij moet overal bij zijn, of is haar constant aan het bellen/smsen. Nu baalde ik hier al van maar realiseer me ook dat het haar eigen keuze is en dat ik haar gewoon haar gang moet laten gaan.
Nu heb ik een paar maanden geleden een ongeluk gehad waardoor mijn arm nog steeds gedeeltelijk verlamd is. En heel eerlijk gezegd valt mijn groep me enorm tegen. Als ik bel om af te spreken word ik vaak afgewimpeld, geen tijd, te moe, te "druk" (zei een werkeloze vriendin :S)
Vandaag weer. Andere vriendin uit groep (de werkeloze) heb de afgelopen 5 dagen 3x gevraagd te gaan wandelen, maar ze heeft geen tijd, ze moest weg. Uit intresse vraag ik wat ze vandaag gaat doen dit antwoord kreeg ik: Ik moet ergens iets voor iemand ophalen.
Waarop ik zeg haha lekker vaag weer. Word ik via sms compleet afgezeikt dat ze wel meer te doen heeft dan te wachten tot ik bel. En dat er andere mensen zijn die het moeilijker hebben dan ik en dus niet zo moet zeuren.
Wat moet ik hier nu mee? Wat zouden jullie doen? Ik heb op deze manier ook geen zin in een gesprek. Dan zien ze me helemaal als de zeikende gehandicapte.
Ik heb wel nog andere vrienden daar niet van, maar dit was wel mijn vaste groep zeg maar. Ik ben echt enorm teleurgesteld en verdrietig.

Anoniem

Re: My so called friends

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:10

Dat kan ik me voorstellen.
Ze zeggen wel eens dat je in dergelijke situaties je échte vrienden leert kennen. En ik denk dat "ze" daarin gelijk hebben...

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:45

Meid, die zijn jou vriendschap niet waard. Ik snap dat je daar verdrietig om kan worden.
ik hoop dat het wat beter voor je word

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 15:06

Ben net terug van een stukje buitenrijden met een goeie vriendin en dat was erg fijn. We kunnen wel alleen stappen en ik sukkel braaf achter haar aan maar het was echt super fijn. Ik vind het erg jammer dat ik op deze manier erachter moet komen wie mijn vrienden zijn. Aan de andere kant liever laat dan nooit, en gelukkig heb ik nog 2 echte vriendinnen over. Bedankt voor de reacties, nadat ik het geplaatst had twijfelde ik weer of het nou niet aan mij ligt.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:24

Ik denk ook dat je je echte vrienden leert kennen....

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:26

na mijn ongeluk waarbij ik mijn kie heb gebroken heb ik ook mijn vrienden leren kennen. een aantal waren er sommige niet. ik kwam er sterker uit.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:39

What doesn't kill you, makes you stronger.

In zulke tijden leer je inderdaad je echte vrienden kennen. Kan hard aankomen en ook zeer k*t zijn. Maar als je daar eenmaal overheen bent, heb je echte vrienden. Vrienden waar je op kan bouwen in de leuke én slechte tijden! En dat zijn de mensen die je leven belangrijk maken, niet die snolletjes die alleen voor de leuke kanten gaan.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:52

Dit zijn inderdaad de momenten dat het ineens heel duidelijk wordt aan wie je iets hebt en aan wie niet... Helaas zijn er nog altijd veel mensen die je leuk vinden zolang je iets voor hen kan betekenen maar die niet van plan zijn om dat 'terug te betalen'.

Misschien een geluk dat je er nu achter komt, anders had je er wellicht nog jaren energie in gestoken.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:11

Och meis , wat zal jij je klote voelen. Maar pieker er niet te lang over , ze zijn je niet eens waard als ze je zo behandelen.
Hun verlies niet het jouwe moet je maar denken.
Richt je lekker op de mensen die er wel voor je zijn ! Daar wordt je een stuk vrolijker van

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:19

Ik denk dat het inderdaad zoals de anderen zeggen waar is dat je nu je echte vrienden leert kennen.
Je zult je heel rot voelen. Dat snap ik volkomen. Maar houd in je achterhoofd dat ze jou niet waard zijn en dat jij beter verdient!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:13

Ik ben ergens inderdaad wel blij dat het nu uitkomt, had het alleen van hun echt niet verwacht. Bedankt voor de reacties, soms twijfel ik een beetje of het niet aan mij ligt, en dan denk ik weer: 3x achter elkaar zeggen dat je het te druk hebt terwijl je geen werk hebt........ Dat bedoel ik verder ook niet banketstaaf maar je hebt wel veel meer tijd dan iemand die fulltime werkt. Zo Zonde van die leuke vriendschappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:20

Is lastig om mee om te gaan Chocobroodje, maar ik merk eerlijk gezegd toch wel dat dit 'tegenwoordig' meer lijkt te gebeuren dan vroegah ;) Men is duidelijk gewend om toch minder te hoeven doen voor bepaalde dingen.
Ik heb gemerkt dat ik mijn verwachtingen aan moet passen, niet te hoog mag stellen...

Wat ik hiermee probeer te zeggen, is dat dit niet het einde van deze vriendschappen hoeft te zijn, mits jij het vermogen hebt je verwachtingen jegens deze vrienden bij te stellen...

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:41

Natuuurlijk is dat stom.
Maar je kan ze niet dwingen.
Als jullie straks uitelkaar vallen
zou ik zeggen:
Don't worry about the people in the past, there is a reason why they didn't made it into your future.
Maar geniet nu eerst van de vrienden waarmee je wel leuke dingen gaat doen