Verhuizen is niet leuk ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Verhuizen is niet leuk ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 12:31

Ik zit op dit moment mídden in een verhuizing... En ik ben er achter; verhuizen is niet leuk.

Sinds 1 augustus heb ik de sleutel al, maar tot eind augustus heb ik ook nog mijn vorige woning (lekker dubbele maand huur betalen :() Maar nu is er vanochtend iemand geweest van de woningbouwvereniging om het huis te controleren en heb echt een hele waslijst aan taken gekregen ;( .

De wc (nu knalpaars) moet weer wit geverfd worden, alle gaatjes dichtplamuren door het hele huis, de tuin opknappen, één deur moet vervangen worden (die ik geverfd had met schoolbordverf :P ) etc. etc.

En wanneer er nog geen nieuwe bewoners zijn tegen de tijd dat ik er uit ga moet ik zélfs zorgen dat de vloer er uit is. Er ligt sinds twee jaar een laminaatvloer door de hele woning, zooo zonde om dat er uit te halen!

En natuurlijk moet daarna de badkamer, toilet en keuken lekker gesopt worden en het hele huis leeg en bezemschoon worden opgeleverd.

Om nog maar niet te praten over AL die spullen die ingepakt moeten worden (ik kom dingen tegen waarvan ik niet meer wist dat ik ze had, dat is dan wel weer leuk). Ik struikel nú al over de dozen door het hele huis...

25 augustus is de sleuteloverdracht en HOE ga ik het allemaal op tijd klaar krijgen terwijl ik ook nog mijn werk, mijn paard, mijn sport, het huishouden tussen de troep door, én mijn nieuwe woning heb waar ik ieder weekend aan het klussen ben??

Heel toevallig gaat mijn vriend ook a.s. zaterdag verhuizen, dus ben ik ook nog af en toe bij hem aan het helpen.

Gelukkig woon ik hier samen met één van beste vriendinnetjes, en dat maakt dit hele gedoe ook wel weer een beetje gezellig en ook een beetje emotioneel (kennen jullie die aflevering van Friends wanneer Rachel en Monica apart gaan wonen?).

God, wat ga ik dit huis ontzéttend missen en dit dorp waar ik geboren en getogen ben en al bijna 25 jaar woon. En mijn vriendinnetjes die nu allemaal op maximaal 10 min. lopen van mij vandaan wonen. Ik verhuis niet naar de andere kant van de wereld hoor, maar het wordt toch anders......

Wie deelt op dit moment dit leed met mij?? Wie heeft tips en tricks om de verhuizing organisatorischer te laten lopen? En wie is er ook op een gegeven moment uit zijn/haar geboortedorpje vertrokken?

:)

Thanks voor het lezen! In de tijd dat ik dit topic heb aangemaakt had ik ook twee dozen in kunnen pakken.... :o

benangelique

Re: Verhuizen is niet leuk ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:06

al je vrienden 2 dagen optrommelen en samen het hele huis in orde maken. trakteer je ze daarna op de snackbar of een chinees om ze te bedanken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:14

Kom op meid schouders eronder en gaan met die banaan :P
Wij zijn in 2 weken helemaal over gegaan, ik heb alles ingepakt, vriendlief deed het zware sjouwwerk en tijdens fatsoenlijke uren waren we aan het klussen aan de andere woning.
Wij hadden na 2 weken alleen 2 kamers op de bovenverdieping klaar en verders was alles primitief maar dat had ook wel weer zijn charme :P

En net wat hierboven gezegd wordt, als alles ingepakt is, sjotter allemaal vrienden op, alles oververhuizen en helpen met soppen en daarna een traktatie voor alle zweetdruppels!

Veel plezier in je nieuwe huis en sterkte met het afscheid van het huidige huis

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:14

Je hebt op je werk recht op 2 verhuis-verlof dagen, ik zou daar eens achteraan gaan. Verder had je dit soort dingen eigenlijk al voor 1 augustus moeten doen zodat je meteen in je nieuwe huis had kunnen trekken, maar ja, dat is achteraf gepraat :D Heel hard doorbuffelen in de avonduurtjes!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 13:22

@Benangelique: dat is wel een goed idee! Vrees alleen dat iedereen zo druk is...

@Miep1979: dankjewel!

@Hermelijn: daar ga ik ook achteraan (die twee vrije dagen), ik heb alleen zomaar het idee dat het bij mij niet helemaal zo werkt, haha... Maar ik ga het zeker vragen (nog niet gedaan omdat ik nog niet wist wannéér ik dan vrij zou willen).
En dit soort dingen had ik niet voor 1 augustus kunnen doen, hoe graag ik het ook gewild had. Ik heb namelijk op 31 juli mijn contract getekend en de sleutels gekregen, eerder wist ik niet eens dat ik ging verhuizen. De woning was 'per direct' en het is héél snel gegaan allemaal. Sowieso zit ik met een maand opzegtermijn, dus of ik nou hier zit of daar, ik betaal toch twee huizen deze maand ;), helaas!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:24

Ooh ik weet zo goed hoe je je voelt, ik had gelukkig al heel veel van te voren in gepakt.
Maar goed, dan denk je een heel eind klaar te wezen, komt de WS er nog boven op, nieuwe bewoners van m'n oude huis wilde geen bekleding op de trap, moest ik nog heel de trap gaan opknappen, terwijl ik in m'n nieuwe huis ook nog druk bezig was en wat je zegt, werk, paard etc.
Ik had zelfs 2 maanden overbrugging en dan ook 2x gas-water-licht was aardig blut ja :o
Ik was zo blij dat het achter de rug was :j
Ik heb nu een koop woning, dus nooit meer dat gezeur voor mij :Y)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:27

Heb het ook gehad met mijn gehuurde kamer.. moesten alles in originele staat terug brengen.. Oftwel kaal & wit.
Wat een klote werk en dat terwijl je weg gaat...

Nu had bij mij het nieuwe meisje in eerste instantie gezegd dat het allemaal niet nodig was, want de moest het toch verven. Vervolgens via de huurstichting doorgegeven dat ze het toch in originele staat wilde hebben ! Zit je dan met nog een week voor oplevering en natuurlijk ook nog je nieuwe huisje (bij mij een kamer dan :P) waar je ook meteen in wilt !

nee, ik was hier niet blij mee.. Dus heb het zo snel en slordig mogelijk gedaan.. maar wel zodat het goedgekeurd kan worden en ik mijn borg terug kreeg.

Succes ermee

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:29

niet vrezen, gewoon vragen! vaak hebben we de neiging de agenda van anderen al in te vullen, terwijl mensen echt wel bereid zijn om je te helpen. Al is het maar een paar uurtjes!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 13:42

Bedankt iedereen! Zal blij zijn als het achter de rug is. Het is zo dubbel, zal het zo missen allemaal hier, maar heb aan de andere kant heel veel zin in deze nieuwe stap!

(ik ga 85 km. verderop wonen, voor iemand die altijd in hetzelfde dorp heeft gewoond een grote stap hoor ;) )

Pfft, ben net weer even een rondje door het huis gaan doen, en weet af en toe gewoon niet waar ik moet beginnen. Ik verhuis trouwens van een eensgezinswoning naar een studio en moet daarom heel veel weg doen, echt héél veel... Dat maakt het misschien extra moeilijk :).

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:48

mag je niet in overleg met de woningbouw het laminaat laten liggen, en als de volgende bewoners het toch niet willen je het er alsnog uit gaat halen?

Bij ons mocht dat nl wel, mits alles goed op papier stond. Gelukkig hebben de nieuwe bewoners het allemaal over genomen (was nog geen 1,5 jaar oud).

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:54

Hermelijn schreef:
Je hebt op je werk recht op 2 verhuis-verlof dagen, ik zou daar eens achteraan gaan. Verder had je dit soort dingen eigenlijk al voor 1 augustus moeten doen zodat je meteen in je nieuwe huis had kunnen trekken, maar ja, dat is achteraf gepraat :D Heel hard doorbuffelen in de avonduurtjes!

Dit is niet wettelijk vastgelegd hoor :n en per werkgever verschillend...

Succes, je zult het nodig hebben ;) gewoon even schouders eronder en misschien even vragen of iemand je paard in de tussentijd een paar dagen wil doen voor jou.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 14:04

Mijn huisgenootje is nu verf aan het kopen, dus vanavond kunnen we er tegenaan :D !

Malibu schreef:
Succes, je zult het nodig hebben ;) gewoon even schouders eronder en misschien even vragen of iemand je paard in de tussentijd een paar dagen wil doen voor jou.

Dankje! En dat van mijn paard: dat zit gelukkig wel goed :j! Paardje is net twee geworden en die kan ook wel even twee weken op de wei staan zonder mij ;). Toezicht genoeg in ieder geval.

nikolletje schreef:
mag je niet in overleg met de woningbouw het laminaat laten liggen, en als de volgende bewoners het toch niet willen je het er alsnog uit gaat halen?

Bij ons mocht dat nl wel, mits alles goed op papier stond. Gelukkig hebben de nieuwe bewoners het allemaal over genomen (was nog geen 1,5 jaar oud).

Ik heb wel geprobeerd om dat voorzichtig voor te stellen ja, maar ze reageerden daar niet bijster enthousiast op. Terwijl ze zelf wel zien dat het een mooie vloer is, ziet er nog perfect uit, en is door het hele huis hetzelfde. Het is wel een vloer die de meeste mensen over zouden nemen denk ik :j. Misschien ga ik hier nog wel even over bellen. Is ook zo zonde van die vloer! Kan hem helaas niet meenemen :n.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:06

Velen handen maken licht werk. Geef je paard een weekje vakantie en neem gewoon wat vrije dagen op (desnoods halve dagen als het lastig is). Héél veel succes. Lijkt mijzelf ook helemaal niks.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:10

Ik wil nog even melden dat ik alles zo achter kon / mocht laten.
Heb wel flink gesopt maar dat was eigenlijk al to much.

Mijn laminaatvloer, gordijnen, rolgordijn en jaloezien heb ik ter overname van 0 euries aangeboden en anders zouden we het weghalen, dat zouden ze zelf regelen was het antwoord, nu blijkt alles hangt / ligt er nog :P
Liever zo dan veel werk om het weg te halen.
Gaten e.d. heb ik niet hoeven te repareren en zelfs de structuurverf die ik had aangebracht wat overigens niet mocht volgens het huurcontract heb ik allemaal zo mogen achterlaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:14

De vloer zou ik lekker laten liggen. En wanneer er bij de eindinspectie iets over gezegd wordt, dan kom je gewoon met goede argumenten waarom je het hebt laten liggen. En ook dan kun je afspreken dat indien de nieuwe bewoners het niet willen houden, dat je het dan komt slopen. En anders maar slopen (als het echt niet anders kan) ná de eindinspectie. Ik zou de gok gewoon wagen, heb ik met mijn huurhuis en vloer jaren geleden ook gedaan. ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 14:16

Yessss, heb net geregeld dat mijn moeder de tuin gaat doen vanavond (vindt ze leuk, haha) !!!

@Miep1979: ze hebben ook alles genoteerd als 'ter overname', en we hoeven er inderdaad geen geld voor (liever wel natuurlijk :P). Het huis wordt vanaf morgen weer te huur aangeboden, en het zou ideaal zijn als er voor de 25ste (de dag van oplevering) mensen komen kijken die enthousiast zijn én de vloer, rolgordijnen etc. over willen nemen. Maar de termijn is wel erg kort... Het huis heeft ook twee jaar leeggestaan voordat wij hier kwamen wonen, en toen was het nog niet eens crisis ;).
Was er bij jou ook nog geen nieuwe huurder of wel? Krijg wel een beetje het idee dat ze behoorlijk streng zijn bij ons... *D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:18

kijk, hulp vragen brengt je nog eens ergens! fijn joh!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:26

Van je baas hoor je normaal ook nog 2 verhuis dagen te krijgen. Dus zou er eens naar vragen. Dan kan je toch een hele hoop doen nog in 2 dagen. Ik zou beginnen met alles inpakken in dozen van je oude huis. Alleen het hoognodige (net als vakantie) apart houden in je huis. Met dingen uit de keuken met het woord keuken erop. Zodra je gaat naar het andere huis neem je weer een paar dozen mee en kan je gelijk op de juiste plek in het nieuwe huis zetten. Zodra alles ingepakt is kan je de klussen in je oude woning afmaken zodat je een goede overdracht hebt met de woning bouw. Je nieuwe woning kan je wat dingen schoonmaken en uitpakken als je er toevallig even bent. En schilderen enz kan je zien dat je steeds een muur doet. Maar je moet zo zien in je nieuwe huis kan je altijd nog wel iets doen als je er eenmaal woont. Woon je wel even in een bende maar als je keuken en douche maar goed zijn is even kamperen in je nieuwe huis niet zo erg. Dus zou zorgen dat je oude huis gewoon leeg is en aan kant..zodat dat het minste gezeur op kan leveren. Wij zijn ook verhuisd terwijl we 40 uur en meer werkte en alleen 2 verhuizendagen genomen. dat werkt prima alleen in je nieuwe woning zit je even in de rommel..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:35

Dani62 schreef:
@Miep1979: ze hebben ook alles genoteerd als 'ter overname', en we hoeven er inderdaad geen geld voor (liever wel natuurlijk :P). Het huis wordt vanaf morgen weer te huur aangeboden, en het zou ideaal zijn als er voor de 25ste (de dag van oplevering) mensen komen kijken die enthousiast zijn én de vloer, rolgordijnen etc. over willen nemen. Maar de termijn is wel erg kort... Het huis heeft ook twee jaar leeggestaan voordat wij hier kwamen wonen, en toen was het nog niet eens crisis ;).
Was er bij jou ook nog geen nieuwe huurder of wel? Krijg wel een beetje het idee dat ze behoorlijk streng zijn bij ons... *D

Bij mij kwam 1 week voor oplevering de nieuwe huurder kijken.
Daarmee afgesproken dat mocht hij het willen mocht hij het hebben en anders haalden we het weg.
ZIjn antwoord ah joh dat regel ik zelf even.
Maar hij heeft alles in takt gelaten.

Bij mijn broertje met de oplevering was er nog geen nieuwe huurder geweest.
Hij heeft zijn laminaatvloer ook achtergelaten en als de nieuwe bewoner hem niet wil, moet hij hem eruit slopen.
Eigenlijk zotte werk, eruit slopen wordt zo'n vloer niet mooier van.....

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 14:43

Zou mooi zijn als dat bij ons ook zo gaat :).

Heb net gebeld met de woningbouw, over de vloer, ze hebben het er op het werk ook al over gehad dat ze het toch wel zonde vinden, haha! We mogen hem nu in ieder geval laten liggen tot er nieuwe huurders zijn. Als zij hem er toch uit willen hebben moeten we de vloer alsnog binnen twee dagen verwijderen. Maar dat vind ik moeilijk.. Wie zegt dat ik kán op dat moment? Op zo'n korte termijn van werk weg? Hij zei: "Wij kunnen hem ook weghalen, maar dan worden de kosten voor u erg hoog" ...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:56

ik ken het hebben wij ook gehad, maar denk zo

erna ben je er vanaf en heb je een leuk ander plekje,
als je koopt zit je met een groter probleem A je moet alles opknappen om een betere verkoop te hebben.. B een paarse muur is dan ook niet handig want dan beperk je heel erg de hoeveelheid mensen die je huisje leuk vinden! en als je al een nieuw tegek huis hebt en je huis word maar niet verkocht, zit je met een giga groot probleem!

mn neef en zn vriendin zijn alles al een jaar nu op aant knappen, nieuwe keuken, badkamer betegelt verven enc enc enc ook omdat ze een hogere hypotheek voor klusjes hadden genomen... dan moet dit eerst verkocht eer ze op huizenjacht kunnen en ze zullen waarschijnlijk toch verlies lopen en in de schulden blijven zitten.

alé als huurder heb je maar een maandje dubbele huur ;) :D

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:05

Huurhuis moet je inderdaad in oude staat terug brengen..

Wij hebben net een huis gekocht en zijn nu ook druk aan het klussen, straks ook verhuizen. Tegen alles inpakken zie ik wel op hoor, heb echt ontzettend veel spullen :o

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:19

Het lijkt mij ook helemaal niets zeg als ik je verhaal zo lees. Inderdaad misschien toch eens bij vrienden proberen of ze mee willen helpen. Ietsje minder naar je paard toe en iets minder sporten.
Komt uiteindelijk allemaal goed! Veel succes!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 20:21

Dankje! Zijn al lekker de hele avond bezig geweest, mijn ouders hebben geholpen en de ouders van mijn huisgenootje. Scheelt echt :j.

En toch besloten de gok te wagen, de vloer blijft liggen waar hij ligt!