Duke, juist de afwisseling is heel belangrijk, het is niet alleen het gewicht dat bepalend is. Een maaltijd zoals jij omschrijft voldoet prima, zeker als je op andere dagen weer andere groenten geeft. In paprika zit heel veel vitamine C (maar daar heel veel tegelijk van geven is niet zinvol, dat neemt het lichaam toch niet op), met name bewerkte tomaten bevatten veel anti-oxidanten (tomatenpuree werkt zelfs beter dan verse tomaten) en sla bevat bijvoorbeeld weer veel ijzer. Bij een pasta met saus zoals jij omschrijft maak ik daarom vaak ter aanvulling een groene salade met bijv. rucola.
Champignons zijn idd geen groente, maar ze bevatten wel veel zaken die je lichaam goed kan gebruiken. Kijk maar eens naar deze link bijvoorbeeld, en deze link is ook wel interessant.
Wat betreft fruit en groente, ik zat mezelf vandeweek toevallig hetzelfde af te vragen
. We hebben het ooit wel op school behandeld, maar da's te lang geleden, dat weet ik niet meer
. Ik denk dat de omschrijving van Duke heel goed voldoet, fruit --> vruchten met een hoog suikergehalte. Worteltjes zijn bijvoorbeeld wel zoet, maar dat zijn geen vruchten (duh, het zijn de wortels tenslotte
). Tomaten zijn zo zoet dat ze bijna onder het fruit zouden kunnen vallen, vruchten zijn het in elk geval sowieso.
Ik kan eigenlijk geen fruitsoort bedenken die geen vrucht is, wel vruchtsoorten die geen fruit zijn (courgette, aubergine, etc.).
[Edit]Even wat verdwaalde letters verwijderd[/edit]
Laatst bijgewerkt door Gwen op 11-08-09 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt